
Foto Marko Gracin / Davor Kovačević
Radi se o timu Mate Radeljića, bivšeg savjetnika za sigurnost Kolinde Grabar Kitarović
povezane vijesti
- Denis Vukorepa o izjavama Sandre Krpan: Ovakvo iznošenje “prljavog veša” u javnost najbolja je potvrda da Rijeka treba promjenu klime
- HDZ predstavio (grado)načelničke kandidate: Tramontana i Bratović žele Opatiju i Matulje
- “Nezaustavljivo za Zagreb” je zajednički slogan kampanje Možemo! i SDP-a za lokalne izbore u Zagrebu
Osim HDZ-ovog »majstora Denisa koji mijenja klimu u gradu«, što je reklamni plakat za HDZ-ovog kandidata za gradonačelnika Rijeke Denisa Vukorepu, i neki drugi slični plakati ovih dana izazivaju pažnju, i to u Zagrebu. HDZ-ov propagandni tim oblijepio je metropolu plakatima na kojima piše »Rasturili su«, a sve je garnirano jugoslavenskom i LGBT zastavom – to je naravno referenca na vladajući Možemo!, koji HDZ napada sa svojim kandidatom za gradonačelnika dr. Mislavom Hermanom, a sasvim konkretno referenca je to na jedan od posljednjih gay prideova u Zagrebu, gdje su se među pobornicima stranke Možemo! pojavile obje spomenute zastave na fotografiji snimljenoj ispred zagrebačkog HNK-a.
Uz to, referenca je to i na izjave čelnika Možemo!, Sandre Benčić i gradonačelnika Tomislava Tomaševića, koji su nedavno izjavili kako će ove lokalne izbore – rasturiti. Kandidat Mislav Herman potvrdio je da to plakat HDZ-a, i štoviše oduševljen je reakcijama i kaže da dosad ništa nije naišlo na toliko velik interes.
Žustra prepirka
– Jako smo zadovoljni s efektom plakata, niti jedan u ovoj kampanji nije izazvao takvu pozornost. A nešto što je mladim ljudima na Zagreb Prideu bilo fora ili »cool«, zapravo nije spojivo jedno s drugim. Podsjećam sudionike, ali i Tomislava Tomaševića i Sandru Benčić koji se nisu ogradili od te zastave, da su u vrijeme kad je to bila službena zastava države u kojoj smo živjeli, pojedinci takve seksualne orijentacije završavali na Golom otoku, rekao je medijima Herman. Dodaje i da je Možemo! rasturio sve u Zagrebu – promet, gospodarenje otpadom, distrubuciju plina, stoga je HDZ upravo tu njihovu poruku o »rasturanju« odlučio iskoristiti – protiv njih.
Iz Možemo! su mu se narugali, pa je Sandra Benčić odgovorila tipičnim zagrebačkim slengom: »Kae s glavom?!«.
– Ja ih pitam, pobogu, šta je s glavom? Da lijepite jugoslavenske zastave odjednom po Zagrebu? Šta vam je došlo, šta se točno dogodilo s HDZ-om? Nakaradno je i smiješno, poručila je Benčić. No, po gradu su osvanule na nekoliko mjesta i grafiti poruke »J…ni Tomašević« – može se postaviti pitanje je li to pisala gradska opozicija ili oni sami, kako bi skrenuli pažnju na svog gradonačelnika Tomaševića kojeg će se pokušati neformalno prikazati kao »gradskog frajera« koji se ne boji ni opozicije ni protivnika koje ima u biznisu u Zagrebu (pogledati pod tvrtke Petra Pripuza i druge).

Foto Davor Kovačević
No, kad je HDZ na ovim izborima posrijedi, zanimljivo je da je središnjica dala punu slobodu lokalnim organizacijama da angažiraju PR stručnjake i timove koje sami žele. Čini se da je zasad jedino poruka »Nacionalna snaga, lokalna vizija« nacionalno koordinirana – riječ je o plakatima s tim natpisom na plavoj podlozi u boji HDZ-a, ali s obzirom na to da službena kampanja još nije započela, onda u HDZ-u ne žele potvrditi ima li to veze s njima. No, da svakako asocira na HDZ – to sigurno da.
– Gradske i županijske organizacije dobile su budžete za svoje kampanje, i svatko ima pravo birati svoj PR tim i angažirati koga želi za svoju kampanju, potvrdio nam je glasnogovornik HDZ-a Zoltan Kabok.
A u stranci su nam, doduše neslužbeno, potvrdili i da kampanju u Rijeci i Zagrebu, dakle za Denisa Vukorepu i Mislava Hermana vodi isti tim koji je prošle godine radio kampanju ministra Olega Butkovića, dakle tim Mate Radeljića, bivšeg savjetnika za nacionalnu sigurnost tadašnje predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović. Radeljić je prošle godine osmislio Butkovićevu kampanju s »kravicom Milovom« koja je dominirala izborima za Hrvatski Sabor, a isti rukopis vidljiv je i danas u kampanjama Vukorepe i Hermana, koje su prilično duhovite, a svakako provokativne. Za Vukorepu i dr. Alena Ružića ovoga puta radi i poznati kreativac Boris Malešević, isti onaj koji je za Zorana Milanovića svojedobno osmislio kampanju »Normalno« i znamenit slogan »Predsjednik s karakterom«. Sad su njih dvojica u kolaboraciji za HDZ Rijeke.
Čista pozitiva
S druge strane, kandidatkinja za županicu Osječko-baranjske županije, bivša ministrica Nataša Tramišak ima posve drugi tim iza sebe, agenciju Epikratos i agenciju 7, i njena je neslužbena kampanja krenula s kratkim i jasnim porukama: »Naša« i »Svoja«. Kasnije će to vjerojatno prerasti u »Naša Nataša« i slično, ali sada je ionako riječ o pretkampanji jer službena kreće tek kad se predaju liste kandidata.

Foto Bruno Jobst
– Što se tiče naše pretkampanje, ona je pozitivna i u središte stavlja Slavoniju i Baranju, naš dom. Slavonija i Baranja imaju svoju osobnost, jedinstvenost, svoj stav, svoju povijest, svoj sentiment, svoj ponos – svoja je. Ona uistinu i jest svoja, ali isto tako i naša. A svaki Slavonac i Baranjac je gleda kao njegovu, to jest – našu. U toj priči nalazim i sebe, to je moj dom, borim se za njega, kažu da sam individualka, svoja, no također Slavonci znaju i da sam njihova. To jest, naša, kaže Nataša Tramišak o svojoj personaliziranoj kampanji.
U kampanji nezavisne Ive Rinčić sudjeluje PR tim stranke Centar koji je podržava, a to su ljudi iz agencije Ivice Relkovića, koji rade i kampanje Ivice Puljka u Splitu. Lokalni tim čine ljudi iz GreyComma koji vodi bivša urednica Kanala Ri Sanja Tumara. S druge strane, primjerice, kandidat Mosta za župana Marin Miletić ne vodi klasičnu kampanju plakatima, nego je puno aktivniji na društvenim mrežama, gdje se odavno etablirao kao »politički influencer« desnice, a u skladu s tim nedavno je gostovao i u emisiji »Bujica« Velimira Bujanca.
Crveno samo na svečanim događanjima
Centrala SDP-a svojim je kandidatima na raspolaganju ne samo za medijske istupe i kreiranje plakata, nego i za savjete oko prikladnog odijevanja pa se tako samo za svečane događaje preporučuje crvena kravata i crveni detalji na ženama, dok se za drugo preporučuje samo poslovni izgled.

Goran Kovacic/PIXSELL
Kad je o SDP-u riječ, kampanju u Rijeci i Primorsko-goranskoj županiji radi agencija Manjgura Krešimira Macana. Već je bilo i nešto negativnih reakcija na pojavni dio te pretkampanje s obzirom na to da je na plakatima kandidatkinja Sandra Krpan vidno fotošopirana. A tim je širok, pa ga za digitalne mreže čine i lokalni PR-ovci iz Kreativ Media Grupe, uz podršku drugih operativaca na terenu. Glavne poruke na plakatima koje su zasad objavljene samo su one koje politički kreira centrala SDP-a, i glase: »SDP sluša ljude.«
U Zagrebu kampanju za SDP radi tim koalicijskog partnera iz stranke Možemo!, a glavni strateg kampanje je njihov gradski čelnik Teodor Celakoski.