Krstičević i Marković

SDP: Jadrolinijina flota devastirana mutnim poslovanjem, sigurnost putnika ugrožena

Hina

Foto Miranda Cikotic / PIXSELL

Foto Miranda Cikotic / PIXSELL



Jadrolinijina flota devastirana je lošim i mutnim poslovanjem, zbog čega je ugrožena sigurnost putnika, djelatnika i budućnost te tvrtke, poručili su u petak iz SDP-a dodavši kako je ta strateška tvrtka ‘prevažna za otočane i za turizam da bi se olako pustila u ruke nedorasle uprave i vlade’.


“Flota nacionalnog brodara lošim i mutnim poslovanjem devastirana je čime je ugrožena sigurnost putnika, djelatnika i budućnost tvrtke na što su godinama Nadzorni odbor, stručna javnost i mediji upozoravali nadležno ministarstvo”, rekao je na konferenciji za novinare gradonačelnik Ploča i SDP-ov saborski zastupnik Mišo Krstičević.


Napomenuo je i kako je riječ o floti prosječne starosti ‘sramotnih tridesetak godina, što je duplo više od europske konkurencije, dok se suprotno obećanjima i pod sumnjivim okolnostima svejedno kupuju polovni trajekti stari i po 28 godina’.


Krstičević: Suzdržavao sam se, nemam se pravo više suzdržati




SDP-ovci su se danas referirali na stanje u hrvatskoj brodarskoj kompaniji u kontekstu nedavne tragedije u u Malom Lošinju kada su prilikom pada rampe trajekta Lastovo poginula tri člana posade, a jedan je teško ozlijeđen.


Krstičević ističe kako će David Sopta ostati jedini predsjednik uprave Jadrolinije u čijim dvama mandatima nije kupljen ili izgrađen niti jedan novi trajekt iako je sam još 2018. godine tvrdio da priprema “intenzivan ciklus obnove i modernizacije flote kako bi tvrtka odgovorila izazovima konkurencije i povećanju prometa”.


Kazao je i da se, usprkos tome što je strukovni sindikat pomoraca prije kupnje broda Oliver poručivao da se ne kupuje, baš kao i Hrvatski registar brodova, ali i brojni drugi, vodstvo Jadrolinije odlučilo potrošiti 15 milijuna eura na 27 godina star brod za koji je struka rekla ‘ne’.


“Kada su u travnju 2023. godine bez najave prije otvaranja dionice preko Pelješca za teretna vozila odlučili preko noći ukinuti liniju Ploče – Trpanj znao sam da ti ljudi ne brinu za putnike ni Dalmaciju. Suzdržao sam se.


Kada su lani povukli trajekt s linije Orebić – Korčula na dan kad se održavao koncert u Veloj Luci u spomen na Olivera bilo mi je jasno da te ljude zaboli briga i za Olivera i za desetke tisuća građana koji dolaze.


Suzdržao sam se. Nemam se pravo više suzdržati jer smo dužni štititi sigurnost naših građana i sredstva poreznih obveznika”, poručio je Krstičević.


Marković: Premijeru narod ne treba, on ima sebe i svoju vladu


Supetarska gradonačelnica Ivana Marković kaže ‘da s pravom svi postavljaju pitanja iz kojeg razloga Jadrolinija kupuje prastare brodove koje nitko neće, zašto uprava i ministarstvo ignorira sva upozorenja, je li zaista strateški cilj Hrvatske kupnja starih ruzinavih brodova koji drugima nisu dobri ali nama jesu, te tko od toga profitira’.


Kao primjer loše nabave izdvojila je brodove Oliver i Sv. Duje za koje je Sindikat pomoraca Jadrolinije u više navrata isticao da su nesigurni, dok je radi njihove nabavke predsjednik NO Jadrolinije Damir Zec podnio ostavku.


Dodala je i kako je Jadrolinija strateška državna tvrtka prevažna za otočane i za turizam da bi se olako pustila u ruke nedorasle uprave i vlade koje se ne očituje na probleme.


“Premijer koji se voli šepuriti nestao je sa lica zemlje, javio se tek nakon četiri dana. Zamjeramo mu šutnju, kao i ministru (Olegu Butkoviću).


Premijer se javio govoriti o vladi i šteti za nju u situaciju kada su izgubljeni ljudski životi. Bez obzira ima li odgovornosti ljudski je da odgovorne osobe, političari budu prije svega ljudi i da pruže ljudima utjehu, uliju povjerenje, izraze sućut.


Ali premijeru narod ne treba on ima sebe i svoju vladu. Butkoviću je trebalo puna dva dana da se oglasi i onda umjesto da podnesu ostavku kao u svakoj pristojnoj europskoj zemlji on poziva sve da se suzdrže od bilo kakvih javnih istupa”, poručila je Marković.