foto: arhiva NL
Sandra Benčić (klub Zeleno- lijevog bloka) istaknula je kako bez linijskog prijevoza nema života na ruralnim područjima te kako su zbog tržišnog fundamentalizma zadržane zadržane samo isplative linije.
povezane vijesti
ZAGREB – Bez linijskog prijevoza nema života na ruralnim područjima, upozorili su u četvrtak zastupnici tijekom saborske rasprave o izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prijevozu.
Tim se izmjenama treba urediti sufinanciranje javnog cestovnog prijevoza, posebno za održavanje autobusnih linija te ukinuti neke obveze za autotaksi prijevoznike i prijevoznike tereta.
Miro Bulj (klub Mosta) upozorio je na problem dotrajalih autobusa, starih 40 i čak 50 godina, kojima se prevoze školska djeca. Rekao je i da se “nerijetko putem i zapale” i da “samo prisebnošću vozača još do sada nitko nije stradao”.
Lošim politikama poticano je iseljavanje iz ruralnih krajeva, a od kontinenta stvoreni su otoci, ustvrdio je Bulj.
Anka Mrak Taritaš (klub Glas- Centar) primijetila je kako se HDZ uvijek sjeti rješavati probleme pred izbore založivši se da se svoj djeci omogući prijevoz do škole i da se to sufinacira iz proračuna. Direktive
EU ne trebamo samo nekritički prepisivati nego prilagoditi našim potrebama, poručila je.
Sandra Benčić upozorila na linijski prijevoz
Marina Opačak Bilić (klub SDP-a) smatra kako je zakonske izmjene trebalo donijeti kroz dva čitanja, a ne po hitnom postupku koji ostavlja puno otvorenih pitanja te da je tu problematiku trebalo kvalitetnije regulirati.
Sandra Benčić (klub Zeleno- lijevog bloka) istaknula je kako bez linijskog prijevoza nema života na ruralnim područjima te kako su zbog tržišnog fundamentalizma zadržane zadržane samo isplative linije.
Takva radikalna politika uzrokovala je propadanje ruralnih krajeva zbog iseljavanja stanovništva zbog nemogućnosti zadovoljavanja osnovnih životnih potreba, upozorila je.
Pero Ćosić (klub HDZ-a) najavilo je potporu zakonskom prijedlogu upozorivši na problem organiziranja prijevoza u ruralnim krajevima.
Autobusni prijevoz je u velikim problemima, a dodatno je otežan zbog pandemije i ograničenog broja putnika u autobusima zbog epidemioloških mjera, dodao je upozorivši kako se može očekivati daljnje ukidanje linija zbog nerentabilnosti.
Stoga je potrebno sufinancirati linijski prijevoz kako bi se održale prijevozničke linije, poručio je Ćorić.
Prijevoznicima posao sve manje isplativ
Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić rekao je da je autobusni prijevoz putnika sve manje isplativ, posebno u slabije naseljenim područjima, pa su prijevoznici prisiljeni ukidati sve veći broj linija.
“Situacija je dodatno pogoršana zbog pandemije i mjera koje se provode zbog sprečavanja širenja zaraze, kojima se uz ostalo ograničava broj putnika u autobusima na 40 posto”, dodao je rekavši kako se može očekivati daljnje ukidanje autobusnih linija.
Napomenuo je da se predloženim zakonom obveze polaganja ispita o stručnoj osposobljenosti za auto-taksi prijevoznike oslobađaju osobe koje su prema ranije važećim propisima obavljale tu djelatnost, ukida se obveza posjedovanja putnog lista u unutarnjem prijevozu putnika te obveza ishođenja licenci za obavljanje prijevoza tereta za vlastite potrebe vozilima iznad 12 tona.
Županijski linijski prijevoz
Također, s obzirom na to da važećim zakonom nije propisan način na koji se financira županijski linijski prijevoz koji se obavlja kao javna usluga, unesena je odredba da se novčana sredstva osiguravaju iz prodaje voznih karata i proračuna jedinica područne (regionalne) samouprave, odnosno Grada Zagreba.
Propisuje se i mogućnost da Vlada RH odlukom utvrdi najviše iznose sufinanciranja, kao i mjerila te kriterije na temelju kojih će se novcem iz državnog proračuna sufinancirati javna usluga.