Alenka Bratušek i Oleg Butković u Opatiji / Snimio VEDRAN KARUZA
Oleg Butković i slovenska ministrica Alenka Bratušek potpisali sporazum o gradnji mosta preko potoka Kamenica na hrvatsko-slovenskoj granici
povezane vijesti
- “Dobro jutro, uskoro bivši predsjedniče”: Primorac posegnuo za plagiranjem Butkovićeve i Radeljićeve kampanje
- Butković ponudio pomoć u saniranju željezničke pruge u Hercegovini koja je oštećena u poplavama
- Beroša će, izgledno, naslijediti ova istarska liječnica. Odlaze li u “paketu” još neki Plenkovićevi ministri?
Potpredsjednik Vlade i ministar Oleg Butković i ministrica za infrastrukturu Republike Slovenije Alenka Bratušek potpisali su u Opatiji Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o izgradnji cestovnog mosta preko potoka Kamenica između naselja Obrež i Božakovo na hrvatsko-slovenskoj državnoj granici.
Oboje ministara nakon potpisivanja sporazuma najavili su daljnju suradnju na sličnim projektima gradnje mostova, kao i na drugim infrastrukturnim projektima, poput izgradnje autoceste od Rupe do Postojne, kao i gradnji prometnica koje bi mrežu autocesta u Istri povezale s onima u Sloveniji.
– Razgovaramo i o velikim radovima na infrastrukturi koji se odvijaju u Hrvatskoj i u Sloveniji. U Hrvatskoj smo pokrenuli veliki investicijski ciklus, u kojemu sudjeluju i slovenske tvrtke, kao izvođači, i to vrlo uspješno.
Ovo je prilika da dotaknemo i druge teme koje moramo zajednički odraditi. Dobro surađujemo i pokrenuli smo mnoge zajedničke projekte, poput mosta na rijeci Dragonji.
Bilo je problema u prošlosti, ali uspješno smo ih rješavali. Mi smo susjedne i prijateljske zemlje. Gradit ćemo i obnavljati mostove, a interes je obiju država i izgradnja regionalnih spojnih prometnica, rekao je Butković.
Na pitanje novinara o izgradnji cesta na slovenskoj strani, budući da su na hrvatskoj strani izgrađene autoceste do Rupe i do granice sa Slovenijom u Istri, Butković je kazao kako preko 40 posto turističkog prometa u Hrvatsku dolazi preko Slovenije.
Butković: Most važan za lokalno stanovništvo i obje zemlje
– Obnovili smo most preko Dragonje, bio je u lošem stanju. Dio autoceste koji bi spajao Rupu s Postojnom je za nas u Hrvatskoj pomalo frustrirajući, kada idemo prema odredištima u Sloveniji ili Austriji i naravno da bismo voljeli da se tu promet ubrza i da se izgradi ta dionica, ali ona ovisi o mogućnostima Slovenije da to izgradi.
Postoji dobra volja i vjerujem da će oni to realizirati jer je riječ o dionici koja je bitna i za njih i za nas, rekao je Butković.
Što se samog sporazuma o gradnji mosta između Obreža i Božakova novinare je zanimalo je li riječ o načelnom sporazumu, budući da se gradnja mosta već najavljivala prije nekoliko godina ili je riječ o konkretnom, obvezujućem sporazumu.
– Sporazum zadužuje Hrvatske ceste s naše strane i slovensku tvrtku koja se bavi obnovom prometnica s druge strane, koje će pripremiti projektnu dokumentaciju i koje će planirati izgradnju novog mosta.
Imamo čitav niz takvih sporazuma, ne samo sa Slovenijom, nego i s Bosnom i Hercegovinom, gdje smo niz mostova već izgradili ili obnovili.
Ovaj most, odnosno prijelaz, nalazi se u Karlovačkoj županiji i vrlo je važan za lokalno stanovništvo ali i za obje zemlje. Sporazum nije deklarativan, nego obavezuje obje strane na izgradnju mosta, odgovorio je Butković.
Bratušek: Autocesta Rupa – Postojna je svakako u planu izgradnje
Slovenska ministrica Bratušek je naglasila kako je i u prethodnom mandatu suradnja Slovenije i Hrvatske bila vrlo dobra, a novi sporazum je suradnju dodatno učvrstio.
– Za Sloveniju i Hrvatsku je krovni sporazum o suradnji po pitanjima infrastrukture vrlo važan i vjerujem da ćemo ga uskoro sklopiti. Što se tiče današnjih razgovora, ulaganja i sudjelovanje graditeljskih tvrtki u njihovoj realizaciji pridonosi gospodarskom razvoju i stabilnosti obje države, rekla je Bratušek.
Na pitanje o gradnji brze ceste do prijelaza preko Dragonje, kao i o izgradnji autoceste ili brze ceste od Rupe do Postojne, odgovorila je kako je riječ o projektima koji su svakako u planu izgradnje, pri čemu je ulazak Hrvatske u Schengen promijenio prometne tokove, zbog čega će biti izrađene potrebne analize o prometnim opterećenjima pojedinih pravaca, kao i da su u tijeku aktivnosti na budućoj gradnji tih prometnica.