START-UP INOVACIJA

RIJEČKI DRAGULJ Torp bike, električni off road motocikl, spreman za serijsku proizvodnju

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Kroz rad na Torp Bikeu, Torpovci su, kako kažu, stekli puno novih znanja i vještina koje sad primjenjuju na ostalim novim proizvodima. Najveća očekivanja imaju od kontrolnog modula, pomoću kojeg će vlasnici već poznatih marki električnih motocikala povećati snagu i domet svojih vozila



Torp bike – prvi riječki električni off road motocikl, spreman je za serijsku proizvodnju, potvrdili su nam Teo Žikić i Damir Šarčević, čelni ljudi tvrtke Torp koji već nekoliko godina, zajedno sa suradnicima, rade na osmišljanju i usavršavanju ovog, u hrvatskoj jedinstvenog vozila, namijenjenog isključivo vožnji po nepristupačnim terenima, sve popularnijem sportu u cijelom svijetu.


Električni off-road motocikl, u stvari kombinacija između motocikla za motokros i downhill bicikla, razvijali su još od samog utemeljenja tvrtke, prije gotovo četiri godine, kada su ova dva mlada entuzijasta, zaljubljenika u vožnju motociklom u prirodi i tehniku, započeli s ostvarivanjem zahtjevnog projekta – motocikla koji će svojim performansama, težinom i izgledom biti korak ispred konkurencije. U tome im je pomoglo i sufinaciranje iz fondova EU, s iznosom od milijun i 35 tisuća kuna, a sada su na korak do serijske proizvodnje.


Tvrtku Torp posjetili smo početkom prošle godine, kada je finalni proizvod još bio u fazi testiranja i usavršavanja, a sada je, ističu, usavršen u svakom detalju i spreman za prikazivanje javnosti kao i proizvodnju. Tada je ova start-up tvrtka bila smještena u prostorijama nekadašnjeg Torpeda (po ovom riječkom izumu je i nazvana), a danas posluju u novim prostorima na Srdočima, gdje smo imali priliku, po prvi put u hrvatskoj javnosti, vidjeti i fotografirati novi motocikl.


Velike prednosti




Kratku prezentaciju snage, ubrzanja i agilnosti dvokotača, doduše ne na off-road stazi, nego na ulici, izveo je Teo Žikić, a nakon svega dva-tri prolaza i nama laicima bilo je jasno kako je riječ o iznimno snažnom motociklu, s dramatičnim ubrzanjima u odnosu na njegovu veličinu i masu. Nekoliko prolaza uzbrdo i nizbrdo, dizanje na zadnji kotač, a sve bez buke i ispušnih plinova.


– Motocikl, za razliku od off-road motocikala pogonjenih klasičnim, benzinskim motorom, snagu razvija odmah, linearno i bez potrebe za prebacivanjem stupnjeva prijenosa, što mu je velika prednost. Druga mu je velika prednost masa. Kolika? Pa evo pogledajte – kaže Žikić, podižući Torp bike – jednom rukom.
Priča o ovom start-upu koji se bavi razvojem novih tehnologija, započela je na stazama za off-road vožnju.


SNIMIO: VEDRAN KARUZA


Tamo su Teo i Damir tražili načine kako pobijediti konkurenciju, kako na terenu, tako i na tržištu. Damir voli utrke po nepristupačnom terenu, a Teo uživa u izvođenju atraktivnih trikova biciklom. Zajedno su odlučili stvoriti vozilo koje će objediniti karakteristike motocikla i bicikla: mora biti brzo i izdržljivo na najtežem terenu, a ujedno lagano i fleksibilno za izvođenje trikova i skokova. Oboje vole dobar izazov pa je pala odluka da će taj miks bicikla i motocikla voziti na struju. Otprilike četiri godine rada i nekoliko prototipova prošlo je od prve ideje do konačne realizacije.


– Pazili smo baš na svaki detalj. Danas se možemo pohvaliti motociklom čiji elegantan dizajn mami poglede, a njegove performanse zapanjuju ljubitelje ekstremnih sportova iz svih dijelova svijeta. Torp Bike teži samo 29 kilograma pa može putovati duže od ostalih motocikala na struju, lakše je njime upravljati, te izvoditi trikove koji su prije bili rezervirani samo za bicikle.


Cijelu priču zaokružuje pametna aplikacija, pomoću koje možete provjeriti zdravlje baterijskih ćelija, stanje napunjenosti baterije, te koliko još kilometara možete voziti prije ponovnog punjenja. Osim toga, mobilna i desktop aplikacija kratkim savjetima pružaju podršku korisnicima, prate vaš napredak, te omogućuju da svoje avanture podijelite s prijateljima na društvenim mrežama. Ali to je samo početak. Vlasnici Torp motocikala će primati automatska ažuriranja koja će sadržavati puno korisnih i zanimljivih značajki, kažu Žikić i Šarčević.


Strateški partner


Trenutno su u fazi priprema za proizvodnju koja će se, u prvo vrijeme, u manjoj seriji, odvijati u prostorima tvrtke, a bude li interes tržišta dovoljan, planiraju potražiti strateškog partnera u čijim bi se pogonima motocikl proizvodio u većem broju primjeraka. Kroz rad na Torp Bikeu, Torpovci su, kako kažu, stekli puno novih znanja i vještina koje sad primjenjuju na ostalim novim proizvodima. Najveća očekivanja imaju od kontrolnog modula, pomoću kojeg će vlasnici već poznatih marki električnih motocikala povećati snagu i domet.


– U stvari, Torp bike je naš proizvod za izlaganje i promociju ostalih proizvoda tvrtke. Najvažniji od njih je kontroler, čija je svrha povećavanje snage na već postojećim električnim motociklima, kao i njihovog dosega koji se u svim dosadašnjim ispitivanjima pokazao izmino učinkovitim.


Nakon prvih prezentacija tog uređaja, upiti nam dolaze iz cijelog svijeta pa serijsku proizvodnju započinjemo već s prvim danima iduće godine. Drugi zanimljiv projekt, na kojeg ćemo se usredotočiti narednih mjeseci, objedinjena je pogonska jedinica za lagana električna vozila, s kojom će svatko na jednostavan i povoljan način svoj klasični motocikl moći pretvoriti u vozilo na struju. Uz to, radimo i na razvoju baterija i pogonskih komponenti za partnerska poduzeća, kažu Žikić i Šarčević, ističući kako svi spomenuti projekti i izazovi ne bi bili mogući bez tima kreativnih pojedinaca, koji neumorno rade na pronalaženju inovativnih rješenja.


Unatoč krizi izazvanoj koronavirusom, u tvrtki planiraju nova zapošljavanja.


– Torpov tim se u četiri godine proširio s dva na sedam, a uskoro krećemo s potragom za novim kolegama. Ovo nije konvencionalna tvrtka. U Torpu se prepliću uredi s radionom, a u tom kreativnom kaosu stvaraju se mladi inženjeri. Većini je posao u Torpu prvo zaposlenje, a garancija za opstanak u firmi je konstantno usavršavanje. U svijetu novih tehnologija formalno obrazovanje nije toliko bitno, koliko su bitni snalažljivost i želja za znanjem. Važna nam je je ugodna radna atmosfera, pa pored vrijednih ruku i otvorenog uma, tražimo ljude koji će se uklopiti u naš tim, ističu Torpovci..