Reakcije

Prosvjetari osudili Milanovićevo vrijeđanje profesorice: ‘Manjak moći pokušava nadoknaditi viškom prostakluka‘

P. N.

Snimio Davor KOVAČEVIĆ

Snimio Davor KOVAČEVIĆ

Ovo je primjer obezvrjeđenja rada nastavnike s visoke pozicije u državi. Smatram da je važno osiguranje kvaliteta rada svih pojedinaca i kvalitete škola, ali za to trebaju postojati standardi kvalitete i procedure kojima se ta kvaliteta provjerava i procjenjuje, kaže Hitrec



 


 


Rijetko viđen napad na prosvjetnu struku obavio je kratkom izjavom predsjednik države Zoran Milanović, okomivši se na bivšu nastavnicu svoga sina riječima da je protuha i lažljivica, generalizirajući pritom – “toliko o profesorima”.




„Citiraju nekakvu anonimnu profesoricu koja je u penziji (misli na Jutarnji list i tekst u kojemu je nastavnica progovorila o slučaju pritiska na ocjene starijega sina predsjednika, op.a.). Štite identitet nekakve lažljivice, a identitet djeteta, to nije bitno. Mi naravno znamo tko je ta protuha, ona je slala po 14 djece na popravni ispit. Toliko o profesorima (…) Kakav je to profesor?“, izjavio je predsjednik države.


Reakcije na riječi s visoke instance nisu izostale, a u kontekstu slučaja nasrtaja predsjednikove supruge na rad nastavnice matematike, nakon čega su u najstarijoj gimnaziji u Hrvatskoj povisili mimo roka zaključne ocjene nekolicini učenika, uključujući i mlađemu Milanoviću (koji je, na žalost, postao najveća žrtva slučaja ‘Mama je mama“).


Fuchs: ‘Neprimjerene reakcije‘


Promptno je reagirao i ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs, izjavom za Jutarnji list.


– To su apsolutno neprimjerene reakcije i kvalifikacije, a pogotovo one upućene jednoj dugogodišnjoj prosvjetnoj radnici. Ukoliko netko ima primjedbe na rad profesora uvijek se može obratiti Prosvjetnoj inspekciji ili Agenciji za odgoj i obrazovanje koja je jedina ovlaštena vršiti stručno pedagoški nadzor nad radom profesora. To je jedini pravi i ispravan put za roditelja ma tko on bio. A sama prosvjetna inspekcija je tijekom prošle školske godine obavila 272 nadzora samo temeljem potpisanih prijava roditelja, izjavio je Fuchs.


Dugogodišnji prosvjetar i predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić također je komentirao predsjednikov istup.


– Uvredama, izravnim na račun umirovljene nastavnice, a neizravnim na račun ugledne gimnazije i cijele jedne profesije, Zoran Milanović ne pokazuje koliko je moćan nego koliko je prost. Inače moj je dojam da on već duźe vrijeme manjak moći pokušava nadoknaditi viškom prostakluka. Više čak i od Milanovićeve izjave mene brine broj onih koji ovoj uvredi povlađuju ili u njoj ne vide ništa problematično, komentira Stipić.


Hitrec: ‘Obezvređuje rad nastavnika‘


Čuli smo i predsjednicu Udruge ravnatelja srednjih škola Hrvatske, Suzanu Hitrec, koja smatra da je ovo primjer obezvrjeđenja rada nastavnika s pozicije visoke funkcije u državi.


– Smatram da nije primjereno nazivati bilo koga od ljudi koji rade u školi protuhama i lažljivcima, jer javnosti nije poznata cjelokupna situacija. U ovome trenutku treba se fokusirati kako novim zakonom suzbiti pritisak roditelja ili bilo koga drugoga na promjenu ocjene. Jedan dio javnosti ionako smatra da nastavnici rade manje vrijedan i manje zahtjevan posao, te da se četvrtinu godine odmaraju i ne rade ništa. To naravno nije točno, i to svojim predanim radom godinama dokazujemo, no vrlo je teško promijeniti percepciju javnosti kada se na bilo koji način obezvrjeđuje rad nastavnika i ostalih u školi. Ovo je primjer obezvrjeđenja rada nastavnike s visoke pozicije u državi. Smatram da je važno osiguranje kvaliteta rada svih pojedinaca i kvalitete škola, ali za to trebaju postojati standardi kvalitete i procedure kojima se ta kvaliteta provjerava i procjenjuje, kaže Hitrec.


Na Milanovićevu izjavu reagirala je i predsjednica Sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske, Nada Lovrić.


– Umjesto isprike zbog postupanja užeg člana obitelji, umjesto zaštite digniteta i integriteta nastavnika u Hrvatskoj, nastavnike se naziva protuhama jer ukazuju na probleme obrazovnog sustava, ali i na nedopustive pritiske koje u svom radu doživljavaju. I nije važno tko nedopustiv pritisak vrši, ali jest važno kako reagiramo kada se na takvo ponašanje ukazuje. Šteta, bila je to prilika da se zbrojimo, da pokažemo što nam je važno, kakve poruke šaljemo građanima, zaposlenicima sustava i našim učenicima, koji u tom sustavu provodu najljepše godine života. Ponos i dostojanstvo nam nitko ne može oduzeti jer tko će onda naše učenike učiti da se rad, pristojnost i poštenje isplati, ma kako nas netko nazivao, poručila je Lovrić.