Ivan Fugaš, Foto: V. KARUZA
Hrvoje Krhen je razriješen na vlastiti zahtjev zbog odlaska na novo radno mjesto, a na njegovu funkciju s 1. lipnja imenovan je Ivan Fugaš
povezane vijesti
- Na omišaljski LNG terminal pristao stoti tanker: Prateće službe po brodu zarade 220 tisuća eura
- Policija otkrila što se događalo pred LNG terminalom na Krku. Pokrenuli su krim istraživanje
- Eko aktivisti kajacima ometali privez broda na LNG terminal u Omišlju: “Jedini fosil za spaljivanje je kapitalizam”
Promjene su na vrhu državne tvrtke za upravljanje terminalom za ukapljeni plin u Omišlju na Krku. Hrvoje Krhen više nije direktor LNG-a Hrvatska, razriješen je na vlastiti zahtjev zbog odlaska na novo radno mjesto, a na njegovu funkciju s 1. lipnja imenovan je Ivan Fugaš, dosadašnji direktor Sektora za tehničko-operativne poslove LNG Hrvatska.
– Diplomirani inženjer naftnog rudarstva Ivan Fugaš je od svibnja 2020. godine, kao direktor Sektora za tehničko-operativne poslove LNG Hrvatska bio odgovorna osoba za upravljanje, održavanje i razvoj Terminala za UPP. Prije društva LNG Hrvatska, obavljao je niz odgovornih i rukovodećih poslova u Plinacrou, od voditelja razvojnih i investicijskih projekata do direktora Sektora transporta plina, navodi se u priopćenju iz LNG-a Hrvatska.
Nije iznenađenje
Odlazak Krhena iz LNG-a Hrvatska boljim poznavateljima prilika nije iznenađenje s obzirom na to da se već određeno vrijeme špekuliralo da je dobio ponudu i da prelazi u jednu inozemnu kompaniju.
Za direktora LNG-a Hrvatska Hrvoje Krhen imenovan je u ožujku 2020. godine, na mandat od četiri godine.
Kao i Fugaš, prije terminala na Omišlju radio je u Plinacru, a kao njihov direktor razvoja i investicija sudjelovao je i u pripremi izgradnje terminala u Omišlju.
Prema objavljenom izvješću o poslovanju, na terminalu u Omišlju tijekom prošle godine obavljen je pretovar od ukupno 4,18 milijuna kubika ukapljenog prirodnog plina, dok je u transportnu mrežu isporučeno nešto više od 2,45 milijardi kubičnih metara plina što je činilo više od 65 posto svih ulaza u hrvatski plinski transportni sustav u 2022. godini.
Ukupni lanjski prihodi LNG-a Hrvatska, društva u vlasništvu Plinacroa i HEP-a, iznosili su blizu 296,4 milijuna kuna, odnosno 39,33 milijuna eura što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja povećanje od 9,7 posto, dok je neto dobit društva na kraju prošle poslovne godine bila 6,85 milijuna kuna, odnosno 908.600 eura. Povećan je i broj zaposlenih tako da je krajem prošle godine u LNG-u Hrvatska bilo zaposleno 30 djelatnika, mahom visoke stručne spreme. Vrijedi podsjetiti da je u ožujku prošle godine tehnički kapacitet terminala povećan za 0,3 milijarde kubika prirodnog plina koji je ponuđen tržištu te je, kako se to navodi u izvješću o poslovanju, u vrlo kratkom roku zakupljen cjelokupni ponuđeni kapacitet terminala za UPP do kraja plinske godine 2029./2030.
Proširenje kapaciteta
U cilju pružanja dodatnih usluga s terminala, u prvoj polovini prošle godine pušten je u rad i sustav za ponovni pretovar UPP-a s FSRU broda »LNG Croatia« u cisterne za prijevoz UPP-a.
U travnju ove godine, slijedom lanjske odluke Vlade o proširenju kapaciteta LNG terminala u Omišlju sa sadašnjih 2,9 na 6,1 milijardu kubičnih metara plina na godišnjoj razini, potpisan je ugovor o isporuci dodatnog modula za uplinjavanje vrijednog 22,9 milijuna eura, koji će omogućiti udvostručenje kapaciteta LNG terminala u Omišlju. Očekuje se da bi novi modul bio ugrađen početkom 2025. godine, nakon čega bi terminal imao kapacitet uplinjavanja od oko 700.000 kubičnih metara plina na sat.
Ukupna vrijednost investicije širenja kapaciteta penje se na 180 milijuna eura, od čega će 25 milijuna biti uloženo u proširenje kapaciteta LNG-a, a 155 milijuna eura u proširenje plinovodne mreže, odnosno izgradnji plinovoda Zlobin – Bosiljevo koji bi, prema najavama iz Plinacroa, trebao biti gotov do kraja 2025. godine.