Ograničenje cijena nije zadovoljilo krajnje korisnike

Prijevoznici nisu zadovoljni ograničenjem cijena goriva: ’10 kuna bi trebao biti maksimum. Kako da zadržimo vozače?’

Marinko Glavan

Ina će u potpunosti poštovati odluku Vlade / Foto DUŠKO JARAMAZ/PIXSELL

Ina će u potpunosti poštovati odluku Vlade / Foto DUŠKO JARAMAZ/PIXSELL

Naš je stav da Vlada za prijevoznike mora štititi cijenu od najviše deset kuna po litri, bilo smanjenjem trošarina i drugih davanja na cijenu goriva, bilo na temelju povrata na osnovi prijeđene kilometraže. Samim time bi poslodavci mogli štititi plaće radnika, jer nitko ne razmišlja o tom dijelu - što ako nam vozači zbog nestimulativnih plaća i velike potražnje za njima još masovnije odu raditi u bogatije zemlje Europske unije, u kojoj već sada nedostaje 400 tisuća vozača, kaže Dragutin Kranjčec



 


RIJEKA Ograničenje maloprodajne cijene goriva koje je uredbom uvela Vlada nije dovoljno za zaštitu prijevoznika i radnih mjesta u prijevozničkom sektoru, ocijenio je Vladinu odluku o zamrzavanju cijena dizela na 11 kuna, a benzina na 11,10 kuna Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, koji smatra da maksimalna cijena dizelskog goriva za prijevozničke tvrtke ne bi smjela prelaziti deset kuna po litri.



– Naš je stav da Vlada za prijevoznike mora štititi cijenu od najviše deset kuna po litri, bilo smanjenjem trošarina i drugih davanja na cijenu goriva, bilo na temelju povrata na osnovi prijeđene kilometraže. Samim time bi poslodavci mogli štititi plaće radnika, jer nitko ne razmišlja o tom dijelu – što ako nam vozači zbog nestimulativnih plaća i velike potražnje za njima još masovnije odu raditi u bogatije zemlje Europske unije, u kojoj već sada nedostaje 400 tisuća vozača. Pozdravljamo odluku Vlade, ali ovo je samo kap u moru svega što treba ili je već trebalo učiniti za sektor cestovnog prijevoza koji je ionako teško pogođen pandemijom, kao i brojnim parafiskalnim nametima od kojih gotovo niti jedan nije ukinut ili barem smanjen, kaže Kranjčec.





Prijevoznici, dodaje, strahuju ne samo od nekonkurentnosti na tržištu, u utakmici sa stranim prijevoznicima, nego prvenstveno od odljeva radne snage koju će biti nemoguće nadomjestiti.


– Kako da sa svim ovim nametima i ovakvom cijenom goriva stimuliramo vozače da ostanu u Hrvatskoj. Neka mi premijer i ministar gospodarstva ponude odgovor jer mi ga nemamo. U njihovim je rukama mogućnost ili da smanje trošarine ili nam daju povrat na ostvarenu kilometražu, kaže Kranjčec.


S njegovim se stavovima slaže i Radomir Starčić, direktor prijevozničke tvrtke Klanatrans koji Vladin potez ocjenjuje ambulantnim rješenjem koje ne nudi dugoročnu sigurnost prijevoznicima.



– Smatram da cijena mora biti ograničena na deset kuna. Ne zato da bi se mi bogatili, nego da i mi i naši radnici opstanemo na tržištu i da samim time ne dođe do kolapsa opskrbe kakav vidimo u nekim zemljama. Ova Vladina mjera će pomoći, ali ne dovoljno i ne na dulji rok, smatra Starčić.


O posljedicama Vladine odluke na njihovo poslovanje upit smo uputili i trgovcima naftnim derivatima u maloprodaji. Iz Ine koja upravlja najvećom maloprodajnom mrežom za naftne derivate, kažu kako će poštovati odluku vlade.


– Ina će u potpunosti poštovati odluku Vlade. U međuvremenu, ispitujemo sve posljedice na poslovanje koje ova uredba Vlade nosi sa sobom, kratko su odgovorili iz Ine, dok su iz Petrola Hrvatska, drugog po broju benzinskih crpki u državi bili još kraći, poručivši kako Vladina odluka još nije stupila na snagu pa je ne žele ni komentirati.


Iz Adriaoila poručuju kako će poštovati uredbu Vlade o ograničenju maloprodajnih cijena naftnih derivata.


– Naš stav je da bi svi dionici na tržištu naftnih derivata trebali podjednako snositi teret ovog naglog porasta cijena derivata na svjetskom tržištu te bi puno pravednije bilo da je Vlada smanjila dio trošarina i na taj način sudjelovala u dijelu troškova uzrokovanih ovim tržišnim poremećajem. Vjerujemo da i Vlada razmišlja u ovom smjeru te da će uredba biti uskoro korigirana, poručuju.