Infobip

Priča o velikom uspjehu: Tvrtka iz Vodnjana “jednorog” vrijedi više od – milijardu dolara

Vladimir Mrvoš

Tvrtka je direktno povezana s više od 600 telekom operatora diljem svijeta te surađuje i u partnerstvu je s vodećim kompanijama koje razvijaju messaging aplikacije, bankama, društvenim mrežama, tehnološkim kompanijama i agregatorima



Kada je Infobip krenuo kao mala startup kompanija iz Vodnjana u Istri 2006., čak ni njegovi osnivači nisu mogli ni sanjati da će danas Infobip globalno zapošljavati više od 2.100 ljudi te poslovati kroz više od 60 ureda na šest kontinenata i vrijediti milijardu dolara.


Infobip svoj uspjeh može zahvaliti mudroj strategiji i razvoju i danas pruža informatičke usluge kroz vlastitu izgrađenu tehnologiju koja može doprijeti do preko sedam milijardi mobilnih uređaja i stvari u više od 190 zemalja. Tako omogućuje be-sprijekornu mobilnu komunikaciju poslovnih subjekata s njihovim krajnjim korisnicima – na svakom kanalu i uređaju, u svakom trenutku i bez obzira na to u kojem se dijelu svijeta nalaze, što je danas trend poslovanja.


Tvrtka je direktno povezana s više od 600 telekom operatora diljem svijeta te surađuje i u partnerstvu je s vodećim kompanijama koje razvijaju messaging aplikacije, bankama, društvenim mrežama, tehnološkim kompanijama i agregatorima.




Infobip je u svijetu prepoznat kao dobitnik brojnih nagrada za kvalitetu usluga koje provodi pri čemu surađuje s više od 300.000 klijenata. Surađuje s najvećim svjetskim chat aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera, Telegrama, te s globalno poznatim brendovima poput Virgin Megastore, Strave, Ubera, Zendeska, Burger Kinga i mnogim drugima.


Značajno strateško ulaganje


Ne samo u domaćim već i u svjetskim poslovnim krugovima proširila se vijest da su Infobip i društvo za kapitalna ulaganja One Equity Partners (OEP), potpisali ugovor o značajnom strateškom ulaganju. Ovo je prvo vanjsko financijsko ulaganje u vodnjansku IT tvrtku. Iznosi više od 200 milijuna dolara, čime je potvrđena vrijednost kompanije na razini »jednoroga«.


Pojačan tehnički odjel i organizacijska struktura

Infobip je sredinom lipnja dodatno pojačao svoj tehnički odjel i organizacijsku strukturu, pa je tako u novog člana Uprave i potpredsjednika za inženjerstvo promoviran Damir Prusac, dok je na mjesto izvršnog direktora za sigurnost informacijskih sustava (CISO) stigao Andro Galinović. Damir Prusac pridružio se Infobipu prije dvije godine kao direktor Tehničkog odjela, a u vodnjansku IT tvrtku stigao je s 22 godine iskustva na velikim projektima softverskog i sistemskog razvoja, gradeći velik dio karijere u Ericssonu. Ranije ove godine Infobipu se priključila i Aurora Volarević, izvršna direktorica za reviziju, koja je ranije bila dio globalnog revizorskog menadžment tima Deutsche Telekoma te vodila Odjel internih kontrola, revizije i rizika za HT Grupu i crnogorski Telekom.

»Jednorozi«, odnosno unicorns, su startup tvrtke procijenjene na više od milijardu dolara kao što su, primjerice, Airbnb, Pinterest ili Uber. Ulaganje u Infobip je ujedno i najveće europsko softversko ulaganje serije A financiranja u posljednjih nekoliko godina. Infobip u OEP-u dobiva iskusnog strateškog partnera koji će kompaniji pomoći izgraditi prisutnost na tržištu Sjeverne Amerike i ubrzati rast tvrtke kroz strateške akvizicije.


– OEP ima bogato iskustvo u poticanju transformacijskog rasta kod tvrtki u koje investira. Uzbuđeni smo što ćemo surađivati s ovim jedinstvenim timom u vremenima kada se Infobip snažno širi, izjavio je Silvio Kutić, izvršni direktor Infobipa.


Interakcija 4.0.


– Uvjereni smo da konver-zacijska korisnička sučelja transformiraju način naše interakcije s digitalnim uslugama i ona će zauvijek promijeniti načine naše interakcije sa svijetom koji nas okružuje. Idemo prema novoj eri koju nazivamo ‘interakcija 4.0.’ u kojoj surfanje internetskim stranicama ili skidanje mobilnih aplikacija zamjenjujemo konverzacijskom interakcijom kao temeljem komunikacije. Infobip planira biti predvodnik ove ere, a investicija OEP-a pomoći će nam u dostizanju tog cilja, kaže Kutić.


OEP ima dugu i uspješnu povijest ostvarivanja partnerstava s osnivačima i dioničarima tvrtki najviše kvalitete, najbrže rastućim globalnim telekomima te softverskim tvrtkama. Upravo kroz takva partnerstva je OEP uspješno primjenjivao svoje iskustvo i ekspertizu putem omogućavanja transformacijskih akvizicija i daljnjih ulaganja u organski rast, što kompanijama značajno dodatno proširuje tehnološke mogućnosti, geografski doseg i tržišni udio.



– U OEP-u smo uzbuđeni sklopljenim partnerstvom s Infobipovim suosnivačima, Silvijem Kutićem, Ro-bertom Kutićem i Izabelom Jelenićem. Zajedno dijelimo viziju kojom ćemo dodatno potaknuti Infobipov rast uoči IPO-a, kako na globalnoj razini, tako i na sjeverno-američkom tržištu provedbom niza identificiranih strateških akvizicija, poručio je Chip Schorr, Senior Managing Director, OEP, te zaključio da su duboko impresionirani Infobipovim timom koji je izgradio vrhunsku, SaaSena-bled komunikacijsku platformu kojom omogućuju vodećim globalnim kompanijama bogatije korisničke interakcije, dok partnerskim telekom operatorima optimiziraju performanse.


Citi, Morrison & Foerster i EY savjetovali su Infobip, dok su Latham & Watkins i KPMG savjetovali OEP.


Najbolji pružatelj usluga na svijetu


Do ovog poslovnog uspjeha Infobip nije došao slučajno. Infobip je ove godine četvrti put zaredom proglašen najboljim pružateljem A2P SMS usluga na svijetu, prema godišnjem ROCCO izvještaju. Tvrtka je prošle godine ostvarila prihod od 602 milijuna eura, a u proteklih je 10 godina zabilježila prosječni godišnji rast od 48 posto.


Osnovan prije 14 godina, Infobip je izrastao u vodeću globalnu komuni-kacijsku platformu u oblaku (CPaaS), a ove je godine predstavio svoj model softvera kao usluge (SaaS) s ciljem stvaranja vrhunske interakcije poslovnih subjekata s krajnjim korisnicima.


Silvio Kutić: Najbolji smo na svijetu, rezultati nas ohrabruju

– Drago nam je što smo proglašeni najbolje ocijenjenim pružateljem A2P SMS usluga na svijetu, prema ocjenama mobilnih operatora i vodećih svjetskih kompanija. Iz godine u godinu nastojimo našim par-tnerima i klijentima pružiti ono najbolje po pitanju tehnologije mobilne komunikacije i pritom njegovati ekosustav koji je od koristi svim dionicima. Ovi rezultati nas ohrabruju da i dalje idemo prema naprijed i inoviramo, a sve kako bismo donijeli najbolja rješenja mobilnim operatorima i tvrtkama diljem svijeta. To je i dokaz naših napora da postanemo centar izvrsnosti inženjerstva te ovim putem zahvaljujemo svim našim zaposlenicima na velikom doprinosu, izjavio je Silvio Kutić, koji je u ovogodišnjem ROCCO 100 izvještaju uvršten među 25 najutjecajnijih ljudi u području roaminga i povezivosti.

Tvrtka surađuje i u partnerstvu je s velikim brojem telekom operatora, nedavno je potvrđena kao pouzdani partner udruženja GSMA za »Identity Revenue« inicijativu, omogućavajući tako rast prihoda telekom operatorima korištenjem tehnologije digitalnog identiteta. Infobip je proglašen najboljim pružateljem A2P (application-to-service) SMS usluga na svijetu, prema ocjenama 353 telekom operatora diljem svijeta i 315 vodećih svjetskih kompanija u godišnjem ROCCO izvještaju.


Četvrta je to godina za redom u kojoj Infobip osvaja prvo mjesto prema ocjenama mobilnih operatora i druga godina za redom prema ocjenama vodećih svjetskih kompanija iz različitih industrijskih sektora.Također, Infobip je uvršten i među top deset najinovativnijih kompanija na svijetu, prema Top 10 ROC-CO Innovators reportu, iz-vještaju koji proučava percepciju i ocjene mobilnih operatora o inovativnosti dobavljača na tržištu roa-minga, razmjene poruka i povezivosti.


Roaming Consulting Company (ROCCO) od 2012. provodi neovisna ispitivanja tržišta pružatelja usluga mobilnim operatorima, mrežne opreme, povezivosti, poslovnih modela i kvalitete usluge. ROCCO izvještaj smatra se jednim od najvažnijih pokazatelja top pružatelja usluga na globalnom telekomunikacijskom tržištu, zbog jedinstvene metodologije koja osigu-rava transparentnost i relevantnost podataka.