Vlada RH

Potpisano 19 ugovora za gradnju škola vrijednih ukupno 150 milijuna eura

Portal Novi list, Hina

Foto Davor Kovačević

Foto Davor Kovačević

Želimo osigurati jednake prilike za svako dijete, neovisno o tome gdje živi, u velikom gradu ili maloj općini, istaknuo je premijer



Obrazovanje je jedan od strateških prioriteta Vlade, a cilj je da bude pristupačnije, kvalitetnije, s jednakim prilikama za sve učenike, istaknuto je u četvrtak na potpisivanju ugovora za 19 projekata škologradnje vrijednih ukupno 150 milijuna eura.


Ugovori su potpisani u sklopu dopunjenog Poziva za izgradnju, rekonstrukciju i opremanje osnovnih škola vrijednosti 1,3 milijarde eura kojima će se omogućiti nastava u jednoj smjeni i uvođenje cjelodnevne škole te osigurati odgovarajuće sportske dvorane i igrališta (plan je 375 školskih sportskih dvorana) u svim osnovnim školama, a bespovratna sredstva iznose 115 milijuna eura.


Foto galerija: Ulaganja Vlade u obrazovanje Foto: Davor Kovačević


Želimo osigurati jednake prilike za svako dijete, neovisno o tome gdje živi, u velikom gradu ili maloj općini, istaknuo je premijer Andrej Plenković na potpisivanju.




Do kraja godine očekuje se ugovaranje ukupne vrijednosti poziva od 1,3 milijarde eura kao i objava još jednog poziva vrijednog 144 milijuna eura, za koji su sredstva osigurana iz Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027., čime bi infrastrukturna ulaganja u osnovne škole dosegnula 1,5 milijarde eura.


Do sada je na temelju idejnih rješenja osnivača izdano ukupno 359 suglasnosti za prijavu projekata izgradnje/dogradnje škola i školskih sportskih dvorana (263 škole i 96 dvorana), a zaprimljeno je 139 prijava osnivača s gotovim projektima.


S osnivačima je do sada potpisano 66 ugovora ukupne vrijednosti 435 milijuna eura, pri čemu bespovratna sredstva iznose 348,6 milijuna eura, istaknuo je ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs.


Do kraja svibnja, dodao je, u planu su 54 nova projekta, ukupno vrijedna 860,5 milijuna eura odnosno 657 milijuna eura bespovratnih sredstava, čime bi se osigurali infrastrukturni kapaciteti za prelazak u jednosmjensku nastavu za 201 školu.


Za razliku od većine država članica EU koje imaju nastavu organiziranu u jednoj smjeni, u Hrvatskoj zbog ograničene infrastrukture 60 posto učenika osnovnih škola pohađa nastavu u više smjena te je Programom Vlade 2024.-2028. i Nacionalnom razvojnom strategijom do 2030. prioritet u sustavu obrazovanja prelazak svih osnovnih škola na rad u jednoj smjeni radi uspostave osnovnih škola kao cjelodnevnih škola.


Uz naglasak na tome da se tim projektima žele osigurati jednaki standardi za sve učenike te bolji uvjeti za rad nastavnika odnosno da se mijenja cijela paradigma školovanja uvođenjem cjelodnevne škole, Fuchs je uputio i apel čelnicima lokalnih samouprava koji su osnivači škola da “malo intenziviraju dostavu projektne dokumentacije i prijave na ove projekte” kako bi se mogli potpisati ugovori.


Premijer Plenković istaknuo je da su godišnja ulaganja u sustav obrazovanja od 2016. godine do danas povećana za 250 posto, odnosno s 1,8 milijardi eura koliko je iznosio proračun za obrazovanje u 2016. godini na 4,6 milijarde eura u ovoj godini.


Pritom je ulaganje u infrastrukturu, od vrtića do fakulteta, iznosilo 2,7 milijarde eura, a milijardu eura iznosilo je ulaganje za obnovu obrazovne infrastrukture nakon potresa.


Ključni su ciljevi jednake prilike i mjesto u vrtiću za svako dijete, jednosmjenska nastava u svim osnovnim školama, razvoj strukovnog obrazovanja i povećanje gimnazijskih programa, unaprjeđenje statusa učitelja, izvrsnost i razvijen studentski standard te podrška djeci s teškoćama i potpora darovitim učenicima.