Sezonac.hr

Poslodavci više neće čekati lipanj za traženje kadrova. Velike turističke tvrtke kadrove traže već sada

Alenka Juričić Bukarica

Najtraženije zanimanje općenito na portalu MojPosao je konobar, a potom kuhar / NL arhiva

Najtraženije zanimanje općenito na portalu MojPosao je konobar, a potom kuhar / NL arhiva

Interes poslodavaca je velik jer su naučili lekciju prošle godine, kad su zbog neizvjesne sezone u zadnji čas tražili djelatnike. Na portalu MojPosao u lipnju prošle godine objavljeno čak 40 posto više oglasa nego u pretpandemijskom lipnju 2019., kaže Alen Mrvac, glasnogovornik portala MojPosao



RIJEKA – Ovogodišnje izdanje virtualnog Sajma poslova u turizmu i sezoni Sezonac.hr, u organizaciji portala MojPosao, započelo je jučer i traje do 4. veljače.


Ovo je šesto izdanje sajma na kojemu 38 turističkih tvrtki prezentira ponudu sezonskih poslova, kao i benefite koje nude svojim zaposlenicima. Na ovogodišnjem sajmu tvrtke su objavile oko 200 natječaja za slobodna radna mjesta, što je znatno povećanje u odnosu na prošlu godinu kad je sudjelovalo 25 poslodavaca. Mahom su to velike hotelske kuće, veliki trgovački lanci i renomirani ugostitelji. Što se tiče poslodavaca iz inozemstva, oni se ne oglašavaju na Sezoncu, jer je ovo prvenstveno sajam koji se bavi oglašavanjem slobodnih radnih mjesta u sezoni u Hrvatskoj.


Posao nude velike turističke i trgovačke kompanije


Tvrtke koje ove godine zapošljavaju, a među kojima su i neke od velikih kvarnerskih turističkih kompanija, su Lidl Hrvatska, Grand hotel Lav, Valamar Riviera, Maistra Hospitality Group, Obonjan Rivijera, Hotel Split, Jadranka Trgovina, Eurospin Hrvatska, Liburnia Riviera Hoteli, Best Solutions, Jadranski luksuzni hoteli, Jadranka turizam, Pine Beach Pakoštane, Jadran, METRO Cash & Carry, SPAR Hrvatska, Tommy, Konzum plus, Jamnica plus, Aquapark Istralandia, RMH Lafodia Sea Resort – Anker grupa, Helios Faros, Roan Camping Holidays, Personaldienst, Giaxa, Vila Rova, Lush manufaktura, Hoteli Cavtat, Dukat, Coca-Cola, Dubrovački vrtovi sunca, Lošinjska plovidba – Turizam, Adriatic kamp, Maslina Resort, Zagrebačka pivovara, Yellow Submarine, Hotel Ikador, Feral.



 


Velik interes


– Interes poslodavaca za ovogodišnji sajam je velik. To ne treba čuditi s obzirom na to da su prošle godine poslodavci zbog neizvjesne sezone i stanja s epidemijom kasnili sa zapošljavanjem pa su to onda nadoknađivali u zadnji čas i tražili djelatnike. Potvrđuje to i podatak da je na portalu MojPosao u lipnju prošle godine objavljeno čak 40 posto više oglasa nego u pretpandemijskom lipnju 2019. Bez obzira na trenutno visoke brojke zaraženih koronavirusom, tijekom posljednje dvije godine smo osvijestili činjenicu da u ljetnim mjesecima epidemija posustaje i da će sezone usprkos svemu biti. Poslodavci se više ne žele dovesti u situaciju da dođe lipanj, a oni nisu spremni, kazao je Alen Mrvac, glasnogovornik portala MojPosao, te dodao da je u studenom, prosincu i dosadašnjem dijelu siječnja objavljeno više od 1.300 oglasa u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo.


– Prošle je zime u istom razdoblju objavljeno tek 270 oglasa, ali teško je praviti usporedbe s obzirom na to da je tada na snazi bio relativno strogi lockdown, a vrata kafića i restorana bila su zatvorena. Na zimu prije epidemije objavljeno je više od 1.200 oglasa, baš kao i tijekom zime prije toga, pa dolazimo do zaključka da je upravo ova zima rekordna po broju oglasa u toj kategoriji, pojasnio je Mrvac.


Konobari i kuhari


Kazao je i da najtraženije zanimanje općenito na portalu MojPosao jest konobar.


Nakon konobara, najtraženiji su kuhari, pomoćni kuhari, pomoćni radnici u kuhinji te sobarice. Tako je od 1. studenog 2021. do 19. siječnja ove godine objavljeno više od 400 oglasa za konobare, pri čemu neki poslodavci zapošljavaju više radnika jednim oglasom, potom više od 250 oglasa za kuhare, gotovo 100 oglasa za pomoćne kuhare i pomoćne radnike u kuhinji.


– Iako se apsolutni brojevi ne mogu uspoređivati jer je prošla zima bila takva kakva je bila, zanimljivo je vidjeti izravan utjecaj lockdowna na oglase jer su u tom trenutku konobari bili puno manje traženi od kuhara, a što inače nije slučaj, s obzirom na to da su restorani smjeli raditi dostavu i hranu za van. U normalnim okolnostima oglasa za konobare je dvostruko više nego za kuhare, dok se prošle zime tražilo dvostruko više kuhara nego konobara. Naravno, pravo zapošljavanje u sezoni tek slijedi i ove godine ne očekujemo da će poslodavci čekati lipanj, već će sa selekcijom kadrova koji će iznijeti sezonu krenuti kudikamo prije, a dio njih već na Sezoncu, zaključio je Mrvac.