Ivana Posavec Krivec / Foto Patrik Macek/PIXSELL
"Tako je prošle godine oko 6000 djece imalo pomoćnika u nastavi, ali realna potreba bila je oko 10 000. Riječ je o osoblju koje je ključno u radu s učenicima s teškoćama u razvoju", poručila je
povezane vijesti
Saborska zastupnica Socijaldemokrata Ivana Posavec Krivec ustvrdila je u petak da nisu stečeni svi preduvjeti za kvalitetan početak školske godine jer je izostala sustavna i cjelovita reforma koja će svakom djetetu omogućiti jednake uvjete obrazovanja.
Potkapacitiranost i nedostatna stručna podrška nastavnicima, zastarjela i neadekvatna infrastruktura, neravnoteža u kvaliteti obrazovanja te neriješeni status pomoćnika u nastavi neke su od teškoća s kojima se naš obrazovni sustav u nedostatku smislene i cjelovite reforme suočava već niz godina, navela je.
Uz to, postoji nedostatak jasnih informacija i neizvjesnost koja proistječe iz implementacije novog eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave. Stoga, smatra, jasno je kako svi preduvjeti za kvalitetan početak školske godine nisu osigurani.
Podsjetila je da Socijaldemokrati već duže vrijeme upozoravaju na problem nedostatka asistenata, a potreba za njima raste iz godine u godinu. “Tako je prošle godine oko 6000 djece imalo pomoćnika u nastavi, ali realna potreba bila je oko 10 000. Riječ je o osoblju koje je ključno u radu s učenicima s teškoćama u razvoju”, poručila je.
Upozorila je i na manjak drugog stručnog kadra, pogotovo iz STEM područja jer niske plaće i neizvjesnost su slabi motivator za zapošljavanje u sustavu obrazovanja. Tome pridonosi i nepostojanje usklađenosti obrazovnog sustava s tržištem rada pa se prazna mjesta često popunjavaju neadekvatnim ili nedovoljno educiranim zamjenama što pridonosi neuravnoteženosti kvalitete obrazovanja, ocijenila je.
Posavec Krivec upozorila je i da pokretanje eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave u 64 odabrane škole naišao na mnoge kritike, od struke i od roditelja. Pri tome su, dodala je, građanske inicijative roditelja OŠ Novi Marof i OŠ Draganići podnijele ustavnu tužbu protiv Ministarstva znanosti i obrazovanja jer se njihova protivljenja uključivanju njihove djece u eksperimentalni program nisu saslušala.
Upozorila je i da u mnogim školama organizacija nastave neće biti ni moguća ili će se odvijati u neadekvatnim ili zamjenskim prostorima zbog oštećenja nastalih u olujnom nevremenu iz srpnja kad je oštećeno stotinjak škola, a sanacija štete na nekima još nije završena.
Posavec Krivec navela je i da su učitelji i profesori suočeni s nekonzistentnim uvjetima rada, dok nejednaka opremljenost i materijalni uvjeti u školama kao i nedostatak stručnih kadrova i multidisciplinarnih timova ne omogućuju svim učenicima jednaku startnu poziciju.
Stoga je, istaknula je, krajnje vrijeme da se prestane sa stihijskim pristupom obrazovanju koji stvara nepotrebne izazove i kontroverze te da se pristupi sustavnoj i cjelovitoj reformi kako bi se osigurala jednaka prava i mogućnosti za sve učenike u sustavu obrazovanja.