Tjedan odmora vrijedan

Popuste za domaće goste planirati za školske ferije. Cijene smještaja bit će prepolovljene

Alenka Juričić Bukarica

foto: arhiva NL

foto: arhiva NL

Prva ovakva akcija ipak je pokrenula dio građana te se tako prošlog vikenda na Plitvičkim jezerima i Brijunima moglo doživjeti popriličnu živost.



RIJEKA – Pedeset posto snižene cijene na smještaj i neke usluge, glavni su adut akcije Tjedan odmora vrijedan Ministarstva turizma i sporta te Hrvatske turističke zajednice. Niskim cijema od 16. do 25. listopada, dakle do kraja ovog tjedna, hrvatske se građane želi potaknuti da iskuse nešto novo, posjete neku domaću destinaciju, nacionalni park ili jednostavno muzej. Iskustva turističkih tvrtki su dosta različita.


Dobar dio njih se nije ni uključio u akciju, računajući da im se ne isplati održavati hladni pogon, ne znajući koliko će gostiju imati ili ne. Drugi, pak, ukazuju kako je sniženje od 50 posto preveliko s obzirom na troškove. Treći vele kako hrvatski građani i ne znaju da je akcija u tijeku, a i s obzirom na eskalaciju pandemije i neizvjesnost oko radnih mjesta, nisu previše zainteresirani za putovanja.


No, ipak, prva ovakva akcija ipak je pokrenula dio građana te se tako prošlog vikenda na Plitvičkim jezerima i Brijunima moglo doživjeti popriličnu živost. Na Kvarneru su se u akciju uključili neki hotelijeri, nešto iznajmljivača, ali i nekoliko kampova. Najveći broj uključenih hotela je na opatijskom području.




U akciji je i opatijski Design hotel Navis, čiji vlasnik Krunoslav Kapetanović ukazuje kako su se u ovom jedinstvenom opatijskom hotelu uključili u akciju kako bi oživili posezonu.


Oživiti posezonu


– Želimo maksimalno oživiti posezonu koja iz poznatih razloga nije baš sjajna, a s druge strane dati doprinos da naši građani dobiju mogućnost upoznati svoju zemlju po povoljnijim cijenama. Možda ova akcija potakne neke naše sugrađane, koji bi inače ostali kod kuće, da ipak otputuju na dva, tri ili tjedan dana, kazao je Kapetanović, navodeći kako su u Design hotelu Navis imali interes čak i veći od očekivanja s obzirom na situaciju.


– Interes je solidan, a treba istaknuti kako ove jeseni svaki poziv i svaka rezervacija vesele puno više nego inače. Najavljene mjere za očuvanje radnih mjesta Vlade, koje pozdravljam i koje su za svaku pohvalu, te rezervacije iz cijele Hrvatske, unose optimizam u poslovanju.


U budućnosti, po meni, treba razmisliti o optimalnom terminu, može li se, primjerice, akcija poklopiti s jesenskim školskim ferijama, kako bi što više ljudi moglo konzumirati ove pogodnosti.


Bilo bi dobro da se uključi što više sudionika vezanih uz turizam, od Nacionalnih parkova, muzeja, organiziranih obilazaka znamenitosti do pružatelja usluga u ugostiteljstvu i hotelijerstvu.


Na ovu akciju se može odlično nasloniti projekt Cro kartice kako bi uz pružatelje usluga svoj doprinos dala i država te poslodavci, ukazao je ovaj opatijski hotelijer.


Zadovoljstvo odazivom iskazali su i u opatijskim Amadria Park hotelima. Ivan Sarajlić, direktor marketinga opatijske hotelske tvrtke, kazao je kako su se uključili u ovu akciju s ponudom u Grand hotelu 4 opatijska cvijeta koja uključuje smještaj na bazi polupansiona, masažu, korištenje svih wellness sadržaja, hotelsku garažu i druge pogodnosti.


– Interes za akciju je bio dobar te se dosta domaćih gostiju odlučilo za jesenski odmor u Opatiji. Smatramo da treba podržati svaku akciju koja će potaknuti domaće goste da odmor provedu u Hrvatskoj, rekao je Sarajlić.


Slab odaziv na Krku


U Tjedan odmora vrijedan uključilo se i nešto otočkih turističkih tvrtki. Na Krku je tako svoje ponude istaklo nekoliko manjih hotela. U Marina Punat hotel&resortu su, primjerice, uz 50 posto popusta uz smještaj ponudili i korištenje wellnessa, teretane, ali i najam buggy vozila.


Prilika za dug boravak na moru

U Valamaru, najvećoj turističkoj grupaciji u Hrvatskoj, manjku potražnje su pokušali doskočiti dugoročnim najmom mobilnih kućica. Naime, u svoju ponudu su uvrstili uslugu najma smještaja za dulji boravak od minimalno mjesec dana koja vrijedi za razdoblje od 30. rujna do 31. ožujka. Posebna ponuda duljeg boravka može se iskoristiti u dva Valamarova kamping ljetovališta koja su otvorena čitavu godinu, petozvjezdanom Istra Premium Camping Resortu u Poreču, te u četverozvjezdanom Ježevac Premium Camping Resortu na Krku. Cijena paketa smještaja, inače, kreće se već od 450 eura mjesečno.


– Vjerujemo da će gosti prepoznati odličnu priliku za dugoročni boravak na moru, kazao je Bruno Radoš, direktor operacija za kampove u Valamaru.


Inače, na Krku su se u akciju Tjedan odmora vrijedan, uz Ježevac uključili i kamp Omišalj, te Aminess Atea Camping Resort, nekadašnji kamp Njivice, u kojem kažu kako su otvoreni sve do 1. studenoga pa su uključivanjem u akciju željeli također pridonijeti podizanju razine turističke aktivnosti izvan ljetne sezone.


– Za sada imamo nekoliko rezervacija, no vjerujemo da je to tek početak, kažu u kampu Aminess Atea Camping Resort.

Vladimir Talić, voditelj Marina Punat hotel&resorta kazao je kako su imali dosta poziva, ali je odaziv bio slab, proteklog vikenda su se napunile tek dvije sobe.


– Mi smo konkretno napravili još i za dva tjedna akciju za goste same marine, a to su u pravilu gosti iz Njemačke, Austrije i Slovenije, s obzirom da se ova aknane. Ponudili smo doista široku paletu proizvoda, jer je svaka akcija koja će potaknuti goste da dođu dobrodošla. Treba pokušati, borimo se svi, a mi imamo tu sreću što imamo i naše stalne goste u marini te objekt radi čitave godine, kazao je Talić.


Raznoliku ponudu ponudili su i u crikveničkom Jadranu. Naime, za hotel Esplanade su kreirali poseban paket koji uključuje bogat à la carte doručak te fine dining večeru u pet sljedova, uz mogućnost da oba obroka besplatno posluže gostima u sobi.


Buduća vremena


– Također, ponudili smo popuste na tretmane u Esplanade spa oazi, kako bi se gosti mogli opustiti i u potpunosti uživati. No, s obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju, u tjednu kad broj zaraženih u zemlji dostiže maksimum, nažalost, odaziv gostiju je jako mali, kazala je Lucija Jukić, direktorica prodaje Jadrana, dodajući kako podržavaju ovu akciju za neka buduća vremena, uz osnovni preduvjet da epidemiološka situacija bude dobra.


Među rijetkima koji su ponudili i aktivnosti kao što su vođene biciklističke ture i planinarenje je, primjerice, lošinjska turistička agencija Val. Lovro Hesky iz ove agencije kazao je kako je aktivni odmor u posezoni u pravilu vrlo zanimljiv, međutim, uz aktualnu epidemiološku situaciju, planove im je pokvarilo i loše vrijeme za vikend.