Problemi i nakon premještaja

Ponašanje problematičnog učenika izazvalo prosvjed roditelja i u novoj školi; oglasili se Grad Zagreb i ministarstvo

Hina

Ilustracija / Foto ARHIVA NL

Ilustracija / Foto ARHIVA NL

Roditelji kažu da su nažalost, incidenti već krenuli kada je taj učenik počeo verbalno vrijeđati i vikati proste riječi. Napominju da se to dogodilo čim je stigao u njihovu školu



Dolazak učenika koji je zbog nasilnog ponašanja premješten u drugu osnovnu školu, i u novoj je sredini izazvao reakciju roditelja koji tvrde da opet izaziva probleme i verbalno vrijeđa, zbog čega u petak nisu poslali djecu u školu, a oni se okupili na prosvjedu i oglasili pismom.


“Želimo vas obavijestiti kako je u našu školu stigao novi učenik, koji zbog svog ponašanja, na žalost, mjesecima puni novinske stupce. Riječ je o dječaku zbog kojeg se ove školske godine ispisao jedan cijeli razred. Sustav koji je u potpunosti zakazao i uopće nije reagirao, sada je odlučio da taj učenik bude u novoj školi”, poručili su roditelji djece u pismu.


Kažu da su nažalost, incidenti već krenuli kada je taj učenik počeo verbalno vrijeđati i vikati proste riječi. Napominju da se to dogodilo čim je stigao u njihovu školu.


Grad Zagreb: Škola u kojoj je problematičan učenik zatražila podršku ministarstva




Grad Zagreb u petak je izvijestio da detalje slučaja učenika koji je zbog nasilnog ponašanja premješten u drugu školu, gdje po tvrdnji roditelja ponovno izaziva probleme, nije u mogućnosti javno iznositi, dok je škola obavijestila i zatražila podršku Agencije i ministarstva.


Dolazak učenika koji je zbog nasilnog ponašanja premješten u drugu osnovnu školu, i u novoj je sredini izazvao reakciju roditelja koji tvrde da opet izaziva probleme i verbalno vrijeđa, zbog čega danas nisu poslali djecu u školu, a oni se okupili na prosvjedu i oglasili pismom.


“Detalje slučaja nismo u mogućnosti javno iznositi zbog zakonskih ograničenja. Škola je, sukladno protokolima, još početkom kalendarske godine o slučaju obavijestila i zatražila podršku Agencije i ministarstva i postupala sukladno uputama s interdisciplinarnih sastanaka”, rekli su Hini u Gradu Zagrebu.


Kažu da su službenici i pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje u bliskom kontaktu s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i mladih, te su o ovome pitanju razgovarali i danas. Gradski ured je izdao rješenja za potporu školi koja su u gradskoj nadležnosti.


Ističu da je ovaj slučaj ukazao na nužnost revizije i izmjena postojećih propisa koje će školama i drugim tijelima omogućiti dodatne ovlasti, kako u odgojno-obrazovnom području, tako i u suradnji s roditeljima te području socijalne zaštite u vezi s dobrobiti djece.


U Gradu Zagrebu kažu da su u slučajevima nasilja škole dužne postupati po protokolu Ministarstva socijalne politike o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima, donesenom u travnju ove godine.


Protokol definira korake i obveze škole, ministarstava, zavoda za socijalni rad, ali i policije i sustava pravosuđa.


Protekle školske godine 362 prijave vršnjačkog nasilja


“Protokol osnivačima – jedinicama lokalne i područne/regionalne samouprave ne daje ovlasti postupanja u individualnim slučajevima te je nadležnost za potporu školama primarno dana Agenciji za odgoj i obrazovanje, resornome ministarstvu te Zavodu za socijalni rad”, ističu u Gradu Zagrebu.


Naglašavaju kako Protokol, kao i drugi propisi, predviđaju ograničenu ulogu osnivača, i to u vidu opće potpore školi, koordinacije, preventivnim aktivnostima i slično.


Sukladno Protokolu, svi osnivači u Hrvatskoj prikupljaju podatke o slučajevima na svom području, kažu u Gradu Zagrebu.


Ističu kako osnovne i srednje škole Grada Zagreba pohađa oko 100 tisuća učenika, a protekle su školske godine zabilježene 362 prijave vršnjačkog nasilja, što je usporedivo s prethodnom godinom.


Aktivnosti Grada Zagreba, u skladu s ovlastima, fokusirane su na prevenciju ovakvih i sličnih situacija, poručuju iz Grada.


Kažu da su upravo zato donijeli Akcijski plan za prevenciju vršnjačkog nasilja, a s UNICEF-om i Centrom Luka Ritz započeli su projekt “Za sigurno i poticajno okruženje u školama” koji će se u inicijalnoj fazi provoditi u 27 osnovnih škola, a nakon toga i u svim ostalim školama u Zagrebu.


Zbog toga su financiranje Centra Luka Ritz povećali za 60 posto u odnosu na prošlu godinu, odnosno, na više od pola milijuna eura, a povrh toga, od prošloga mjeseca Grad Zagreb svim je školama osigurao i dodatnu potporu u vidu privremenog angažmana stručnjaka pojedinih profila za teže slučajeve inkluzije.


“Konačno, jedan od ciljeva uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja, odnosno fakultativnog predmeta Škola i zajednica te izvannastavne aktivnosti Zajednica aktivnih građana u zagrebačke škole bio je prevencija i osvješćivanje učenica i učenika o problemima vršnjačkog i drugih vrsta i oblika nasilja te razvoja odgovornog i nenasilnog ponašanja prema sebi, drugima i zajednici”, poručili su iz Grada Zagreba.


Ove se godine građanski odgoj provodi u 130-ak zagrebačkih osnovnih i srednjih škole, 40 više nego prošle godine.


“S obzirom na to da nas sustav ne čuje niti štiti, mi, roditelji djece koja pohađaju taj razred, prosvjedujemo ispred škole od 8,30 sati. Također, dok god se situacija ne riješi kako bi svi bili zadovoljni, odlučili smo da do daljnjega nećemo pustiti djecu u školu”, stoji u pismu.


U njemu se mole i roditelji djece iz drugih razreda da im se pridruže i pruže podršku.


“Ovo nije prosvjed protiv djeteta, dotičnog učenika, već sustava koji ne reagira i nikome ne pomaže”, poručili su roditelji djece, prenosi 24 sata.


Navodno se tridesetak njih okupilo pred školom i odmah su ušli na sastanak s ravnateljem.


Jutarnji list navodi da je bez ikakve najave roditeljima, ovih dana u novozagrebačku školu došao pohađati nastavu dječak zbog kojeg se iz osnovne škole u centru Zagreba početkom ove školske godine ispisalo 14 učenika.


 


Ministarstvo poziva javnost na obzir glede problema nasilja u zagrebačkoj školi


Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih i dio stručne javnosti pozvalo je na obzir pri rješavanju problema nasilja u zagrebačkoj školi zbog kojeg su roditelji najavili da svoju djece neće slati u školu.


Ministarstvo obrazovanja apeliralo je u petak u izjavi Hini na „roditelje i ostale koji žele doprinijeti rješavanju ovog slučaja na empatiju i ljudskost“, napominjući da je „riječ o djetetu koje ima 10 godina“.


Ministarstvo, kao i do sada, stoji na raspolaganju školi za svu pomoć koju škola zatraži bilo da se radi o zapošljavanju dodatnog stručnog osoblja ili nečeg drugog što je školi potrebno, kaže se i dodaje da je Ministarstvu na prvome mjestu uvijek interes djeteta i njegovo pravo na obrazovanje.


Nadalje, učeniku je osiguran i pomoćnik u nastavi, a škola ima ekipiranu stručnu službu koja je iznimno važna u ovakvim situacijama, napominju.


„Što se tiče izmjene postojećih propisa koje dio dionika sada spominje, možemo samo istaknuti da iako postojeći propisi možda nisu savršeni i trebaju izmjene koje će se dogoditi, isti ti propisi funkcioniraju već duže vrijeme i pomoću tih propisa riješeni su brojni drugi slični slučajevi. Oni nikako ne bi trebali služiti nikome kao alibi za nečinjenje, pasivnost i prebacivanje odgovornosti“, kaže se.


Vlahović-Štetić: Treba reagirati prije


Sveučilišna profesorica koja se bavi školskom psihologijom Vesna Vlahović-Štetić napomenula da nije detaljno pratila problem i da on nije predmet njezina stručnog interesa, ali je jedina od više školskih i socijalnih psihologa koja je pristala komentirati problem za Hinu.


Ona smatra da „su svi trebali puno prije reagirati“. “Trebalo je odmah reagirati, i škola i socijalna služba zajedno i vidjeti što se može poduzeti, ali odmah, a ne čekati ovoliko. Sad je to već postao problem na razini javnosti. I sad je to puno teže rješavati.”


Ona je kazala da treba dobro vidjeti što socijalna služba i škola mogu napraviti u suradnji s roditeljima djeteta.


Smatra da je potrebno uključiti stručnjake različitih vrsta, od psihologa školskih i kliničkih do psihijatra, te socijalnih radnika.


“Tu treba pokrenuti rješavanja problema, a njegovi uzroci su vjerojatno duboki i sad je to jako složen problem”, rekla je.