Završni radovi

Polovica Pelješkog mosta već je asfaltirana, sve bi trebalo biti gotovo do početka iduće godine

Marinko Glavan

Radi se i na postavljanju zaštitnih ograda, kao i na ispiranju i zaštiti stupova mosta od utjecaja vlage i soli, za što su angažirane posebne ekipe alpinista, kaže Perić



Na Pelješkom mostu završeno je postavljanje početnog asfaltnog sloja na kolniku od sredine mosta prema kopnu, u tijeku je postavljanje završnog asfaltnog sloja, a slijedi i asfaltiranje druge polovice mosta, od sredine, prema Pelješcu, potvrđeno nam je iz Hrvatskih cesta.


Asfaltiranje mosta neobično je za hrvatske prilike, jer se ne izvodi klasičnom asfaltnom smjesom koja se dovozi na gradilište kamionima, a potom zbija i ravna takozvanim valjcima, već se na kolnik mosta nanosi poseban, lijevani asfalt.


Posebna tehnologija


On se izlijeva na površinu ceste posebnom tehnologijom, a specifičan je po tome što ima znatno bolja hidroizolacijska svojstva od običnog asfalta, zbog čega, prema riječima inženjera Davora Perića iz Hrvatskih cesta, pruža puno bolju zaštitu metalne rasponske konstrukcije mosta od djelovanja vode i morske soli, a i otporniji je na habanje i dugotrajniji od običnog asfalta, što znači da će u budućnosti trebati rjeđe mijenjati završni, habajući sloj asfalta na mostu kojim će, prema očekivanjima, prolaziti velik broj vozila.




– Asfalt se doprema u kontejnerima, na temperaturi od 220 stupnjeva Celzijevih te postavlja na hidroizolacijsku podlogu, prvi sloj u debljini od četiri centimetra, a zatim i habajući sloj, također debeo četiri centimetra, kaže Perić.



Inače, asfalt kakav se postavlja na Pelješkom mostu u svijetu najčešću primjenu ima upravo na mostovima, baš zbog svojih dobrih hidroizolacijskih svojstava. Zanimljivost je da se, po izlijevanju asfalta, on posipa drobljenim kamenom, veličine pet milimetara, i to ručno, nakon čega se posebnim valjcima utiskuje u asfalt kako bi se osiguralo prianjanje guma vozila jer je sam asfalt inače vrlo gladak. Lijevani asfalt za Pelješki most proizvodi se u asfaltnoj bazi domaće tvrtke Colas u mjestu Mironja u dubrovačkom primorju. Asfaltiranje kompletnog kolnika Pelješkog mosta trebalo bi, prema Perićevim riječima, biti završeno do kraja studenog, ukoliko vremenske prilike to dopuste.


Postavljanje instalacija


– Na mostu su u tijeku i brojni drugi radovi, u prvom redu postavljanja svih instalacija, poput unutarnje odvodnje oborinskih voda, elektroinstalacija, telekomunikacijskih instalacija i drugog. Radi se i na postavljanju zaštitnih ograda, kao i na ispiranju i zaštiti stupova mosta od utjecaja vlage i soli, za što su angažirane posebne ekipe alpinista, kaže Perić.



Prema procjenama, radovi na mostu mogli bi biti gotovi već početkom iduće godine, jer nakon asfaltiranja i ugradnje instalacija slijedi još ugradnja ograde za zaštitu od vjetra, nanošenje premaza za zaštitu od korozije, iscrtavanje horizontalne i ugradnja vertikalne prometne signalizacije, te postavljanje rasvjete.


Tunel Debeli Brijeg pred završetkom


U tijeku su i intenzivni radovi na izgradnji čvora Brijesta na Pelješcu, kojim će most privremeno, do završetka izgradnje pristupnih cesta, predviđenih za ljeto iduće godine, biti povezan s postojećom mrežom lokalnih prometnica na poluotoku, kako bi mogao biti pušten u promet neovisno o pristupnim cestama.


S kopnene strane, u Komarni, gdje je pristupna cesta neusporedivo kraća, završeni su svi najvažniji radovi, poput izmještanja dijela Jadranske magistrale tako da bi taj dio ceste trebao biti u potpunosti završen do završetka radova na mostu. I na Pelješcu su radovi na cestama poodmakli, najzahtjevniji objekti poput tunela Debeli Brijeg su dobrim dijelom izgrađeni, a još predstoji ugradnja metalnih dijelova konstrukcije petsto metara dugog mosta na stonskoj obilaznici.