![Foto S. Drechsler](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2020/06/Oporavlja-li-se-trziste-automobila-Gospodarskih-vozila-prodano-70-posto-vise-gradani-jos-suzdrzani-717x478.jpg)
Foto S. Drechsler
Većina novoregistriranih osobnih automobila završava u tvrtkama, kod »običnih« građana manje od 40%, a veseli veliki porast prodaje lakih dostavnih vozila što direktno sugerira na oporavak gospodarstva
RIJEKA Prema izvještaju agencije Promocija plus ovlaštene za praćenje i analizu stanja hrvatskog automobilskog tržišta, u rujnu je ukupno prodano 2.189 novih putničkih automobila što je 9,8 posto više nego lanjskog rujna. Na kumulativnoj razini u devet mjeseci 2015. prodano ih je 28.817 što je također porast od 3,8 posto u odnosu na jednako lanjsko razdoblje.
S obzirom pak da je prodaja automobila jedan od poprilično jasnih pokazatelja kretanja standarda, najavljuju li rujanski rezultati ekonomski oporavak Hrvatske? S obzirom da nema većih flotnih narudžbi od strane Vladinih institucija, može li se govoriti o rastu standarda samih građana? Mada, i ovogodišnje tržište pokazuje da kod »običnih« građana završava manje od 40 posto novih automobila.
– Iako nam treba još nekoliko dana da bismo mogli dobiti precizan uvid u vlasništvo vozila i zaključak o tome raste li prodaja privatnim kupcima ili tvrtkama, mišljenja smo, prema našim isporukama, da je ovaj porast uzrokovan uglavnom prodajom tvrtkama. Tome smo i sami doprinijeli flotom od 73 Clija Servisera, u prilogu tome ide i činjenica što je za 70 posto porasla prodaja lakih gospodarskih vozila u odnosu na isto razdoblje prošle godine, istaknula nam je Marina Jelinek, direktorica odnosa s javnošću teritorija Adriatic Grupe Renault.
Sličnog je razmišljanja i Robert Špiranec iz tvrtke Mazda Croatia iako ta japanska tvrtka jako rijetko obavlja flotne prodaje automobila.
– Ne smatramo da je 10-ak posto bolji rezultat u rujnu pokazatelj oporavka, jer je na godišnjoj razini kumulativno rast manji od 4 posto, odnosno ukupno tek nešto više od tisuću osobnih vozila u 9 mjeseci. Također, 10 posto na nevelikoj bazi je 200-tinjak vozila, što je zapravo malo. Do takvog skoka – značajnog u postotku, ali malog u volumenu – moglo je doći zbog akumuliranih narudžbi modela koji su tek sad isporučeni, tako da mi i dalje ostajemo konzervativni u prognozama tržišta za 2015. godinu, kao što ne predviđamo neki značajniji rast ni u 2016. godini, istaknuo je Špiranec.
Opširnije u tiskanom izdanju