Arhiva NL
Radovi će početi gotovo godinu dana kasnije od najava i planova HAC-a
povezane vijesti
- “Dobro jutro, uskoro bivši predsjedniče”: Primorac posegnuo za plagiranjem Butkovićeve i Radeljićeve kampanje
- Butković ponudio pomoć u saniranju željezničke pruge u Hercegovini koja je oštećena u poplavama
- Beroša će, izgledno, naslijediti ova istarska liječnica. Odlaze li u “paketu” još neki Plenkovićevi ministri?
Hrvatske autoceste(HAC) po treći su put produljile rok za podnošenje ponuda za izvođenje radova na dvjema dionicama buduće autoceste Križišće – Žuta Lokva, onoj od Križišća do Jadranova i od Jadranova do Selca, ukupne procijenjene vrijednosti od 310 milijuna eura. Ovoga puta rok za predaju ponuda pomaknut je za dva mjeseca, do kraja rujna, za razliku od prethodna dva navrata, kada je bio odgađan za po mjesec dana, prvi put do kraja lipnja, a zatim za kraj srpnja ove godine.
Kao i u prethodna dva navrata, iz HAC-a odgodu objašnjavaju velikim brojem upita zainteresiranih strana, vezanih uz dokumentaciju u postupku javne nabave. Kod prve odgode naveli su da je stiglo više od 150 upita i primjedbi, uglavnom tehničke prirode, na koje je trebalo odgovoriti, da bi prilikom druge odgode kazali da je u međuvremenu, do kraja lipnja, bilo stiglo još nekoliko desetaka upita, a predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan sada, odgovarajući na naš upit, kaže da su pitanja vezana uz natječajnu dokumentaciju, uz složenost samog projekta, glavni razlog i za najnoviju odgodu.
Kompleksne predradnje
– Budući da se ovdje radi o zahtjevnom i specifičnom projektu, podijeljen je u dva natječaja. Naime, ukupna dužina dionice Križišće – Selce je 17,5 kilometara, od čega je oko 40 posto dionice u objektima, odnosno tunelima, vijaduktima i mostovima. Najduži objekt na predmetnoj dionici je tunel Križišće dužine nešto veće od dva kilometra, dok je najsloženiji most Dubračina dužine 410 metara, sa stupovima višim od 80 metara. Nastavno na kompleksnost projekta, u tijeku trajanja postupka javne nabave pristiglo je više od stotinu pitanja, sva pitanja moraju biti obrađena, određena pitanja zahtijevaju i dopune natječajne dokumentacije, a što posljedično produljuje i rok, istaknuo je Huzjan.
Valja podsjetiti da su, prema prethodnim najavama iz HAC-a i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture do sad već trebali biti potpisani ugovori s izvođačima na obje dionice autoceste A7, od Križišća do Selca, a u drugoj polovini ove godine očekivao se i početak konkretnih radova na njihovoj izgradnji koja bi, prema propozicijama natječaja, trebala trajati 30 mjeseci od dana uvođenja izvođača u posao. Ukoliko ne bude novih odgoda te ponude koje će biti predane do 30. rujna budu valjane, do kraja godine, u najboljem slučaju, može se očekivati odluka o odabiru najbolje ponude. Na to treba dodati rok za žalbe na odabir izvođača, koje su na natječajima ovako velike vrijednosti prije pravilo nego iznimka, a zatim i vrijeme koje će Državnoj komisiji za zaštitu tržišnog natjecanja(DKOM) biti potrebno da odluči o eventualnoj žalbi.
Ukratko, službenu objavu o odabiru izvođača možemo očekivati tek na samom kraju ove ili u prvom kvartalu iduće godine, i to u slučaju da DKOM eventualne žalbe odbije.
Potpis ugovora s izvođačem, kad se sve uzme u obzir, može se očekivati u prvom kvartalu iduće godine, a uvođenje izvođača u gradilište tek nakon toga, što kada se sve zbroji, znači da će radovi početi gotovo godinu dana kasnije od najava i planova HAC-a, odnosno tek polovinom 2025. godine.
Opće kašnjenje
Dionica od Križišća do Jadranova dugačka je 5,2 kilometra, a procijenjena vrijednost radova iznosi 110 milijuna eura, dok je procijenjena vrijednost dionice od Jadranova do Selca, duge 12,3 kilometra, čak 200 milijuna eura. Pritom je riječ o vrlo složenim dionicama, kako je istaknuo i Huzjan, s velikim brojem objekata poput tunela i vijadukata, uz brojne usjeke i druge zahvate koji otežavaju posao graditeljima.
Najsloženiji su tuneli Križišće i Crikvenica 3, oba dužine od oko dva kilometra, uz most preko Dubračine, a na ovom potezu autoceste bit će izgrađen i prateći uslužni objekt Klanfari s restoranom, benzinskom postajom, pratećim parkiralištem za osobna i teretna vozila te odmorištem s WC-om. Odmorište Klanfari bit će smješteno na jugoistočnoj strani autoceste, s pristupom iz oba smjera, za što će biti izgrađeni odgovarajući ulazni i izlazni prometni trak, a na čvoru Jadranovo će biti izgrađeni objekti za smještaj vatrogasne postrojbe.
Rok za izgradnju cjelokupne dionice od Križišća do Žute Lokve je do 2030. godine, a zasad se radi jedino na izgradnji zaobilaznice Novog Vinodolskog, na potezu od Selca do Povila, dugačkom 9,8 kilometara, od čega je najveći dio, šest i pol kilometara, na dionici buduće autoceste. Radovi koji obuhvaćaju izgradnju tunela Zagori, dugog oko 800 metara te više od kilometar dugog vijadukta Ričina započeli su 2022. godine, a obilaznica bi trebala biti puštena u promet početkom 2026. godine.
Na ovoj se dionici grade samo dva prometna traka, a ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je raspisivanje natječaja za gradnju preostalih dvaju za početak iduće godine. Što se tiče dionica od Povila do Senja i od Senja do Žute Lokve, one su zasad još u fazi izrade projektne dokumentacije, a kad će za njihovu izgradnju biti raspisani natječaji, zasad nije poznato.
Poznat je plan HAC-a i Ministarstva prometa da se cijela trasa od Križišća do Žute Lokve izgradi do kraja 2030. godine, no s kašnjenjima poput ovoga na dionici Kržišće – Selce, i to već u provedbi postupka odabira izvođača, sve je teže očekivati da će autocesta do tada zaista biti izgrađena.