Vladin model oprosta duga (ni)je promašen

Opačić: Nema gotovo nijednog građana koji je pod ovrhom a da nije dužan teleoperaterima

Gabrijela Galić

Snimio Darko JELINEK

Snimio Darko JELINEK

Ministrica socijalne politike i mladih komentirala je kritike po kojima je vladin model oprosta duga promašen jer se najviše opraštaju dugovi za mobitele. Kako je istaknula, programi oprosta duga odnose se na ljude koji su ostali bez posla, nisu stvorili dugove iz obijesti i našli su se u situaciji da ne mogu plaćati svoje obaveze



Vlada »traga« za oko pet tisuća građana koji imaju pravo na oprost duga, ali ga nisu zatražili. Prema riječima Milanke Opačić, potpredsjednice Vlade i ministrice socijalne politike i mladih, mahom je riječ o korisnicima socijalnih naknada kojima Centri za socijalu skrb šalju dodatne obavijesti o mogućnosti oprosta duga. A prema podacima Financijske agencije (Fina) do sada je 5.956 građana dobilo oprost duga, dok su zahtjevi 9.265 još u proceduri.



Prema podacima koje je Fina objavila u četvrtak, do sada je ukupno izdano 29.414 pregleda duga, dokumenta koji sadrži sve relevantne podatke o dužniku i njegovom dugu sa stanjem na dan 30. rujna 2014. godine. Istovremeno, na internetsku aplikaciju Otpis duga – javna objava, registriralo se 24.015 građana, koji su provjerili zadovoljavaju li kriterije glede prihvatljive vrste duga.





Većina tih zahtjeva odnosi se na A kategoriju dužnika, što je logično s obzirom na to da je druga faza otpisa duga započela prije dva tjedna. No, u registru se nalazi i 121 zahtjev koji se odnosi na kategoriju dužnika B, a do sada je otpis ili odgoda duga odobrena za 99 dužnika iz te kategorije.


Ministrica socijalne politike i mladih komentirala je kritike po kojima je vladin model oprosta duga promašen jer se najviše opraštaju dugovi za mobitele. Kako je istaknula, programi oprosta duga odnose se na ljude koji su ostali bez posla, nisu stvorili dugove iz obijesti i našli su se u situaciji da ne mogu plaćati svoje obaveze. Činjenica da se najveći dio dugova odnosi na teleoperatere nije iznenađujuća pa i ministrica podsjeća kako su analize ukazivale da su teleoperateri najveći vjerovnici, a nakon njih slijede banke, država te komunalna poduzeća.


– Nema gotovo nijednog građana koji je pod ovrhom, a da nije dužan teleoperaterima – kazala je Opačić dodajući da su oni spremni odreći se dijela svojih prihoda zbog oprosta dugova.