Pet zvjezdica

Od privatnih bazena do znanstvenog parka za djecu. Kampovi u Hrvatskoj sve više ulažu u luksuzne sadržaje

Alenka Juričić Bukarica

U kampingu je do lipnja ove godine ostvaren rast od 7 posto u broju noćenja u odnosu na rekordnu 2019. godinu / Foto : ARHIVA NL

U kampingu je do lipnja ove godine ostvaren rast od 7 posto u broju noćenja u odnosu na rekordnu 2019. godinu / Foto : ARHIVA NL

Aminessov Avalona Camping Resort na Pagu je najveća investicija u kamping u nas, a gostima će nuditi kamp-parcele s privatnim bazenima, dok Zaton Holiday Resort ima dvoetažni kompleks na 4.000 »kvadrata« s inovativnim znanstvenim parkom za djecu



Hrvatski kamping sektor, s 833 kampova prihvatnog kapaciteta većeg od 255 tisuća gostiju koji ostvaruje čak 24 posto svih noćenja turista, u dosadašnjoj je sezoni ostvario odlične rezultate, priopćili su iz Kamping udruženja Hrvatske (KUH).


Naime, od početka godine do kraja lipnja u kampingu je u broju noćenja ostvaren rast od 7 posto u odnosu na usporedno razdoblje prethodne rekordne godine, odnosno 22 posto u odnosu na 2019. godinu. U Udruženju su istaknuli i kako sadašnje stanje rezervacija daje razloga za optimizam za preostali dio godine te se očekuje kako će, usprkos značajnom povećanju troškova poslovanja, rast prihoda nadmašiti fizičke pokazatelje. U razdoblju do kraja 6 mjeseca najviše je gostiju došlo iz Njemačke, s ostvarenih 2,25 milijuna noćenja i porastom u odnosu na prethodnu godinu od čak 6 posto, slijede gosti iz Slovenije s rastom od 4 posto, Austrije s 6 posto, Poljske s rastom od 25 posto i gosti iz Nizozemske s rastom od 13 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


Brojne novosti


– Tijekom proteklih desetak godina hrvatski kamping sektor etablirao se kao jedan od najkvalitetnijih u Europi koji konstantno inovira, ulaže u kvalitetu i prilagođava se potrebama modernih gostiju. I ove su godine nastavljene velike investicije u sadržaje te povećanje kvalitete smještajnih objekata, kao i u zeleno i održivo poslovanje. Na taj se način dodatno učvršćuje visoka kvaliteta, a već sada čak 44 posto od ukupnog »broja kreveta« nalazi se u kampovima s 4 zvjezdice te konstantno raste i udio kapaciteta u 5 zvjezdica. Hrvatski su kampovi, po ocjeni njemačkog ADAC-a, ispred svih na Mediteranu, a ukupno smo u Europi na drugom mjestu, odmah iza Nizozemske, kazao je Adriano Palman, direktor KUH-a.




U KUH-u ujedno ističu kako su kamping goste ove sezone dočekale brojne novosti u ponudi, a među njima i jedna od najvećih greenfield investicija u kampove u proteklih desetak godina, odnosno Aminessov Avalona Camping Resort, koji će svoje prve goste dočekati nakon kolovoškog vrhunca sezone. Ovaj kamp na otoku Pagu bit će prvi takav objekt s pet zvjezdica na otoku, ali ujedno i prvi u Hrvatskoj koji će gostima nuditi kamp-parcele s privatnim bazenima.


Mobilne kućice


Isto tako, jedan od najnagrađivanijih kampova u Hrvatskoj, Zaton Holiday Resort, pripremio je dvoetažni kompleks na 4.000 »kvadrata« koji će uključivati, uz ostalo, inovativni znanstveni park za djecu.


Istarski su kampovi, u kojima se ostvaruje 50 posto kamping noćenja cijele zemlje, također imali ulaganja u ponudu za ovu sezonu. U pulskom kampu Arena Stoja završena je sveobuhvatna investicija u smještajne objekte, nove prostrane mobilne kućice, novi restoran i bar, recepciju te hortikulturno uređenje kampa te park za pse. Grupacija Arena nastavila je investirati i u svoj glamping objekt Arena One 99, u koji su postavljeni novi luksuzni glamping šator s hot-tubovima.


Još jedna novost iz glamping segmenta u Istri je i novootvoreni obiteljski objekt Floria Glamping Garden, nedaleko od Labina.


Rovinjska Maistra investicijama je povisila kvalitetu svojih kampova Valkanela i Amarin, dok su zahvaljujući većim ulaganjima njihova čak dva kampa, Polari i Porto Sole, povisili kategorizaciju s tri na četiri zvjezdice.


Također, Valamarov kamp Istra Premium Camping Resort od ove godine u ponudi ima ekskluzivni Sunset Garden Premium Village s 18 premium vila s privatnim bazenom i uključenim polupansionom, a kampovi Bijela uvala te Park Umag porečke Plave Lagune su investirali u luksuzne kamp-parcele s vlastitim tušem, grillom i pergolom.


– U proteklih nekoliko godina pogođenih pandemijom i energetskom krizom gosti su se uvelike okrenuli kampingu kao preferiranom godišnjem odmoru. Također, kamping je još uvijek ostao vezan uz kontekst autoputovanja pa su kampovi diljem Europe na općem valu popularnosti. Hrvatska se zbog svoje kvalitete smještaja i atraktivnih prirodnih pozicija smjestila u sam vrh europske ponude. Investicije kojima stalno podižemo kvalitetu jamac su da ćemo na tom vrhu i ostati jer gosti prije svega nagrađuju kvalitetu, stalne inovacije i unapređenje usluge, zaključio je Palman.