Foto Davor Kovačević
Na stranici će biti oko 300 proizvoda u 80 kategorija
povezane vijesti
Internetska stranica s cijenama u Konzumu, KTC-u i Tommyju na kojoj će građani moći pratiti i uspoređivati cijene, trebala bi biti u funkciji idući tjedan, izjavio je u ponedjeljak nakon sastanka s predstavnicima tih lanaca savjetnik ministra gospodarstva i održivog razvoja Jurica Lovrinčević.
Na stranici će biti oko 300 proizvoda u 80 kategorija s “bijele liste”, rekao je Lovričević, tako da će građani moći vidjeti kolike su bile cijene 31. prosinca, za Novu godinu i kolika je danas te ima li akcija ili nema.
Trgovci će sami upisivati cijene, mogu i svaki dan, ali Lovrinčević pretpostavlja da će to radit jednom tjedno.
Dodao je da će po prvotnom dogovoru trgovci i dalje prvoga i petnaestoga u mjesecu slati pune liste s 1200 do 1700 artikala, kako kod kojeg trgovca, sa svim proizvodima iz 80 kategorija osnovnih proizvoda, gdje će će ministarstvo garantirati da su te cijene nepromijenjena u odnosu na Novu godinu ili, ako jesu, onda će informirati javnost koji proizvođač i distributer diže cijene i je li to opravdano ili ne.
Lovrinčević kaže kako su tri trgovačka lanca “apsolutno” dovoljna da bi se mogli pratiti trendovi, jer drže više od 30 posto tržišta, odnosno 38 posto prema nekim izračunima.
“Očekujem da će to biti sasvim dovoljno da naši građani shvate tko ne diže cijene i gdje su proizvodi povoljni za kupnju”, rekao je.
Vjeruje da će se dogovoru ministarstva i triju trgovačkih lanaca pridružiti i drugi trgovci.
“Naša vrata će im uvijek biti otvorena, no ovisi o njima. Kad god žele, vrata su im otvorena”, rekao je.
Lovrinčević kaže da vladina inicijativa “bijelih lista” već ima učinka te jamči da je oko 1200 proizvoda iz 80 kategorija kod tri trgovačka lanca koji su se do sada odazvali, nepromijenjena u odnosu na Novu godinu.
Upitan jesu li cijene negdje padale, rekao je da vjerojatno ima akcija, ali kako padaju cijene energije i sirovina, “bilo bi poželjno da pojedini proizvođači smanje cijene”.
Kaže kako se ne može reći da je sve do trgovaca jer i oni očekuju da proizvođači i distributeri smanje cijene pojedinih artikala.