Prijedlog zakona

Nužno sufinanciranje javnog cestovnog prijevoza, ukidaju se neke obveze za taksiste i prijevoznike tereta

Foto/Vedran KARUZA

Foto/Vedran KARUZA

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prijedlog je obrazložio činjenicom da je autobusni prijevoz putnika sve manje isplativ



Vlada je u četvrtak u hitnu saborsku proceduru poslala prijedlog zakona kojim će se osigurati sredstva za sufinanciranje javnog cestovnog prijevoza, posebno za održavanje autobusnih linija, te ukinuti neke obveze za auto-taksi prijevoznike i prijevoznike tereta.


Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prijedlog je obrazložio činjenicom da je autobusni prijevoz putnika sve manje isplativ, posebno u slabije naseljenim područjima, pa su prijevoznici prisiljeni ukidati sve veći broj linija.


“Građani u pojedinim područjima, posebno u onima slabo naseljenim, nemaju uopće mogućnost korištenja javnog cestovnog prijevoza ili nemaju odgovarajući broj linija koje bi im omogućavale normalan život i zadovoljenje osnovnih potreba. Situacija je dodatno pogoršana zbog pandemije i mjera koje se provode zbog sprečavanja širenja zaraze, kojima se uz ostalo ograničava broj putnika u autobusima na 40 posto”, rekao je Butković.




Stoga je, istaknuo je, neophodno čim prije osigurati sredstva za sufinanciranje javnog cestovnog prijevoza i sklapanje ugovora o javnoj usluzi u cestovnom prijevozu putnika između županija i prijevoznika.


Uz to, prijedlogom zakona od obveze polaganja ispita o stručnoj osposobljenosti za auto-taksi prijevoznike oslobađaju se osobe koje su prema ranije važećim propisima obavljale tu djelatnost, ukida se obveza posjedovanja putnog lista u unutarnjem prijevozu putnika te obveza ishođenja licenci za obavljanje prijevoza tereta za vlastite potrebe vozilima iznad 12 tona.


Vezano uz prijedlog o izmjenama Odluke o pokretanju postupka za sklapanje Sporazuma između vlade Hrvatske i Slovenije o izgradnji cestovnog mosta kod stalnog graničnog prijelaza za međunarodni promet putnika i roba u cestovnom prometu Kaštel (RH) – Dragonja (SLO), Butković je kazao da je Vlada na sjednici održanoj 18. srpnja 2019. donijela odluku o sklapanju spomenutog sporazuma. Tada je određeno i izaslanstvo RH koje je vodilo pregovore sa slovenskom stranom, izaslanstva su pregovarala te je usuglašen konačni tekst sporazuma gdje je preciznije definiran status graničnog prijelaza.


Most preko rijeke Dragonje, kod graničnog prijelaza Kaštel – Dragonja, nalazi se u graničnom području RH i Slovenije i stoga je u dvojnoj nadležnosti upravljanja. Most je, naveo je ministar, dotrajao i oštećen u tolikoj mjeri da mu je narušena nosivost.


“Budući da će se izgradnja novoga mosta, kao i planirana sanacija postojećeg mosta provesti u okolnostima kada pitanje precizne lokacije granične crte nije riješeno, tijek radova bitno je određen sklapanjem sporazuma Između RH i Slovenije. Ukupna procijenjena vrijednost izgradnje je 10 milijuna kuna od kojih će RH osigurati pet milijuna kuna”, rekao je Butković.