PRIPREME ZA SEZONU

Njemački kampisti već sada su spremni za kampiranje u Hrvatskoj

Alenka Juričić Bukarica

Photo: Zeljko Mrsic/PIXSELL

Photo: Zeljko Mrsic/PIXSELL

Nijemci su u koronakrizi kupili 37 posto više kampera nago lani. Istraživanje na tisuću njemačkih kampista pokazalo je da je za 15 posto ispitanih Italija prvi izbor, no Hrvatska je skočila na drugo mjesto, a za 13 posto ispitanih je i najbolji izbor



RIJEKA – Nijemci su ove godine unatoč koronakrizi kupili čak 37 posto više kampera nego u 2019., vrijednih u prosjeku 73.000 eura po komadu. To znači da će nagodinu po prvi put na cestama biti preko 100.000 njemačkih kampera novijeg datuma i obitelji kampista koje će biti »gladne« odmora i putovanja. To je prilika i za Hrvatsku, koja je već u ovoj koronakrizi postala jedna od najtraženijih destinacija odmora za njemačke goste koji preferiraju odmor u kampovima.


Ukazao je na to Uwe Frers, stručnjak njemačkog autokluba ADAC, jednog od najvećih autoriteta za kamping u Europi, a u Njemačkoj definitivno najvećeg, čiji se godišnji vodič često slikovito naziva »Biblijom za kampiste«. Frers je, naime, jučer u okviru 14. kongresa hrvatskog kampinga, koji je organiziralo Kamping udruženje Hrvatske (KUH), predstavio neke od trendova što se tiče kamping sektora na njemačkom tržištu te ukazao na to kakva je situacija i koje su perspektive Hrvatske u privlačenju njemačkih gostiju u hrvatske kampove u narednoj turističkoj godini.


Pojačan interes


Njemački su kampisti dobrim dijelom spašavali hrvatsku turističku sezonu s obzirom na to da su upravo kampovi bili segment koji je unatoč krizi dosta dobro odradio sezonu, dok su, s druge strane, hoteli bili u padu te je za nadati se da će se takav trend pojačanog interesa Nijemaca za hrvatskom kamping ponudom nastaviti i narednu godinu. A s obzirom na to da u ADAC-u procjenjuju kako čak trećina Nijemaca voli kamping i da je riječ o tržištu od 18,7 milijuna ljudi, svakomu tko ih uspije pridobiti ulaganje će se sigurno isplatiti.




Frers je govoreći o aktualnoj godini ukazao kako su mnogi Nijemci 2020. ostali na odmoru u vlastitim kampovima tako da su njemački kampovi sve u svemu imali solidnu godinu s tek 5 posto manjim prometom u odnosu na lani. Ono što je zanimljivo jest podatak kako je Hrvatska imala tek 16 posto manje bukinga nego Njemačka, a Italija primjerice 42 posto manje bukinga nego Njemačka. Isto tako, prihod po bukingu u hrvatskim kampovima ove je godine bio veći i od Italije i od Francuske, s time da je u odnosu na Francusku bio gotovo dvostruko veći.


Talijanima državni vaučeri doveli nove goste u kampove

Talijanska je Vlada ove godine obitelji s više od tri člana pomogla s 500 eura vaučera za godišnji odmor, rečeno je jučer na kongresu. Taj je potez, istaknuto je, u nekim talijanskim kampovima donio od 200 do 700 obitelji koje su se koristile tim popustom, no ono što je posebno za istaknuti jest činjenica da je 60 posto njih prvi put svoj godišnji provelo upravo u kampu. Prije su ti gosti u pravilu za odmor birali hotelski smještaj, a koronakriza i vaučeri od države ponukali su ih da se odluče isprobati ovaj vid odmora.
Zanimljiv je i trend koji se dogodio Kataloncima. Naime, dok su im kampovi uz obalu imali pad od 50 i više posto prometa, destinacije koje su prije bile turistički izvan radara odjednom su postale vrlo tražene tako da su kampovi u Pirinejima ove koronasezone ostvarili rast od čak 20 posto.

Stručnjak ADAC-a ukazao je i na to da je prošlotjedno istraživanje na tisuću njemačkih kampista pokazalo kako im je od stranih destinacija Italija broj jedan, i to za 15 posto ispitanih, no Hrvatska je skočila na drugo mjesto te je 13 posto ispitanih reklo da im je za odmor upravo ona trenutačno najbolji izbor. Za usporedbu, Španjolsku bi trenutačno odabralo tek 6 posto ispitanih.


Radikalne metode


Ipak, s obzirom na aktualnu situaciju s pandemijom u Europi, ustvari neznatno mali broj njih uopće razmišlja o bukiranju odmora tako da rezervacija nema, a Frers je ukazao na to kako je važno vrlo rano početi otvarati mogućnost bukinga, i to uz politiku otkaza rezervacija pri kojoj će gost moći lako dobiti svoj novac natrag.


– Bez toga gost će čekati posljednji čas za rezervaciju, a onda možda neće ni doći u Hrvatsku. Ono što je posebno važno jest da morate tražiti od Vlade radikalne metode kako bi se brojke novozaraženih smanjile. Mi možemo raditi marketing, no nikakva nastojanja neće imati efekta ako i dalje budete imali visoke brojke zaraženih koronom, upozorio je njemački stručnjak dodavši kako su njemački gosti jako osjetljivi na epidemiološke brojke i situaciju te stoga puno vremena potroše na informiranje o tome kakva je doista situacija u destinaciji u koju putuju. Ilustrirao je stanje i s nekoliko podataka.


U Njemačkoj je, kaže, trenutačno četiri puta više oboljelih nego u proljeće, u Italiji sedam puta više, u Francuskoj 34 puta više, a u Hrvatskoj 19 puta više.
Inače, ove godine lomila su se koplja i oko kamping gostiju iz Nizozemske koji su stigli, no ograničenja nizozemske Vlade tijekom ljeta, usred špice sezone, vratile su te goste ranije kućama.


Istra i Kvarner


Govoreći o tome možemo li u 2021. očekivati povratak nizozemskih kampista, Jaap Van der Linden iz nizozemskog autokluba ANWB je kazao kako se procjenjuje kako će nagodinu putovati 3,7 milijuna nizozemskih ljubitelja kampiranja, što je pet posto više. Kako sada stvari stoje, 78 posto Nizozemaca trenutačno ne razmišlja o odmoru, no ako i misle na putovanja, 40-ak posto njih bi odmor provelo u Nizozemskoj, a 47 posto njih u nekoj europskoj zemlji. Ono što daje nadu jest najava da će se 4. siječnja u Nizozemskoj početi cijepljenje protov koronavirusa, a ono na što i ovi gosti jako paze jest mogućnost lakog otkaza rezervacija. Nizozemski stručnjak za kamping istaknuo je kako je jedna od prednosti Hrvatske to što je nizozemski ljubitelji kampiranja vide kao cjelogodišnju destinaciju.


– I kod vas se više troši nego u drugim zemljama. Hrvatska je nešto udaljenija, pa onaj tko putuje u vašu zemlju ostaje duže na odmoru, pa se u Hrvatskoj troši 787 eura, dok je općenito prosjek nekih 500-tinjak eura po putovanju. No i dalje imate relativno mali udio na našem tržištu, tek oko 3 posto i tu postoji velik potencijal za iskorak, ukazao je Van der Linden navodeći kako čak 73 posto nizozemskih kampista koji dolaze u Hrvatsku za odmor bira istarske kampove, dok je na drugom mjestu Kvarner s 11 posto udjela. No, kazao je, u konačnici je bitna i preporuka nizozemske Vlade o putovanjima, stoga je poručio – držite se pravila.