Foto Sergej Drechsler
Cilj je razvoj vještina koje podupiru kritičko mišljenje i da učenik može svoje mišljenje poduprijeti argumentima.
povezane vijesti
Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je kurikulum za novi izborni predmeta pod radnim nazivom Kritičko mišljenje, koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju konfesionalni vjeronauk, te ga je uputilo u javnu raspravu.
Nije bila ideja da napravimo pandan vjeronauku, nego još jedan predmet koji će biti ponuđen djeci koja ne upisuju vjeronauk, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs na konferenciji za tisak u četvrtak.
Radna skupina napravila je izvrstan posao i kreirala kurikulum koji je više od onoga što podrazumijeva sama izbornost, kazao je.
Predmet je moderno koncipiran da djecu od početka vodi kao kritičkom mišljenju i odvajanju onoga što je valjano od onoga što je nevaljano, kazao je Fuchs i izrazio nadu da će ispuniti očekivanja.
Voditelj Radne skupine Bruno Ćurko rekao je da je kurikulum usmjeren prema nemanipulativnoj školi, odnosno, da djecu nastoji naučiti kako misliti, a ne što misliti.
Cilj je razvoj vještina koje podupiru kritičko mišljenje i da učenik može svoje mišljenje poduprijeti argumentima.
Naveo je raspravu o vuku i psu kao primjer za manje uzraste. U toj priči pas odustaje od slobode i odabire sigurnost, a vuku je draža sloboda.
Iz mog iskustva pola djece bi se opredijelilo za jedno, a pola za drugo. Bitno je da su argumentirana mišljenja trebaju poštivati, kazao je i zaključio da je predmet povezan sa skoro svim drugim predmetima koji postoje u školi.
Zamišljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta, a predavat će se dva sata tjedno u svih osam razreda.
Kako je kazao ministar Fuchs, vjerojatno će biti uveden 2023./2024. godina i naknadno će se odlučiti hoće li to biti frontalno u sve škole ili prvo u pedesetak eksperimentalnih škola. U školama će biti organizirani sastanci na kojima će roditelji bit informirani o njegovu uvođenju.