Suđenje za Uljanik

Nakon Kranjca svjedočio i Milovan: ‘Sav novac 3. maja išao je preko Uljanikovih financija’

Orjana Antešić



Baš kao i Silvan Kranjc, i Eduard Milovan, kao još jedan bivši direktor Uljanik brodogradilišta, koji je tu funkciju obnašao od lipnja 2013. do svibnja 2014. godine, posvjedočio je da nije ništa znao o financijskim odlukama i transakcijama koje su postojale između riječkog i pulskog brodogradilišta, kao i unutar same Uljanik grupe.


Nakon što je tužiteljstvo odustalo od njegova daljnjeg kaznenog progona, Milovan je jučer na Županijskom sudu u Rijeci dao svoj iskaz kao svjedok optužbe. Sutkinja Damira Delost, koja vodi ovaj predmet, htjela je od Milovana čuti što zna o suvlasništvu Uljanik brodogradilišta u inokompanijama USS 12 i USS 13, na što je svjedok odgovorio da mu je bilo poznato da je pulsko brodogradilište imalo 45 posto vlasništva u tim kompanijama, ali da o poslovanju tih kompanija ne zna ništa. I ovaj je bivši direktor jučer elaborirao kako su pulsko i riječko brodogradilište, nakon preuzimanja »3. maja« od Uljanika, bili svedeni na proizvodne pogone. Za razliku od »3. maja«, koji je dotad imao vlastite prateće stručne službe, pa tako i financija, za Uljanik brodogradilište taj je dio posla odrađivalo drugo društvo – Uljanik financije d.o.o.


Nakon integracije »3. maja«, novčane tokove preuzeo je krovni Uljanik, kroz internu službu financija, postojala je i služba kontrolinga i revizije, a doticaje s financijskim tijekovima imalo je i povezano društvo Uljanik Poslovno-informacijski sustavi (PIS). Uglavnom, prema svjedočenju Milovana, to se dinamički mijenjalo.




Velik dio pitanja ovom svjedoku odnosio se na IMG-ovu panel-liniju u Vodnjanu, što je također predmetom optužnice jer tužiteljstvo tvrdi da je njezinom preprodajom trećemajcima riječko brodogradilište oštećeno za gotovo tri milijuna eura. Vrijedi podsjetiti da je ta panel-linija fizički danas u »3. maju«, ali i dalje nije u funkciji jer postoje višegodišnji problemi s njezinim korištenjem. Tada kao rukovoditelj sektora plana i tehnologije u Uljaniku, Milovan je posvjedočio kako je bio upoznat s time da je bilo problema u početku s njezinim radom, no da je to smatrao uobičajenim s obzirom na to da se radilo o novoj opremi. Ustvrdio je da je nabavljena za potrebe gradnje polarnog kruzera u Puli te da se oko 30 posto tankih limova za tu novogradnju uspjelo odraditi na toj automatiziranoj liniji, a ostatak ručno. Dodao je i da nije bio upoznat s dinamikom podmirenja Uljanikovih obveza prema dobavljaču linije. Na upit je li na toj panel-liniji u Vodnjanu odrađeno išta za »3. maj« Milovan je odgovorio kako misli da nije.