Foto EMICA ELVEDJI/PIXSELL
Svaki nagrađeni dobio je, uz priznanje, i novčani dio nagrade u iznosu od deset tisuća kuna bruto
ZAGREB Svjetski dan učitelja ove godine u Hrvatskoj poseban je jer je prvi put Ministarstvo obrazovanja nagradilo najbolje – 510 odgojno-obrazovnih djelatnika kojima je u subotu na svečanosti u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici (NSK) nagrade uručila ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
NSK je tako u subotu okupio najbolje odgojiteljice i odgojitelje, učiteljice i učitelje, nastavnice i nastavnike te profesorice i profesore iz cijele Hrvatske koji su se posebno istaknuli tijekom prošle školske godine, a kojima je ministrica Divjak poručila da budu hrabri u provedbi obrazovne reforme te da će ih Ministarstvo u tomu podupirati i pomagati jer bez njih reforma jednostavno ne može uspjeti.
Ministrica Divjak napomenula je kako joj je, kao matematičarki, zanimljiva igra brojki da je 510 najboljih nagrađeno upravo 5. 10., a Ministarstvo je za to iz državnoga proračuna izdvojilo 5,1 milijun kuna. Svaki nagrađeni dobio je, naime, uz priznanje, i novčani dio nagrade u iznosu od deset tisuća kuna bruto.
Istaknula je kako se Ministarstvo u posljednjih nekoliko mjeseci posebno usredotočilo na status učitelja i poticalo sva tri segmenta važna za položaj učitelja. Materijalni status učitelja sigurno je jedan od tih segmenata i vi znate da na tome radimo, rekla je Divjak.
Drugi je pak segment razbijanje uravnilovke, čemu danas svjedočimo, prepoznavanje najboljih i razvijanje kulture izvrsnosti i uspjeha, a treći stvaranje poticajnog okruženja za učenje i poučavanje, što uključuje opremanje škola, ali i administrativno rasterećenje učitelja, kako bi učenici doista mogli biti u središtu procesa učenja i poučavanja. Uz to, rekla je, radimo i na tome da se odgojno-obrazovni djelatnici prepoznaju i kao službene osobe.
Divjak je podsjetila kako je temelj za nagrađivanje bio Pravilnik o nagrađivanju, uz Pravilnik o napredovanju koji je promijenjen nakon pune 23 godine i gdje su dorađeni i osuvremenjeni kriteriji napredovanja. Smatra kako je današnja svečanost potvrda da se uravnilovka ‘razbija’ i da se počinje njegovati kultura nagrađivanja, uspjeha i poticanja, te što je još važnije, da učitelje činimo ‘vidljivima’. Nagrađenima je poručila da budu hrabri i da prihvate odgovornost jer, ustvrdila je Divjak, prihvaćanje odgovornosti je suština, te istaknula kako će im Ministarstvo i ona osobno u tome biti sustavna potpora.
Popis 510 nagrađenih učitelja u školskoj godini 2018-2019 by novilist_hr on Scribd