Novi pokušaj

Na Jadrolinijin natječaj za izgradnju dva katamarana stigla samo jedna ponuda. Doznajemo detalje

Marinko Glavan

Katamaran Silba / Foto Jadrolinija

Katamaran Silba / Foto Jadrolinija

U oba natječaja procijenjena vrijednost dvaju katamarana bila je 12,4 milijuna eura,



Samo jedna ponuda pristigla je ponovljenom natječaju u postupku javne nabave Jadrolinije za gradnju dva brza broda, katamarana kapaciteta prijevoza najmanje 300 putnika, potvrđeno nam je jučer iz nacionalne putničke brodarske kompanije.


Iz Jadrolinije je, na naš upit, odgovoreno kako je pristigla jedna ponuda za gradnju dvaju brodova, u vrijednosti od 12,9 milijuna eura, što je pola milijuna eura više od procijenjene vrijednosti u postupku javne nabave.


“U tijeku je pregled i ocjena pristigle ponude, to je sve što u ovom trenutku možemo reći”, stoji u odgovoru Jadrolinije.




Neslužbeno saznajemo kako je jedinu ponudu dala tvrtka Batam Fast Ferry iz Singapura, ista tvrtka koja je predala i jedinu ponudu na prethodnom natječaju, poništenom koncem studenog ove godine, zbog toga što singapurska tvrtka nije priložila dokumentaciju koja dokazuje da je u ovoj ili u prethodne tri godine isporučila minimalno jedan brod kapaciteta prijevoza najmanje 300 putnika.


Razlog poništenja natječaja tada je potvrdio i predsjednik uprave David Sopta, a novi natječaj bio je raspisan odmah po poništenju prethodnog, s rokom za predaju ponuda od 15 dana.


Od tad je proteklo 30 dana, ali iz Jadrolinije nisu objasnili zbog čega su ponude otvarane tek jučer, niti je li ponuđač ovoga puta priložio potrebnu dokumentaciju koja dokazuje da je u protekle četiri godine isporučio barem jedan brod traženih karakteristika.


U oba natječaja procijenjena vrijednost dvaju katamarana bila je 12,4 milijuna eura, a hoće li pola milijuna eura veća cijena koju je ponudila singapurska tvrtka utjecati na odluku o odabiru ponude ili novom poništavanju postupka javne nabave, tek će se vidjeti, kad Jadrolinijino povjerenstvo završi s postupkom evaluacije pristigle ponude.


Prethodni natječaj, podsjećamo, završio je neslavno, a tada iz Jadrolinije nisu htjeli govoriti o službenim razlozima poništavanja, već su samo naveli kako je poništen u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi, budući da nije bila pristigla niti jedna valjana ponuda.


Jadrolinija je ove godine nabavila dva katamarana koji nose imena »Cvijeta« i »Ružica«, vrijedna 12,6 milijuna dolara, koji su trenutno na putu iz jugoistočne Azije prema Jadranu, odnosno Rijeci, gdje se očekuju 10. siječnja.


Oba ova broda duga su 38 metara, široka deset, s kapacitetom prijevoza 312 putnika, s pogonskim strojevima snage 2.880 kilovata, a izgrađeni su u brodogradilištu Cahaya Samudra Shipyard, u Indoneziji, u kojemu su izgrađena i gotovo identični katamarani »Kata« i »Danica«, što ih je Jadrolinija prošle godine kupila od Tankerske plovidbe.


Katamarani »Cvijeta« i »Ružica« će, prema dosadašnjim informacijama iz Jadrolinije, biti angažirani na brzobrodskim linijama na riječkom plovidbenom području, odnosno na brzorbrodskim linijama Novalja – Rab – Rijeka i Mali Lošinj – Ilovik – Susak – Unije – Martinšćica – Cres – Rijeka, a njihovim ulaskom u flotu nacionalnog putničkog brodara stvorit će se uvjeti za rashod nekih od katamarana starijeg godišta, poput »Dubravke«.


U siječnju se očekuje još jedna primopredaja katamarana za Jadroliniju na Dalekom istoku. Riječ je o novogradnji koja nosi ime “Mila”, po Mili Gojsalić, legendarnoj junakinji iz rata između Poljičke republike i Otomanskog carstva, čija skulptura autora Ivana Meštrovića stoji nad ušćem rijeke Cetine, a o njoj je pisao August Šenoa, dok je Jakov Gotovac o njoj skladao operu.


Ulaskom ovih novih katamarana u flotu Jadrolinije, dio starijih brzih brodova bit će rashodovan, budući da su novi, prema tvrdnjama iz brodarske tvrtke, znatno ekonomičniji i sigurniji u plovidbi.