Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Uopće nije upitno jesu li to ili nisu dobri avioni. Rafal je praktično najbolji avion na svijetu 4. ++ generacije. Dvojbeno je da li si mi to u ovom trenutku možemo priuštiti
povezane vijesti
- Pilotu Ivanu Selaku padobran se nije otvorio kako treba: “Vitlalo me k’o malog majmuna”
- Otkriveno što će MORH s rashodovanim MIG-ovima. Selak kaže da bi se jednom mogao produžiti “počasni život”
- Traje velika istraga uzroka pada MIG-a kod Voćina. Selak: ‘Rep aviona u kojem je crna kutija je ostao čitav’
Legendarni vojni pilot Ivan Selak komentirao je vijest koja je jučer prostrujala eterom bez službene potvrde – po njoj bi Hrvatska eskadrilu borbenih aviona trebala obnoviti kupnjom francuskih Rafala.
“Odluka, koliko sam ja shvatio, nije službena. Dim još nije izišao iz kapele van. O Rafalu možemo razgovarati. Nedvojbene su mi dvije stvari, da nam treba borbeno zrakoplovstvo, da je Rafal, kao i F16, apsolutno vrhunski avion”, rekao je Selak za RTL Direkt, navodeći da je Hrvatska “natocentrična” zemlja i cilj je imati NATO zrakoplove.
Kaže da je sretan što nismo na kraju kupili izraelske zrakoplove.
“Ja sam presretan što nismo uzeli avione koji u bili potpuno iskorišteni od strane Izraela, ako je odluka o nabavi francuskih aviona, ima niz pitanja i dvojbi za koje se ja nadam da su dobro prezentirani i premijeru i predsjedniku države. Za mene je prva dvojba da li je dobro prezentirano koje su to naše stvarne mogućnosti i koje su naše potrebe. Koliko vidim, a vi ste to rekli, najveća dvojba je bila tko će odriješiti kesu i da li u kesi ima dovoljno novaca. Ako je Marić odlučio da ima, onda ćemo kupiti ili smo kupili Rafale. No treba razgovarati o našim mogućnostima i stvarnom stanju. Jesu li naše mogućnosti iskreno prezentirane? Koliko je broj pilota, zrakoplovnih tehničara, inženjera i ljudi visoke struke i kakva nam je infrastruktura”, dodao je Selak.
Ne brine ga ako je riječ o polovnim avionima starima 10 godina.
“Uopće nije upitno jesu li to ili nisu dobri avioni. Rafal je praktično najbolji avion na svijetu 4. ++ generacije. Dvojbeno je da li si mi to u ovom trenutku možemo priuštiti. Ja sam predlagao drugi način, ako stručna ekipa smatra da nam odgovaraju svi modaliteti koje nam daju Francuzi i da smo mi to spremni prihvatiti, onda u uredu. Međutim ja u to nisam siguran zbog naših trenutnih mogućnosti. Imamo jako malo pilota. Pilote starije od 30 godina nema smisla slati na preobuku. Zašto? Kad krenu ozbiljno letjeti imat će preko 40. Mora se i uspostaviti sustav u ratnom zrakoplovstvu. Trideset godina smo imali MIG druge generacije, koristili smo ga sa 30 posto njegovih stvarnih mogućnosti. Sada kupujemo iz četvrte generacije, koliko ćemo mogućnosti koristiti? Ne isplati se kupiti Mercedes ML, koji će služiti za do dućana i nazad, a pitanje je imate li za gorivo i hoćete li biti gladni”, zaključio je Selak za RTL.