Top ponuda

Kvarner je ovog ljeta bio izbor gostiju najdubljeg džepa, evo kako se u tome uspjelo i što bi trebalo promijeniti

Alenka Juričić Bukarica

Gosti koji dolaze helikopterima umjesto helidroma koriste nogometno igralište u Lovranu, a oni koji dolaze privatnim avionima moraju sletjeti na krčki aerodrom kojem treba renoviranje, kaže Gordana Kušec Knežević iz luksuznog boutique hotela Ikador



Najbolju popunjenost u vrijeme pandemije bilježi petozvjezdani smještaj. Bilo je tako i lani, a nastavilo se i ove godine. Pandemija je zatvorila pristup brojnim destinacijama luksuza do kojih gosti dubljeg džepa dolaze u pravilu zrakoplovima, vrlo često privatnim. Samim time valjalo se preusmjeriti na neke bliže destinacije koje nude visoku kvalitetu. I tu se i Hrvatska, a samim time i Kvarner, našla kao izbor mnogih gostiju visoke platežne moći od kojih su mnogi ovamo stigli po prvi put i otkrili ponudu ove regije i zemlje. Tako je ustvari pandemija na neki način ubrzala transformaciju prema visokoj kvaliteti, odnosno povećala dodatno potražnju za takvom ponudom. Međutim, zapravo se u posljednje desetljeće, a i dulje, u Hrvatskoj stvara ta baza visokokvalitetnog i luksuznog turizma.


Od Dubrovnika sa svojim vilama i petozvjezdanim hotelima, do Rovinja koji je s Maistrinim ulaganjima u nove luksuzne hotele, ali i privlačenjem svjetskih brend manifestacija, napravio iskorak. Tu su i poznate luksuzne vile u središnjoj Istri. Kvarner u smislu visoke kvalitete također drži korak, iako na prvu možda nije toliko razvikan.


Naime, sama Opatijska rivijera, osim Amadria Park hotela, ima čitav niz manjih visokokvalitetnih hotelskih objekata koji su se svaki svojom specifičnom pričom uspjeli pozicionirati na tržištu te dignuti ponudu rivijere na novu razinu. S jedne strane tu je Design hotel Navis, koji također ove godine bilježi izvrsnu posjećenost, potom Kukuriku, Mali raj, Draga di Lovrana, Villa Ariston, Bevanda te najmlađi član visokokvalitetne ponude, Ikador Luxury Boutique Hotel&Spa.




Što se tiče velikih hotelskih tvrtki, svakako raduje vijest da su s promjenom vlasništva Liburnia Riviera Hoteli okrenuli novu stranicu i žele rivijeru ponovo vratiti na mapu premium destinacija. No, nije samo Opatija ona koja želi goste dubljeg džepa. Iskorak je, primjerice, napravio i Lošinj i to u petozvjezdanoj zoni Čikat koja je doista podignuta na najviši nivo. A svakako valja istaknuti i najveću ovogodišnju investiciju u hrvatskom turizmu, 105 milijuna eura vrijedan Hilton Costabella Beach Resort&Spa koji je tek drugi Hiltonov objekt na hrvatskoj obali. Činjenica je i da nisu samo hoteli i vile oni koji nude premium uslugu, na Kvarneru je i nekoliko kampova s pet zvjezdica koji itekako dižu razinu regije, a tu je i ostala ponuda, prije svega gastronomska, po kojoj je Kvarner prepoznatljiv.


S obzirom na to da je petozvjezdana premium ponuda očito najtraženija, što uostalom dokazuje i rekordan broj slijetanja malih privatnih zrakoplova u Zračnu luku Krk, provjerili smo što o sezoni kažu u nekim od luksuznih smještajnih objekata na Kvarneru.


​LOŠINJ HOTELS&VILLAS


Ugledna priznanja


Od otvaranja uoči Uskrsa 2019. luksuzni boutique hotel Ikador je u zaista kratkom vremenu prepoznat te su mu stigla i priznanja i članstva kojima se ne samo promovira sam hotel, već i čitavu destinaciju. Naime, Ikador je od otvaranja član renomirane asocijacije luksuznih hotela Leading Hotels of the World, tu je i članstvo u Traveller Madeu, asocijaciji koja po pozivu udružuje luksuzne hotele i agencije, a ove su godine ušli i u Virtuoso, najcjenjeniju svjetsku asocijaciju luksuznih hotela, agencija, kruzera i ostalih, koja uz vrlo stroge kriterije učlanjuje samo po pozivnici i po preporuci. Ikador je jedini hotel na Kvarneru koji se može pohvaliti ovim članstvima, a samim time se i Opatija kao destinacija promovira putem ovih kanala. U Ikadoru su podsjetili i na nagrade od strane samih gostiju Tripadvisor Travellers Choice Award i Booking.com Traveller Review Award, kao najbolje ocijenjeni hotel s pet zvjezdica u Hrvatskoj, a tu je i priznanje uglednog Falstaff vodiča za jedan od najbolje ocijenjenih hotela u Hrvatskoj. Priznanja struke i gostiju, uz ostalo, pridonijela su tako odličnim rezultatima u ovom luksuznom objektu.


Gordana Kušec Knežević, direktorica prodaje i marketinga Ikador Luxury Boutique Hotela&Spa, istaknula je kako je ovogodišnja sezona nadmašila čak i u startu visoka očekivanja.


– U usporedbi s prošlom godinom, radi se o znatnom povećanju. Tako smo, primjerice, vrhunac sezone, odnosno srpanj i kolovoz, zaokružili s gotovo stopostotnom popunjenošću. Ove smo godine otvorili svoja vrata još u ožujku, te smo već tada bilježili izvrsne rezultate zahvaljujući domaćim gostima, no možemo reći da smo osjetni porast potražnje osjetili nakon ponovnog otvaranja Austrije i Njemačke u svibnju, te se već tada dalo naslutiti da bi sezona mogla biti vrlo uspješna.


Mi smo u ovu godinu ušli imajući na umu samo plan A, odnosno išli smo s pretpostavkom normalne godine, a tako smo se i pripremali po pitanju marketinga, zapošljavanja i svega drugog, pojasnila je Kušec Knežević te dodala kako u Ikadoru najveći udio gostiju dolazi s tržišta njemačkog govornog područja, što je i prirodno za ovu destinaciju, no u samoj glavnoj sezoni tu odmah slijede Rusi, Ukrajinci, Britanci i gosti iz SAD-a. A kada se govori o tome što takav nivo kvalitete podrazumijeva, samo detalj – sobe u Ikadoru su od pedeset kvadrata za standardnu sobu do čak 400 kvadrata za predsjednički apartman koji zauzima cijeli kat. No, tu je ustvari cjelokupna lepeza ponude.


Hotel Ikador nudi jednu sasvim drukčiju dimenziju luksuznog smještaja na Opatijskoj rivijeri. Radi se, dakle, o luksuznom boutique resortu, jedinstvenom po tome što sa svega 16 smještajnih jedinica, svojim gostima nudi čitav spektar popratnih sadržaja i usluga. Ali i privatnost, što se posebno cijeni.


Ekskluzivna privatnost


– Gosti u našem hotelu imaju zaista ekskluzivnu privatnost, što je sada najviše i traženo, jer se kod nas niti uz punu popunjenost gužva nikada ne osjeti, niti se smije osjetiti. Ikador svojim gostima, ali i vanjskim posjetiteljima, nudi vlastiti fine dining restoran, vanjski bazen s grijanom morskom vodom i hotelsku plažu, razne sportske aktivnosti i sadržaje, a tu je i ekskluzivni spa centar koji zauzima čitav treći kat hotela. Tu su i ekskluzivni sadržaji s potpisom naših partnera, talijanskog brodograditelja Riva Yachts, tako da gosti Ikadora, kao i posjetitelji, imaju jedinstvenu priliku uživati u dizajnu i stilu ovih legendarnih talijanskih brodica, i to u posebno dizajniranim prostorima hotela, našem Riva Lounge pool baru i Riva Priveéu te privatnom Chefs Table prostoru u našem restoranu. Time se mogu pohvaliti samo elitne destinacije poput Venecije, Monte Carla i Mykonosa. Uz to, primjerice, nudimo i najam vlastitog Riva Aquariva broda kojim gosti imaju prilike istražiti čitav Kvarnerski zaljev. Gostima nudimo i privatne izlete u kojima mogu upoznati našu tradiciju, gastronomiju i povijest. Sve su naše usluge na raspolaganju i za vanjske goste, a radimo i svoje event kalendare, dodala je direktorica prodaje i marketinga Ikadora, naglasivši međutim, kako vrhunski hotel, jasno, podrazumijeva prije svega vrhunsko osoblje.


pixabay


– Ono što Ikador izdvaja od ostalih hotela je ipak vrhunska razina usluge. Naš puni kapacitet je oko 35 gostiju, a o njima brine gotovo 50 članova tima. Taj je omjer nužan kako bi pružili gostima visoko personaliziranu uslugu, u pravom smislu te riječi, istaknula je Kušec Knežević, pojasnivši kako personalizirano iskustvo započinje već prilikom rezerviranja, a nastavlja se i nakon odlaska gosta. Naša će sugovornca reći da se vodi briga o svakom gostu pojedinačno i u svakom trenutku treba biti korak ispred njihovih zahtjeva i očekivanja. Inače, gostima je od nula do 24 sata na raspolaganju i guest experience manager – Ikadorov Maestro.


Na pitanje kako se gosti u ovo pandemijsko vrijeme odlučuju za dolazak upravo na Opatijsku rivijeru, naša je sugovornica ukazala kako je pandemija donijela i nešto pozitivno.


– To je da su nas silom prilika počeli otkrivati i luksuzne agencije i turoperatori koji do ove godine nisu niti razmatrali Hrvatsku kao zanimljivu destinaciju, i to ponajviše zbog manjka zaista luksuznog smještaja i usluge na kakvu su navikli njihovi klijenti. Zbog nesigurnosti i manjka letova u daleke luksuzne destinacije, počeli su otkrivati i Hrvatsku zbog blizine i sigurnosti putovanja, pa tako i Opatijsku rivijeru. Stoga smo period karantene i lockdowna ove i prošle godine iskoristili upravo za intenzivnu promociju hotela i destinacije na raznim virtualnim sajmovima i radionicama za luksuzni turizam, a to se pokazalo kao pun pogodak.


Gordana Kušec Knežević, Foto Marko Gracin


Opatijska rivijera je nažalost za veliku većinu njih bila potpuna nepoznanica, te smo prije promocije samog hotela i usluga koje nudimo, za partnere morali raditi radionice i webinare u kojima smo prezentirali samu destinaciju Kvarnera, ali i okolnih regija. Prirodne ljepote, povijest, arhitektura i gastronomija su neupitno naišli na reakcije oduševljenja, no ono što nam i dalje nedostaje je infrastruktura i sadržaji kojima bismo mogli uspješno pratiti potražnju u luksuznom segmentu.


Tako naprimjer naši gosti koji dolaze privatnim helikopterima umjesto heliodroma koriste nogometno igralište u Lovranu, oni koji dolaze privatnim avionima moraju sletjeti na krčki aerodrom kojem nužno treba renovacija i razvoj, ukazala je direktorica prodaje i marketinga opatijskog Ikadora te istaknula i činjenicu da su od novih partnera već dobili pozitivan feedback gostiju koji su ih posjetili prvi put te je nerijetko upravo Ikador jedini luxury hotel koji nude u ovog regiji, ali i u čitavoj Hrvatskoj.


– Tako možemo reći da je jedan mali hotel Ikador napravio zaista ogroman posao za promociju Opatijske rivijere u luksuznom segmentu, zaključila je Kušec Knežević.


SANDRO TARIBA


Višestruke nagrade


Velik iskorak u smjeru luksuznog turizma napravila je i Jadranka grupa, odnosno Lošinj Hotels&Villas u svojoj petozvjezdanoj zoni Čikat gdje se nalaze hotel Bellevue, Boutique hotel Alhambra, te luksuzne vile Augusta, Hortensia i Mirasol. Ove godine na Čikatu se primjerice odmarao i Roger Federer, a svojim su gostima u zoni priuštili čitav niz gastro i wellness događanja. Inače, wellness i spa ponuda ove zone višestruko je nagrađivana i jedan je od njihovih najprepoznatljivijih dijelova ponude. No tu je i i niz drugih detalja, poput usluge batlera, gastronomske ponude s gostovanjima kuhara nositelja Michelinovih zvjezdica, usluge prijevoza avionom privatne zrakoplovne tvrtke i slično. I ovdje su nam kazali kako su ove godine zabilježili jaku potražnju i visoku popunjenost u svim objektima s pet zvjezdica, pri čemu je rastao udio domaćih gostiju i zbog dugotrajnih ograničenja za putovanja u regiji.


– Naši objekti s pet zvjezdica imaju više hrvatskih gostiju nego ikad prije, ali ključna tržišta su nam i dalje Njemačka i Austrija, dok su nadolazeća tržišta poput Ukrajine, Švicarske i Češke zabilježila značajan porast u broju dolazaka, što je pozitivan trend za koji očekujemo da će se nastaviti, kazali su u LH&V-u, dodajući i kako je većina zaposlenika cijepljena, kao i mnogi gosti koji također prepoznaju kontinuiranu predanost strogom pridržavanju epidemioloških mjera kako bi svima omogućili sigurnost.


Na pitanje što gosti najviše traže po pitanju ponude, odnosno što ih privlači na Čikat, u lošinjskoj tvrtki pojasnili su da je luksuzna kolekcija objekata s pet zvjezdica, a osobito privatne vile, privlačna osobama visoke osobne vrijednosti imovine, te su jako traženi u ovom nišnom segmentu izbirljivih gostiju koji sve više traže višu razinu luksuza, prostora, ekskluzivnosti i privatnosti nego što mogu dobiti u običnim ili velikim hotelima. I to kako bi zadovoljili svoje osobne sigurnosne preferencije, kao i dobili izniman premium proizvod te uslugu bez premca.


– Isto tako uveli smo i novu, poboljšanu ponudu, osobito u područjima gastronomije i wellnessa. Ponuda je dizajnirana kako bi podigla iskustvo gosta na novu razinu te je jako dobro primljena i pripisujemo joj poboljšanu poslovnu učinkovitost koju smo zabilježili. Tako su, primjerice, dva gastronomska događaja, Mid-Summer Epicurean Extravaganza i East Meets West, nedavno održana u Boutique hotelu Alhambra i hotelu Bellevue, osmišljena kako bi gurmanima ponudili gastronomsko iskustvo bez presedana, kažu na Lošinju.


IKADOR


Naime, svaka večer uključivala je ekskluzivnu večeru u više slijedova koju su kreirali i predstavili slavni kuhari iz renomiranih restorana s Michelinovim zvjezdicama iz cijele Europe. Među njima bili su Christian Kuchler, švicarski chef s dvije Michelinove zvjezdice iz Taverne zum Schäfli, Stefan Heilemann, chef godine 2021. u Švicarskoj, Sebastian Zier iz nagrađivanog restorana Einstein Gourmet iz St. Gallena, te Jacob-Jan Boerma, kuhar s tri Michelinove zvjezdice iz Nizozemske, zajedno sa chefovima domaćinima, Michaelom Gollenzom, chefom restorana Alfred Keller u hotelu Alhambra, te Sašom Pribičevićem, chefom u restoranu Matsunoki u hotelu Bellevue. A što je, uz ostalo, zasigurno pridonijelo pozicioniranju ovih dvaju vrhunskih hotela i Lošinja kao gastronomske destinacije za gurmane.


Najave za posezonu iznimno dobre, a tu je i trend last minute rezervacija

Špica sezone u luksuznim objektima pokazala se iznad očekivanja, međutim valja istaknuti kako se u ovim objektima također očekuje jako dobra posezona.


Na Lošinju su kazali kako još uvijek bilježe snažnu potražnju, osobito za rujan, iako ne očekuju popunjenost na razini kao u špici sezone.


– Uz solidnu bazu novih i povratničkih grupa koje smo uspjeli pridobiti radujemo se boljoj posezoni od prošlogodišnje, kazali su iz Lošinj Hotels&Villas.


I u Ikadoru su najave iznimno dobre.


– Najave za posezonu su iznimno dobre i vjerujemo da ćemo ostvariti vrlo dobre rezultate ukoliko to epidemiološka situacija dozvoli. Pripremamo brojne programe u kojima će naši gosti u privatnim aranžmanima moći iskusiti sadržaje poput hikinga, planinarenja, berbe grožđa i maslina, lova na tartufe, a tu su i specijalizirani spa i wellness programi.


Također postoji i trend, koji više i nije trend nego pravilo, a to su last minute rezervacije, što vjerujemo da će se nastaviti čitavu posezonu, ali i iduću godinu, zaključila je Gordana Kušec Knežević, direktorica prodaje i marketinga Ikador Luxury Boutique Hotela&Spa.

Istra marketinški surađuje s jakim brendovima poput BMW-a i Bayerna

Istra kao najveća turistička regija u Hrvatskoj također bilježi trend dolazaka imućnijih gostiju. Od ukupnog broja gostiju, procjenjuje se da ih je u Istri barem 20.000 s godišnjim prihodima između 100.000 i 200.000 eura. U luksuznim istarskim vilama i hotelima s pet zvjezdica ima i milijardera, svima je zajedničko da su prije pandemije takvi gosti odlazili na egzotične destinacije poput Sejšela, Tajlanda, Meksika ili Floride. No i te navike su se promijenile u pandemiji pa je danas Istra uz bok, a po epidemiološkoj situaciji i bolja, od luksuznih ljetnih europskih destinacija poput Toskane ili Provanse. Istra od početka 2000-ih do danas radi na profiliranju za imućnije posjetitelje.


– Danas imamo više od polovine ležajeva u hotelima s četiri i pet zvjezdica. Na sve smo nadogradili marketinšku suradnju s jakim brendovima kao što su BMW, minhenski Bayern, Mastercard… I struktura gostiju nam se mijenja već 4 do 5 godina. Rekao bih da sada kumulativno ubiremo plodove našeg angažmana i trendova proizašlih iz korone, rekao je Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istre. Ivošević je otkrio da ti gosti dnevno troše po tisuću eura samo na smještaj te još toliko na restorane, suvenirnice i izlete.


Da je situacija s pandemijom pokazala da je ulaganje u kvalitetu dugoročno jedini ispravan put, stoga je potvrdio i Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT).


– Već nekoliko godina se pokazuje, a ove je godine to dodatno istaknuto, da su najpopunjeniji objekti koji imaju 4 ili 5 zvjezdica. To pokazuje da su kvaliteta, profesionalnost turističkih djelatnika i suradnja na svim razinama recept koji jamči uspjeh u budućnosti, istaknuo je Ostojić.