Da su primorani štedjeti i da sada kupuju manje impulsnih proizvoda ističe čak 70,3% konzumenata, što najjasnije govori o trenutnoj potrošačkoj klimi
povezane vijesti
Odlazak u nabavku namirnica oduvijek je predstavljao i emotivno iskustvo, a to se na poseban način očituje u impulsnoj kupnji koja zauzima važno mjesto u našoj potrošačkoj košarici. U impulsne ubrajamo one proizvode koji se nalaze obično uz blagajnu ili su na drugim mjestima posebno izloženi u prodajnom prostoru.
Potrošačke navike
Prema nalazima našeg istraživanja, takve proizvode kupuje četiri od deset hrvatskih potrošača, njih 41,7%, piše portal Ja trgovac.
Žvakaće gume su najpopularnije jer ovu kategoriju najčešće kupuje 46,6% konzumenata impulsnih proizvoda, a potom slijede čokoladice koje kupuje trećina konzumenata (32,2%). Ove dvije kategorije drže apsolutnu većinu kada je riječ o popularnosti impulsnih proizvoda jer kombinirano imaju gotovo 80% udjela. Daleko iza kao najčešći izbor dolaze bomboni (8,9%), vlažne maramice (6,7%), slane grickalice (3,1%), prezervativi (1,7%) te kava iz aparata (0,8%), javlja portal Ja trgovac.
Supermarketi/hipermarketi najčešća su mjesta gdje se kupuju impulsni proizvodi jer kategoriju u ovim formatima kupuje 77,2% konzumenata, a daleko iza dolaze lokalne kvartovske trgovine s 11,7% udjela. Nadalje, u drogerijama impulsne proizvode kupuje njih 4,9%, na kiosku 3,4%, a na benzinskoj crpki 2,8% konzumenata kategorije.
Novinari portala Ja trgovac ispitanicima su postavili i sljedeće pitanje: Jesu li poskupljenja namirnica utjecala na vašu impulsnu kupnju tj. kupnju proizvoda koje niste planirali kupiti, ali su vam privukli pažnju na prodajnom mjestu? Da su primorani štedjeti i da sada kupuju manje impulsnih proizvoda ističe čak 70,3% konzumenata, što najjasnije govori o trenutnoj potrošačkoj klimi.
Čak 52 posto ispitanika ne voli kada im prodavač nudi proizvode na akciji
Kako se impulsni proizvodi često nude kao dodatna prodaja od strane prodavača (npr. na benzinskoj crpki nakon točenja goriva) pitali su ispitanike što misle o toj prodajnoj strategiji. Da vole kada im se nude proizvodi na akciji pritom je izjavilo 47,3% konzumenata kategorije, dok nešto veća polovica od 52,7% ističe kako ne vole kada ih se gnjavi s takvim akcijama.
Istraživanje su tijekom rujna 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.