Ilustracija, Foto: V. KARUZA
Erste Card Club već duže surađuje s agencijama za naplatu potraživanja, a od travnja je suradnja intenzivirana i u području tzv. rane naplate, ističu iz ECC-a. Kažu da je to u interesu korisnika
povezane vijesti
RIJEKA – Primijećeno je da korisnike Diners kartice, članove Erste Card Cluba, »već« nakon jednog neplaćenog računa, i to čak nevelikih iznosa, nazivaju agencije za naplatu dugova, te ispituju ljude zašto nisu platili taj jedan račun, koji je, dakle, u kašnjenju. Ranije to nije bila praksa, odnosno upravo se Diners isticao činjenicom da je »čekao« svoje korisnike kada bi se »spojila« dva računa, u smislu da bi se možda blokirala kartica za daljnju potrošnju, ali nikako nakon samo jednog računa u kašnjenju nije bila praksa da klijente nazivaju »utjerivači dugova«, pogotovo ne »vanjski«, koji ponekad i nemaju posve točne podatke o korisniku, nego i to pitaju i provjeravaju.
U Erste banku, odnosno njihovu sestrinsku tvrtku Erste Card Club poslali smo upit, zašto su postrožili naplatu na ovaj način, o kakvoj je točno novini u naplati riječ, te što time žele poručiti klijentima. Pitali smo ih i bilježe li porast neplaćanja općenito, pa se zato ide u ovom pravcu i prema ipak relativno urednim klijentima, te kako se sve to slaže s pravom na privatnost, GDPR-om, a kamoli odnosom tvrtka-klijent, ako se automatski upliće i treća strana.
Etablirane tvrtke
Iz Erste Card Cluba odgovaraju kako »ECC u svom poslovanju, a vezano uz naplatu dospjelih potraživanja, već duže vrijeme surađuje s agencijama za naplatu potraživanja, a od travnja ove godine suradnja je intenzivirana i u području tzv. rane naplate«.
– Riječ je o renomiranim i etabliranim tvrtkama, članicama HUAN-a (Hrvatske udruge agencija za naplatu potraživanja), koje su dužne pridržavati se najviših komunikacijskih i profesionalnih standarda u poslovanju. Podaci o dospjelim potraživanjima se razmjenjuju svakodnevno i tvrtke s kojima ECC surađuje kontinuirano dobivaju najnovije podatke o dospjelim obavezama i uplatama korisnika, pa su i podaci koliko je god to moguće ažurni, potvrdili su u ECC-u, te se očigledno još i »podičili« ovom novinom. Budući da, kažu dalje, »ECC razmjenjuje podatke u DOR sustavu, a uskoro će započeti i s razmjenom u OSR sustavu, uredno podmirenje obveza od ranijih dana kašnjenja u interesu je korisnika kartica«.
Legitimni interes
– U skladu s time, suradnju s tvrtkama za naplatu potraživanja, odnosno podsjećanje korisnika na redovno plaćanje računa, i to što je ranije moguće, odnosno prije nego dug naraste, smatramo vrlo korisnim za potrošače i njihovu financijsku sliku. Važno je napomenuti da je dijeljenje podataka s trećom stranom na temelju ugovornog odnosa te u cilju ostvarenja legitimnog interesa dozvoljeno. Pritom i ta treća strana treba poštovati pravila o raspolaganju podacima.
Uz navedeno, agencije za naplatu pod nadzorom su regulatora u dijelu GDPR-a, te ECC s njima, kao i drugim vanjskim pružateljima usluga, razmjenjuje samo one informacije koje su im neophodne za obavljanje poslova koji su im povjereni, zaključuju u Erste Card Clubu.
A što da mi nakon svega ovoga zaključimo, nego da je članstvo u svakom klubu, pa valjda i u ovom – dobrovoljno.