Kongresni gosti prema nekim istraživanjima troše tri do pet puta više u destinaciji od klasičnih odmorišnih gostiju, a putuju u pred i posezoni, što je važno za punjenje kapaciteta te živost destinacija izvan ljetnog razdoblja
povezane vijesti
RIJEKA – Kongresni turizam ove je jeseni konačno vratio turistički promet iz godina prije pandemije. Brojni kongresi tako su već od početka rujna dobrano napunili opatijske smještajne kapacitete, prvenstveno hotele, i potvrdili važnost ovog segmenta turzma. Kongresni gosti prema nekim istraživanjima troše tri do pet puta više u destinaciji od klasičnih odmorišnih gostiju, a putuju u pred i posezoni što je također vrlo važno za punjenje kapaciteta te živost destinacija izvan ljetnog razdoblja. Ovaj je segment, međutim, bio jako pogođen koronakrizom pa se tako u prvoj godini pandemije ostvarilo tek 20-ak posto najava. Lani je situacija bila nešto povoljnija, međutim, tek je ova jesen donijela onu pravu kongresnu sezonu.
Popunjen kalendar
Tako se u Opatiji kroz čitav rujan svakodnevno održavalo i po nekoliko kongresa te manjih poslovnih zbivanja, a još veći broj ih se održava kroz listopad koji je doista prava špica kongresne sezone. U Opatiji i Rijeci tako je, uz ostalo, upravo održan i Svjetski Skål kongres koji je okupio više od 400 turističkih profesionalaca, menadžera i vlasnika turističkih tvrtki s pet kontinenata koji će sa sobom ponijeti lijepa iskustva i pridonijeti promociji regije u svijetu, a također i dolasku novih gostiju. Na pitanje je li se kongresni segment u Opatiji oporavio od pandemije, Goran Pavlović, menadžer za kongresni i ostale oblike turizma Turističke zajednice grada Opatije slikovito je kazao kako o tome najbolje govori popunjeni kalendar kongresnih događanja za rujan i listopad.
Naime, samo u rujnu je u kalendaru optijskog Kongresnog centra bilo desetak velikih kongresa, a za listopad ih je najavljeno još i više. Jesenska sezona ove godine tako je u pravom zamahu, a i daleko bolja nego proljeće.
– Jesenska sezona je svakako jača od proljeća jer je predsezona još uvijek bila dosta neizvjesna, a kada se situacija stabilizirala, već je bilo relativno kasno za planiranje. Naime, kako je poznato, konkretniji turistički promet je počeo tek krajem svibnja te u lipnju. A sada je situacija stvarno dobra, rujan i listopad su nam udarni mjeseci što se kongresa tiče. No, tu su još i manja događanja kao što su manji poslovni skupovi, team buildinzi i slično, koji također privlače goste u Opatiju. Stvarno je jako, jako dobra situacija, kazao je Pavlović te dodao kako se u pravilu radi o nacionalnim kongresima s vrlo često međunarodnim sudjelovanjem.
Na pitanje je li pandemija ostavila traga na kongresnom segmentu, odnosno agencijama koje se time bave, pojasnio je kako su se neke manje agencije zatvarale i preorijentirale na neke druge aktivnosti. Tako da su ljudi kruh pronalazili i u nekim drugim djelatnostima. Jači profesionalni organizatori su opstali.
Čitav niz dobavljača
Sada se kongresni turizam u pravom smislu riječi vratio, što je izuzetno važno za destinaciju. Naime, kako je pojasnio Pavlović, sam boravak kongresnih gostiju u destinaciji jasno ovisi o trajanju samog kongresa, bilo da se radi o jednodnevnom događanju ili kongresu koji traje više dana.
No, poslovni gosti u pravilu plaćaju skuplji smještaj od klasičnih odmorišnih grupa u pred i posezonskom razdoblju. Osim toga, puno više koriste i druge usluge, poput odlaska u ugostiteljske objekte, ali i ostalih. Sama organizacija kongresa traži i čitav niz dobavljača, od angažiranja tvrtki za postavljanje audiovizualne podrške, do cvjećara, tiskara i slično. Svi oni imaju posla oko jednog poslovnog događanja.
– Plus, tu su i transferi, a u pravilu i izleti za sudionike, tako da je multiplikator kongresnog gosta puno veći nego odmorišnog, kazao je Pavlović.
Kao i u Opatiji, tako se kongresni segment oporavio i u cijeloj Hrvatskoj nakon doista devastirajuće protekle dvije godine.
Ranko Filipović, predsjednik Hrvatske udruge profesionalaca u kongresnom turizmu (HUPKT), kazao je kako je ova godina dosta dobra i kako je ovo srce sezone za kongresni turizam.
Problemi ovog segmenta turizma, međutim, ostali su godinama isti.
– Nažalost se u Hrvatskoj još uvijek dovoljno ozbiljno ne shvaća ozbiljnost i potencijal kongresnog turizma, već sve ostaje samo na deklarativnom nivou, ukazao je predsjednik HUPKT-a. Pojašnjavajući što fali, kaže da još uvijek nema pravih kongresnih centara u kojima bi se mogli organizirati veći skupovi. I Filipović je, međutim, istaknuo kako je pandemija jako utjecala na ovaj segment turizma te dodao kako će teško biti nadoknaditi izgubljeno.
Program certificiranja do sada prošlo 120 polaznikaHrvatska udruga profesionalaca u kongresnom turizmu i ove zime će nastaviti s programom certificiranja. Ovo je peta generacija polaznika koja će se o kongresnom turizmu obučavati na bazi međunarodnih iskustava. Do sada je program certificiranja prošlo gotovo 120 polaznika. Filipović je, naime, istaknuo kako je u kongresnom turizmu vrlo bitno stalno usavršavanje i učenje. Tim više što ovaj segment turizma ponovo dokazuje velik značaj i potencijal za dovođenje gostiju izvan glavne sezone, odnosno njeno produženje. A što je i jedan od temelja održivog turizma. |