Foto: M. GRACIN
Riječ je o ni deset kilometara dugoj i 593 milijuna kuna, odnosno 78,7 milijuna eura vrijednoj cesti
povezane vijesti
NOVI VINODOLSKI – Iako je od potpisivanja ugovora za izgradnju zaobilaznice Novog Vinodolskog prošlo već godinu i pol dana, a od uvođenja izvođača, konzorcija koji čine slovenski Kolektor CPG d.o.o. i talijanska tvrtka ICM SPA već godinu dana, na toj ni deset kilometara dugoj i 593 milijuna kuna, odnosno 78,7 milijuna eura vrijednoj cesti tek su u tijeku pripremni radovi za pristup planiranom tunelu i vijaduktu, kao i zemljani radovi na spojnoj cesti između čvora Novi Vinodolski i državne ceste D8, odnosno Jadranske magistrale, potvrđeno je iz Hrvatskih autocesta(HAC).
– Trenutačno se izvode pripremni radovi na glavnoj trasi te pristup tunelu i vijaduktu, kao i zemljani radovi na spojnoj cesti čvorište Novi Vinodolski, D8, kratko je iz HAC-a odgovoreno na naš upit o stanju radova na novljanskoj zaobilaznici.
Kasnile dozvole
Rok za završetak radova, prema potpisanom ugovoru, bio je 36 mjeseci od uvođenja izvođača u gradilište koje je obavljeno prije otprilike godinu dana. Uvođenje izvođača u gradilište prvobitno je bilo planirano pred kraj 2021. godine, ali je kasnilo zbog izdavanja građevinskih dozvola za pojedine dionice, kao i za zahvate na infrastrukturi, kako onoj već postojećoj, tako i onoj potrebnoj za gradnju ceste. Problemi s dozvolama riješeni su u prvom dijelu prošle godine, a kako je rok za izgradnju ceste na kojoj je čitav niz velikih i vrlo zahtjevnih objekata svega tri godine, od čega je već prošlo godinu dana, pitanje je hoće li radovi moći biti izvedeni na vrijeme.
Iz Hrvatskih autocesta zasad ne spominju mogućnost pomicanja rokova za gradnju ceste, kao ni eventualne promjene cijene uslijed protoka vremena, energetske krize i inflacije u međuvremenu, zbog kojih se u velikoj mjeri revidira vrijednost već ugovorenih infrastrukturnih projekata diljem Hrvatske i Europe.
O svemu tome iz HAC-a ne govore, ali ističu kako je zaobilaznica Novog dio jadranskog prometnog pravca, a ujedno i dio budućeg nastavka autoceste A7, od Križišća do Žute Lokve. Zaobilaznica se u duljini od gotovo sedam od ukupno deset kilometara gradi na trasi autoceste A7, ali ne u punom profilu s četiri prometna traka, već s dva prometna traka, kao takozvana brza cesta, pri čemu se gradi na trasi budućih lijevih prometnih trakova.
Razlog za početak gradnje zaobilaznice, iako se još uvijek ne zna kada će i hoće li HAC krenuti u izgradnju autoceste od Križišća do Žute Lokve, su velike prometne gužve koje se ljeti stvaraju u Novom Vinodolskom, zbog velikog povećanja lokalnog i tranzitnog prometa. Dosad je za cijelu trasu zaobilaznice ishođena građevinska dozvola, a za trasu buduće autoceste lokacijska dozvola.
Poprečni objekti
Zaobilaznica će se protezati od čvora Selce na Jadranskoj magistrali, tunelom Zagori i velikim vijaduktom Ričina do čvora Pavlomir te dalje do čvora Novi Vinodoslki i spoja s Jadranskom magistralom u blizini Povila.
– Duljina dionice od čvora Selce do čvora Novi Vinodolski je oko 7 km po trasi planirane autoceste A7 i oko 3 km spojnih cesta na državnu cestu D8. U sklopu izgradnje lijevog kolnika autoceste sa spojevima na postojeću cestovnu mrežu planirana je izgradnja lijevog objekta vijadukta Ričina, iskop obje tunelske cijevi tunela Zagori, od kojih će lijeva cijev biti uređena i opremljena za potrebe odvijanja dvosmjernog prometa, a desna cijev servisna. Svi poprečni objekti na trasi – putni prolazi, prijelazi i propusti izvode se u punoj širini, odnosno imaju raspon za puni profil buduće autoceste.
Na početku dionice trasa se priključuje na postojeću cestovnu mrežu direktnom rampom čvorišta Selce i spojnom cestom čvorište Selce – D8 te spojnom cestom čvorište Selce – Županijska cesta Ž5062. Na trasi se nalaze dva zahtjevna objekta, tunel Zagori duljine 834 m te vijadukt Ričina duljine 1056,80 metara kojim se prelazi preko doline kroz koju Ričina utječe u more. Pred kraj obilaznice nalazi se i putni prijelaz kojim se prelazi županijska cesta Ž5094 te čvorište Novi Vinodolski kojim se trasa spojnom cestom ponovo priključuje na državnu cestu D8. Na spojevima na državnu cestu D8 projektirana su kružna raskrižja, ističu iz HAC-a.