Ilustracija / Foto Krisztian Matyas on Unsplash
Uistinu dilentatizam za kompaniju koja je nastala na marketingu i uvjerila svijet da poželjno piti nešto s ugljičnim dioksidom i šećerom, kaže Ankica Mamić
povezane vijesti
- Tužba protiv Kraft Heinza, Mondeleza i Coca-Cole. Rade “ultraprerađenu” hranu koja kod djece izaziva ovisnost
- Amonijak i sumporovodik pronađeni na mjestu trovanja na Kukuljanovu. Tamo se i inače širio nesnosan smrad
- “SDP u Rijeci nema suvislu opoziciju pa radi što hoće”. Analitičari o slučaju Filipović-Krpan
Coca-Cola danas se službeno oglasila o slučaju o kojem od sinoć bruji čitava hrvatska javnost, nakon što se društvenim mrežama pa i medijima počela širiti vijest o nvodnim trovanjima gaziranim pićima koja “spaljuju jednjak”.
Jutros je potvrđeno da je jedna osoba, mladić u dobi od 19 godina hospitalizirana u Rijeci, a popodne je stigla i vijest da je u KBC Zagreb zaprimljen mladić zbog sumnje na kemijsko trovanje gaziranim pićem. RTL doznaje da je mladić liječnicima rekao da je popio Coca Colu.
Evo što je o svemu oko podneva imala za reći Coca-Cola.
“Svjesni smo izoliranog slučaja povezanog s jednom staklenom bočicom Romerquelle Emotion Blueberry Pomegranate 330 ml”, priopćili su iz te kompanije dodajući da “izražavaju duboku zabrinutost” te da su “u potpunosti otvoreni za suradnju sa svim nadležnim tijelima”.
Važna pravila komuniciranja
Ovakvu su reakciju žestoko kritizirale komunikacijske stručnjakinje s kojima je razgovarao N1. Gabrijela Kišiček smatra da je reakcija kompanije zakašnjela.
“Prvo je pravilo kriznog komuniciranja da treba reagirati odmah ili što brže da bi se spriječilo preuveličavanje i sanirala šteta. Ako se ne reagira odmah, onda se na prvu informaciju odmah može dodati druga i sve se može brzo hiperbolizirati i oteti kontroli. Zato je brza reakcija ključna”, kazala je.
Upozorila je i na drugo važno pravilo kriznog komuniciranja.
“U takvim situacijama ljudi žele vidjeti lice čovjeka, a ne čuti priopćenje. I da to lice bude na što višoj poziciji. Često se griješi kada se šalje glasnogovornike ili druge osobe iz ureda za odnose s javnošću, koje javnost percipira samo kao oni koji slijede upute nekog s više instance.
U kriznim situacijama važno je da se javnosti obrati osoba koja je na što višoj funkciji”, napomenula je Kišiček.
Ankici Mamić ovo nikako nije jasno
Slično kaže i komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić, kojoj nikako nije jasno da tako velika kompanija nije reagirala brže i jasnije.
“Totalni debakl! Od takve kompanije se očekuje da ima proceduru kako reagirati u ovakvim situacijama. Ali, očito su čekali odobrenje i upute izvana, s viših instanci unutar korporacije.
Uistinu dilentatizam za kompaniju koja je nastala na marketingu i uvjerila svijet da poželjno piti nešto s ugljičnim dioksidom i šećerom, nešto što je dokazano štetno za zdravlje”, rekla je Mamić za N1.
Pohvale KBC-u Rijeka
Pohvalila je komunikaciju KBC-a Rijeka.
“Oni su imali super komunikaciju. Odmah su se obratili javnosti jer kad glasina ove vrste krene, treba na nju reagirati.”
Smatra da se ovime narušilo povjerenje u kompaniju, a posebno u brend Romerquelle, javlja N1.