Foto HTZ
Glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO) Zurab Pololikashvili sastao se s ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac i direktorom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjanom Staničićem na hrvatskom štandu na sajmu turizma World Travel Market (WTM), jednog od vodećih svjetskih turističkih sajmova
povezane vijesti
Glavni tajnik UNWTO-a najavio je u utorak da će Hrvatska na proljeće iduće godine biti domaćin Drugog međunarodnog kongresa sportskog turizma (World Sports Tourism Congress), a naglasio je i potrebu promocije Hrvatske kao destinacije sportskog turizma.
Glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO) Zurab Pololikashvili sastao se s ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac i direktorom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjanom Staničićem na hrvatskom štandu na sajmu turizma World Travel Market (WTM), jednog od vodećih svjetskih turističkih sajmova.
Pololikashvili je izjavio da je sport jedan od pokretača turizma, Hrvatska je vrlo jaka u sportu, pa tako s relevantnim dionicima treba razmotriti kako promovirati Hrvatsku kao destinaciju sportskog turizma.
Poželio je sreću reprezentaciji Hrvatske na skorom svjetskom nogometnom prvenstvu u Kataru, koje je ujedno i veliki turistički događaj.
Iako na nju utječe više faktora, pa tako i trenutne globalne okolnosti, Pololikashvili je veoma optimističan kada je riječ o idućoj turističkoj godini, s obzirom da su sva vidljiva obilježja pandemije, poput PCR testova i maski, gotovo nestala.
Prije bilateralnog sastanka s Pololikashvilijem, Brnjac je sudjelovala na Ministarskom forumu u organizaciji UNWTO-a i WTTC-a, na kojem se raspravljalo o aktivnostima koje će u budućem razdoblju turizam učiniti otpornijim, inovativnijim i održivijim na svjetskoj razini.
Brnjac je rekla da se sve zemlje suočavaju s istim problemima u turističkom sektoru, pa je stoga i bitno razgovarati o održivom turizmu, mladima u turizmu, lokalnim zajednicama i sl.
Hrvatska turistička delegacija, predvođena ministricom Brnjac i direktorom HTZ-a Staničićem, i drugog dana WTM-a susrela se s ključnim partnerima na britanskom tržištu, kao što su TUI, Lonley Planet, Road.Travel i British Airways.
Potrebno više kapaciteta u najvišim kategorijama
Staničić je rekao da se razgovaralo oko pripreme iduće turističke godine, pri čemu je naglasak bio na povećanju turističkog prometa u predsezoni i posezoni.
Kako je istaknuo, partneri su apelirali na dostupnost većeg kapaciteta smještaja u hrvatskim objektima, pa će se o tome i razgovarati s turističkom industrijom u Hrvatskoj.
Traže se kapaciteti u najvišim kategorijama, a konkretno Britanci vole više vole odsjedati u hotelskom smještaju, izjavio je Staničić, dodajući da se mora raditi na tome da hotelski smještaj raste u pogledu kvalitete usluge i kategorija.
Također, riječi je bilo i o provedbi zajedničkih promotivnih kampanja i marketinških aktivnosti, koji će se provoditi u cilju povećanja turističkog prometa.
Staničić je rekao da su partneri na britanskom tržištu izvijestili o porastu potražnje prema hrvatskim odredištima, pa je stoga za očekivati da će iduća godina biti vrlo intenzivna te da se na nju može gledati s optimizmom. No, apostrofirao i globalne okolnosti zbog kojih treba biti na oprezu.
CA predstavila ljetni red letenja
Na štandu HTZ-a, glavnog organizatora nastupa Hrvatske na sajmu u Londonu, jedan od suizlagača je i nacionalna aviokompanija Croatia Airlines, koja je danas predstavila ljetni let za 2023. godinu.
Tijekom sljedeće turističke sezone tako se planira povezivanje Hrvatske s 22 međunarodna odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi CA letjet će na 47 međunarodnih linija. Ukupno je planirano više od 17.000 letova, a u ponudi će biti više od 1,82 milijuna sjedala, istaknuli su iz nacionalnog avioprijevoznika.
Tijekom sljedeće turističke sezone CA planira izravno povezati Zagreb i 15 europskih odredišta sa 120 tjednih rotacija, odnosno 240 tjednih letova.
Zagreb bi tako trebao biti izravno povezan s Amsterdamom, Atenom (via Dubrovnik), Barcelonom, Bečom, Bruxellesom, Dublinom, Kopenhagenom, Frankfurtom, Londonom, Münchenom, Parizom, Rimom (via Split i via Dubrovnik), Sarajevom, Skopljem i Zürichom.
Nadalje, Split bi se trebao izravno povezati s 20 europskih odredišta, a to su Amsterdam, Atena, Beč, Berlin, Bukurešt, Dublin, Düsseldorf, Frankfurt, Kopenhagen, Lyon, Milano, München, Oslo, Pariz, Prag, Rim, Skoplje, Stockholm, Zürich, dok London uključuje dvije zračne luke, Gatwick i Heathrow. Pritom je planirano ukupno 70 tjednih rotacija, odnosno 140 letova.
Iz Dubrovnika su pak planirani izravni međunarodni letovi u sedam europskih metropola – Atenu, Frankfurt, München, Pariz, Prag, Rim i Zürich, s ukupno 26 tjednih rotacija (52 tjedna leta).
Naposljetku, iz Rijeke u München planirane su tri tjedne rotacije, na liniji Osijek – München dvije tjedne rotacije te jedna rotacija na liniji Brač – München.
Direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa Slaven Žabo poručio je CA i tijekom sljedeće sezone želi pružiti snažnu podršku hrvatskom turizmu i to širenjem europske mreže odredišta te povećanjem ukupnog broja letova.
Žabo je istaknuo da je u dosadašnjem dijelu ove godine CA prevezla gotovo dvostruko više putnika nego prošle godine, a plan za iduću godinu bi trebao polučiti rast od oko 20 posto u odnosu na ovu godinu, čime bi broj putnika premašio 1,8 milijuna.
Američki studenti i profesori će krstariti brodom agencije Katarina line
Jedan od štandova na londonskom sajmu je i onaj opatijske tvrtke Katarina line, receptivne turističke agencije koja u svojoj floti u najmu ima 50 brodova za krstarenje, a i ove godine je prisutna na londonskom sajmu.
Tako su njen štand 2019. obišli predstavnici američke agencije koja prodaje aranžmane američkim fakultetima, koji su naposljetku i posjetili Hrvatsku.
Iako je cijelu priču omela pandemija, američka agencija, koja je i ove godine posjetila štand, naposljetku je sklopila posao s Katarinom line, iznajmivši luksuzni brod za razdoblje od kraja travnja do sredine listopada 2023. godine, pa će tako u Hrvatskoj odmarati američki studenti i profesori.
Brod će ploviti na relacijama Opatija-Dubrovnik i Dubrovnik-Opatija, a kako je za Hinu pojasnila direktorica agencije Katarina Hauptfeld, u tom sedmodnevnom aranžmanu naglasak će biti na povijesnim i kulturnim znamenitostima, što znači da će se brod i zaustavljati na pojedinim loklacijama.
Iako je najpoznatija po organizaciji krstarenja, Hauptfeld je istaknula da se agencija bavi i organizacijom turističkih tura po kopnu za individualce i grupe širom Hrvatske. Tako je 2019. preko agencije u Hrvatsku došlo više od 140 tisuća stranih turista, od čega se tek 36 tisuća odnosilo na krstarenja, rekla je Hauptfeld, koja je otkrila i da njena tvrtka gradi hotel u Opatiji.