Ministar Darko Horvat u Opatiji / Foto: M. ANIČIĆ
Strateški je brodogradnja prije 30 godina bila hvalevrijedna, a danas čini 1,8 posto ukupnog bruto društvenog proizvoda. Da li graditi strateški interes na tome?
Mora nam postati jasno da filozofija, metodologija i način na koji su se brodovi gradili do danas, u Hrvatskoj više ne postoji. Na lokacijama u Puli i Rijeci moguća je diverzifikacija proizvodnje u nešto smanjenom obimu i stoga nam brodogradnja u ovom trenutku nije jedini prioritet već nastojimo naći i druga rješenja.
Naši kineski partneri zapošljavaju 150 tisuća ljudi od čega samo 30 tisuća u brodogradnji, a ostali radnici su u drugim industrijama, kazao je u Opatiji ministar gospodarstva Darko Horvat uoči otvaranja 42. Međunarodne konferencije Mipro.
Na pitanje novinara znači li da Vlada odustaje od brodogradnje kao strateške grane, ministar je odgovorio:
– Strateški je brodogradnja prije 30 godina bila hvalevrijedna, a danas čini 1,8 posto ukupnog bruto društvenog proizvoda. Da li graditi strateški interes na tome, i na način da investiramo toliki novac iz državnog proračuna u egzistenciju takve industrije?
Pa rado bih tu čuo glas javnosti. Ako danas treba raditi nekakve referendume, onda bismo mogli i na taj način pitati javnost da li je za kontinuitet takvog modela ili s tim treba prekinuti, kazao je Horvat ponavljajući da je Vladi prioritet spašavanje državnih jamstava za što su spremni i investirati dodatno novac iz proračuna.
Jedan od modela koji se razmatra za 3. maj je osigurati novac za završetak brodova koji su u visokoj fazi gotovosti, pa njihovom prodajom vratiti dio sredstava u proračun.