Obitelji poginulih pomoraca žale se da odštete nisu isplaćene

Jadrolinija: Zahtjevi su proslijeđeni osiguravatelju, učinit ćemo sve što možemo da požurimo njihovo rješavanje

Marinko Glavan

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Jadrolinija ostaje u potpunosti predana suradnji kako bi se osiguralo što brže i efikasnije rješavanje ovog pitanja, u skladu s pravilima struke i propisanim standardima rješavanja pomorskih šteta, odgovaraju iz brodarske tvrtke



Obiteljima trojice pomoraca Jadrolinije, poginulih u nesreći na trajektu »Lastovo«, još nisu isplaćene odštete, niti se Jadrolinija očitovala o odštetnim zahtjevima, rekao nam je Šime Savić, zagrebački odvjetnik koji zastupa članove obitelji poginulih.


– Obitelji su podnijele zahtjeve za isplatom odštete, temeljene na orijentacijskim kriterijima Vrhovnog suda za utvrđivanje visine pravične novčane naknade nematerijalne štete u slučaju smrti bliskog srodnika. Također, članovi obitelji poginulih imaju pravo i na odštetu za izgubljeno uzdržavanje. Ti zahtjevi, da bude sve jasno, nemaju veze s ugovorenim iznosom osiguranja koje osiguravajuća kuća kod koje su pomorci osigurani treba isplatiti obiteljima, kao ni s iznosom jednokratne pomoći koje će im isplatiti Jadrolinija, odlukom uprave. To nisu odštete, obitelji su postavile zahtjeve, a Jadrolinija se na zahtjeve obitelji za isplatom odštete još uvijek nije očitovala, rekao je Savić.


Ističe da Jadrolinija obitelji upućuje na izravan kontakt s osiguravajućim klubom iz Dublina što, prema njegovim riječima, nema nikakvog smisla.




– Što obitelji imaju s klubom osiguravatelja? Zna se na čijem su brodu pomorci poginuli. Jadrolinija je dužna isplatiti odštete, a kako će tvrtka to kasnije rješavati s osiguravateljem, nije stvar oštećenih obitelji, ističe Savić.


Jasni kriteriji


Prema njegovim riječima, kriteriji Vrhovnog suda su jasni, te bi obiteljima poginulih pomoraca Jadrolinija, prema tim kriterijima, trebala isplatiti otprilike između sto tisuća i tristo tisuća eura odštete, ovisno o broju članova obitelji, njihovoj dobi i srodstvu u kojemu su bili s poginulima. Osim odšteta, obiteljima poginulih, prema Kolektivnom ugovoru Jadrolinije, trebao bi biti isplaćen iznos od 23 tisuće eura, koliko iznosi osigurana svota za smrt pomorca, te 27 tisuća eura jednokratne pomoći, temeljem odluke Uprave Jadrolinije. Uz to, uprava Jadrolinije odlučila je da će djeci poginulih biti isplaćivano 560 eura mjesečne stipendije do završetka redovnog školovanja.Upit o isplati osiguranih svota, odšteta i drugih oblika pomoći obiteljima poginulih pomoraca uputili smo Jadroliniji iz koje odgovaraju da su odštetne zahtjeve zaprimili 29. kolovoza 2024. i odmah reagirali.


– Već sljedeći dan, 30. kolovoza 2024., zahtjevi su proslijeđeni osiguravatelju, P&I klubu NorthStandard EU DAC sa sjedištem u Dublinu, Republika Irska, nadležnom za rješavanje predmetnih zahtjeva. Ujedno smo opunomoćnika obitelji izvijestili o poduzetim radnjama u dopisima od 30. kolovoza 2024., 2. rujna 2024., 6. rujna 2024., 12. rujna 2024., 16. rujna 2024., 23. rujna 2024. i 25. rujna 2024. te ga uputili da se izravno obrati osiguravatelju s ciljem ubrzanja obrade zahtjeva. Jadrolinija će poduzeti sve u svojoj mogućnosti kako bi požurila osiguravatelja u rješavanju zaprimljenih odštetnih zahtjeva, kao i do sada, odgovaraju iz brodarske tvrtke.


Pomoć Jadrolinije


Kao poslodavac, dodaju, Jadrolinija se od prvog trenutka stavila na raspolaganje obiteljima stradalih pomoraca i ostaje u potpunosti predana suradnji kako bi se osiguralo što brže i efikasnije rješavanje ovog pitanja, u skladu s pravilima struke i propisanim standardima rješavanja pomorskih šteta.- U realizaciji je i u tijeku isplata paketa pomoći obiteljima stradalih pomoraca gdje se u jednom dijelu čeka završetak ostavinskih rasprava i konačno rješenje o zakonskim nasljednicima, dok se rate za školovanje djece isplaćuju. Potpora za smrt radnika je isplaćena. Također, Jadrolinija je podmirila troškove pogreba, kao i sve popratne troškove (karmine, cvijeće, nadgrobni spomenici). Isplaćene su i jednokratne pomoći posadi broda »Lastovo« te Jadrolinija snosi troškove liječenja (psihoterapija i fizikalna). Psihološka pomoć je osigurana za posadu koja je bila ukrcana za vrijeme nesreće, ali i za posadu koja ih je zamijenila te se i dalje pruža na pojedinačni zahtjev. Osim posadama, ponuđena je psihološka pomoć i obiteljima stradalih pomoraca, stoji u odgovoru Jadrolinije, iz koje ističu da su na raspolaganju obiteljima stradalih pomoraca s kojima su u stalnom kontaktu, kao i s obiteljima ozlijeđenih pomoraca.