Ponuda Hrvatske predstavljena u SAD-u

Iz SAD-a ove godine u Hrvatsku stiglo čak 685 tisuća turista. Neki su spremni platiti i – šesteroznamenkasti iznos

Alenka Juričić Bukarica

U New Yorku je prezentiran i Hilton Costabella Beach&Spa Resort kojem je na čelu direktor Ryan Gauci / Foto ARHIVA NL

U New Yorku je prezentiran i Hilton Costabella Beach&Spa Resort kojem je na čelu direktor Ryan Gauci / Foto ARHIVA NL

Na tom se tržištu organiziranih putovanja već naveliko prodaje 2025. godina te vlada entuzijazam



Hrvatska premium ponuda predstavljena je proteklog tjedna američkim partnerima na poslovnoj radionici koju je u New Yorku organizirala Hrvatska turistička zajednica zajedno sa Slovenskom turističkom organizacijom. U okviru prezentacije naglasak je dan upravo na premium i luksuzni segment hrvatske turističke ponude, s obzirom na to da sve više Amerikanaca Hrvatsku doživljava kao visokokvalitetnu butik destinaciju. Činjenica je da je ove godine SAD bio najjače daleko tržište s kojeg je u Hrvatsku stiglo oko 685.000 gostiju i ostvareno 2 milijuna noćenja.


Među kompanijama koje su predstavile svoju premium ponudu u New Yorku bio je i Lošinj Hotels & Villas (LH&V), hotelski brend društva Jadranka turizam, pod kojim djeluje šest hotela i 11 restorana te vile i apartmani smješteni na najatraktivnijim lokacijama otoka Lošinja.


Vodeća udruženja


Ninoslav Vidović, direktor prodaje i marketinga Lošinj Hotels&Villas, pojasnio je kako je lošinjska tvrtka, uz ostalo, sudjelovala na prestižnom događaju Elevate koji je u hotelu Virgin na Broadwayu organiziralo jedno od vodećih udruženja luksuznih putničkih agenata i travel advisora GTC – Global Travel Collection.




– Tijekom radionice, koja okuplja najveće svjetske aviokompanije, luksuzne hotelske lance kao što su Aman i Belmond te turoperatore kao što je Ambercrombie & Kent, LH&V dobio je priliku pozicionirati Lošinj u sklopu promocije Hrvatske kao luksuzne destinacije. Održali smo tridesetak sastanaka i prezentacija partnerima koji su svi redom luksuzni agenti, čiji su klijenti za ekskluzivan odmor spremni izdvojiti šesteroznamenkasti iznos u američkim dolarima. Lošinj Hotels & Villas upravlja upravo takvim, visokoluksuznim objektima, a tijekom sastanaka posebno smo predstavili nagrađivani Boutique Hotel Alhambra i Hotel Bellevue. Oba hotela gostima nude visoku razinu privatnosti i niz personaliziranih usluga, vrhunske spa & wellness tretmane, a međunarodno su poznati i po svojoj gastronomskoj ponudi, za koju je Alfred Keller, signature restoran Boutique Hotela Alhambra nagrađen Michelinovom zvjezdicom, a japanski fuzijski restoran Matsunoki Hotela Bellevue Michelinovim tanjurom te su oba uvrštena u prestižni vodič Gault&Millau, rekao je Vidović te dodao kako su lošinjski predstavnici ujedno, uz usluge i prednosti hotela, restorana i vila brenda Lošinj Hotels & Villas, svim »buyerima« prezentirali i samu destinaciju, odnosno i druge prednosti otoka Lošinja kao lokacije.


Krešić Jurić: Važno je nuditi »nišne« proizvode

 


Leila Krešić Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku, po završetku njujorškog događanja kazala nam je, uz ostalo, kako je prema povratnim informacijama sudionika, Amerikancima važna relativno jednostavna dostupnost destinacije u smislu zračnih linija, a također im je važan povijesni te kulturni značaj destinacije.


– Isto tako traže mjesta na kojima se mogu opustiti pa je tu svakako i sigurnost zemlje kao jedan od važnijih kriterija odabira putovanja. Spremni su izdvojiti više tisuća dolara po osobi za putovanje koje će im pružiti odmor uz opuštanje, ali i posebna iskustva, prije svega kroz lokalne i autentične gastronomske sadržaje. Činjenica je da bi dodatni izravni letovi prema Hrvatskoj bili najveći mogući zamašnjak daljnjem dvoznamenkastom rastu broja putnika s američkog tržišta. No, u njihovu nedostatku, tim važnije je nuditi »nišne« turističke proizvode jer su takvi gosti prije svega motivirani posebnim doživljajima i sadržajima koje očekuju u destinaciji, pa time i spremni na »dodatni napor« u organizaciji putovanja preko nekog od europskih odredišta, pojasnila je direktorica američkog predstavništva HTZ-a. Podsjetila je i kako Amerikance impresioniraju netaknuta priroda, obilje vodenih resursa, kulturna baština, ali i mediteranski stil života. Važna im je i gostoljubivost domaćina, a sve navedeno predstavlja ono po čemu je Hrvatska vrlo dobro prepoznata u globalnim okvirima. Uz Hrvatsku se sve više veže i pojam održivosti, i to ponajviše zbog sve kvalitetnije infrastrukture stavljene u funkciju turističke ponude, kao i zbog malih luksuznih hotela smještenih na jedinstvenim lokacijama.


– Amerikanci putuju tijekom čitave godine, sličnim ritmom nas posjećuju od lipnja do rujna, nešto manje u travnju, svibnju i listopadu, ali veseli što brojke izvan glavne sezone lijepo rastu. To, kao i visoka potrošnja američkih gostiju, uz iznimno zadovoljstvo destinacijom i »vrijednošću za novac«, čini američke goste posebno poželjnima u Hrvatskoj, zaključila je Krešić Jurić.

– Dobra prometna povezanost, koja uključuje cestovni, prometni i zračni promet, kvaliteta zraka, prirodne ljepote otoka i kristalno čisto more istaknuti su kao prednosti. Uz to, otok Lošinj smo predstavili kao most između Italije, Istre i Dalmacije, koje spadaju u najatraktivnije turističke destinacije. U organizaciji radionice sudjelovao je i Glavni ured Hrvatske turističke zajednice, kojoj želimo i javno zahvaliti na odličnoj organizaciji i prilici da promoviramo Hrvatsku i njene ljepote, istaknuo je direktor marketinga i prodaje LH&V-a.


U New Yorku je predstavljen i riječki Hilton Costabella Beach&Spa Resort čiji nam je direktor Ryan Gauci kazao kako je SAD jedno od tržišta u razvoju i za ovaj petozvjezdani resort.


– Ovoga puta odlučili smo se na radionicu u New Yorku kako bismo predstavili hotel i destinaciju ključnim partnerima u turizmu. Američki državljani sve više odsjedaju na Kvarneru, a Hiltonovi hoteli imaju posebnu pogodnost HiltonHonors kluba vjernosti, gdje korisnici svoje bodove mogu iskoristiti za povoljnije cijene smještaja i usluga. Nadamo se da ćemo od našeg predstavljanja na američkom tržištu postići dobre rezultate, kazao je Gauci, dodajući i kako se zajedno s ostalim partnerima u regiji ulaže puno napora u uspostavljanje jače zračne povezanosti destinacije s udaljenijim tržištima. Što je svakako jedna od važnih pretpostavki njihova dolaska.


Individualni putnici


Velik iskorak na američkom tržištu napravila je i opatijska agencija Katarina line, etablirajući se svojim itinererima.


Daniel Hauptfeld, direktor marketinga i prodaje u ovoj opatijskoj agenciji, kazao je kako su uoči sastanka u New Yorku, uz ostalo, sudjelovali i na najvećem američkom turističkom sajmu IMEX Los Angeles.


– Kontinuirano ulažemo na američko tržište već godinama, našu ponudu predstavljamo na više od 20 sajmova i radionica godišnje, i doista vidimo rezultate. Proteklog smo tjedna, primjerice, još uvijek na našim brodovima imali goste iz SAD-a na ruti iz Opatije za Dubrovnik i to zajedno s jednom agencijom koja radi isključivo programe za pred i posezonu. Naime, individualni putnici iz Amerike putuju tijekom čitave godine, dok organizirane grupe više vole pred i posezone, s time da je najtraženiji rujan. Ono što je jedna od specifičnosti ovih gostiju, jest činjenica da ne vole godišnji provesti na jednom mjestu. Dakle, u jednoj destinaciji će biti dva do tri noćenja i onda idu dalje. Nama je konkretno veliko postignuće da Hrvatska kod naših američkih partnera nije destinacija koju se radi uz, primjerice, Italiju ili neki europski glavni grad, već smo mi postali mjesto u koje se ciljano putuje, a potom, nakon obilaska Hrvatske, gosti posjećuju Beč ili München. Isto tako, uspjeli smo se odmaknuti od toga da im je poznat samo Dubrovnik, već danas traže i druge hrvatske destinacije, kazao je Daniel Hauptfeld. Pojasnio je kako većina gostiju na brodovima Katarina linea ustvari slijeće u Zagreb, obilaze i Plitvice, barem jednu noć borave i u Opatiji, a onda ovisno o programu kreću na krstarenja, bilo da se radi o aranžmanima Opatija – Dubrovnik, onima po Kvarneru, bilo da se ukrcavaju u Splitu. Činjenica da više nije imperativ otići i u Dubrovnik, ukazuje kako ustvari ima i gostiju koji se vraćaju i žele otkriti i neka druga hrvatska odredišta.


– Jako nam je drago da već s ovog tržišta imamo velik gostiju koji su već bili na našim krstarenjima i sada žele isprobati i druge itinerere. Inače, Amerikanci su zaljubljenici u riječna krstarenja te su krstarenja velikim europskim rijekama najtraženiji proizvod među ovim gostima. Ponuda naših brodova se jako dobro uklopila u taj trend, s time da su naši brodovi još ekskluzivniji, s obzirom da su riječni brodovi kapaciteta od 100 do 150 putnika, a naši su do 36 putnika, pojasnio je naš sugovornik, dodajući kako u Hrvatsku dolaze svi profili američkih gostiju, od seniora do mlađih gostiju. Ukazao je i da američki gosti jako cijene hrvatsku gastronomiju, ali i da je Hrvatska ovim gostima još uvijek povoljna destinacija, odnosno nudi odličan omjer cijene i kvalitete.


Na američkom turističkom tržištu organiziranih putovanja se već naveliko prodaje 2025. godina, a općenito vlada entuzijazam po pitanju putovanja.


– Rekao bih jako velik optimizam, i uvjeren sam da iduće godine možemo očekivati daljnje povećanje prometa s ovog tržišta. Tu se sada već radi o doista konkretnim brojkama dolazaka i noćenja, zaključio je Hauptfeld.


Zanimljiva opcija


Hrvatsku premium ponudu svakako predstavljaju i mali luksuzni hoteli koji su mnogim gostima iz SAD-a vrlo zanimljiva opcija kod dolaska u Hrvatsku.


Nenad Nizić, predsjednik Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela Stories, pohvalio je organizaciju njujorške prezentacije, podsjetivši kako se kod američkog tržišta svake godine vidi rast.


– U uzlaznoj smo putanji i ovo nam je prilika da dođemo do tih željenih milijun američkih gostiju godišnje. Europa je za Amerikance najtraženija destinacija osim njihove zemlje i ukoliko bi samo 10 posto Amerikanaca koji posjećuju Europu, došli u Hrvatsku, to bi bilo izvrsno. Mi smo konkretno u New Yorku odradili 24 sastanka s američkim kolegama te smo, uz ostalo, kao grupacija Stories hotela razgovarali i s predstavnicima Internove koja je uz Virtuoso najjača asocijacija luksuznog turizma, kao i nekih drugih asocijacija i predstavnika vrhunskog turizma. Naime, američkim gostima je Hrvatska poznata, a drago mi je da su posljednjih godina otkrili Hrvatsku i kao destinaciju luksuznog turizma. Na čemu mi kao udruga, primjerice, radimo već nekih šest, sedam godina, uz nacionalni TZ i ostale partnere. Ova radionica je bila odlično organizirana te sve pohvale HTZ-u. Povećanje broja američkih dolazaka pokazuje da smo bili na pravom tragu, kazao nam je, pak, ovaj splitski hotelijer, ukazujući, uz ostalo, kako su gosti iz SAD-a zaljubljeni u hrvatsku povijest, kulturu, kao i gastroponudu. Ukazao je, međutim, i na važnost američkog tržišta u kontekstu jačanja pred i posezone, ali i činjenicu da im i hrvatski kontinent ima što za ponuditi, iako još treba poraditi na smještajnim kapacitetima.


– Zagreb posjećuju već sada, a idući je korak Slavonija, reći će naš sugovornik.


Dodajmo i kako Amerikanci još uvijek cijene činjenicu da su u Hrvatsku mogli dolaziti i u vrijeme pandemije kada je ostatak Europe bio zatvoren za Amerikance. A to i dan danas svojim dolascima honoriraju. Inače, među turističkim se djelatnicima već neko vrijeme da čuti kako je šteta što HTZ više nema ispostavu u Los Angelesu.