Foto GORDANA ČALIĆ ŠVERKO
Likeri su u odnosu na istraživanje iz 2021. porasli za 2% te su i dalje vodeći s 37% udjela, ali rakiji je jako porasla popularnost te je sada s 8% rasta ukupno 31% onih koji najčešće piju ovo piće
povezane vijesti
- Alkoholiziran vozač ”pokosio” više prometnih znakova u čak tri ulice pa sletio s ceste i završio u suhozidu
- FOTO Riječki autobus u sudaru s pijanim vozačem probio ogradu i sletio u more. Jedini putnik bio je iz Nepala
- Dogodilo se 25 prometnih nesreća, u kojima su dvije osobe teško, a četiri lakše ozlijeđene
Ovo blagdansko vrijeme koje je pred nama donijet će i pregršt lijepih prigoda koje se uvijek obilježavaju s čašicom nekog dobrog pića, bilo da to popijemo čisto ili pomiješamo s nekim drugim pićima u odlične kombinacije i mikseve. Tome će pogodovati i dolazak hladnijih dana pa će trebati malo potaknuti i cirkulaciju kako bi se zgrijali iznutra.
To je isto tako dobro vrijeme za upitati naše odrasle potrošače za njihove preferencije kada je riječ o konzumaciji i stavovima spram jakih alkoholnih pića, a dobivene odgovore usporedili smo s rezultatima istog istraživanja od prije dvije godine, piše magazin JaTRGOVAC.
Čak 58% ispitanika konzumira jaka alkoholna pića
Od tada nije bilo nekih velikih promjena u broju konzumenata; zabilježen je mali rast od 2% pa sada imamo ukupno 58% onih koji ističu da konzumiraju jaka alkoholna pića.
Među njima svaki dvadeseti konzumira ova pića svakodnevno pri čemu je tih 5% značajno više od 2% zabilježenih u istraživanju iz 2021. U porastu je i broj onih koji jaka alkoholna pića piju nekoliko puta tjedno i to za 4%, na ukupno 20%, dok jednom tjedno kategoriju konzumira 18% ispitanih te je njih 6% manje. Nešto veću polovicu čine malo rjeđi konzumenti pa tako imamo 37% onih koji ova pića konzumiraju nekoliko puta mjesečno te 20% koji ih konzumiraju nekoliko puta godišnje. Kod ove grupe konzumenata zanimljivo je kako je “mjesečnih” konzumenata 7% više, a onih “godišnjih” 8% manje pa je tu također došlo do “prelijevanja” i rasta frekvencije korištenja kategorije, javlja magazin JaTRGOVAC.
Likeri su stabilni na prvom mjestu što su potvrdili rastom od 2% i ukupno 37% udjela kao jako alkoholno piće koje konzumenti kategorije najčešće piju. Međutim, snažan rast bilježi rakija koja je u odnosu na ranije istraživanje porasla za 8% i sada je na 31% preferiranog udjela. Zatim slijede džin s 11% (-4%), viski s 11% (-1%), vodka sa 7% (-3%) te rum s 3% udjela.
I dalje se najčešće pije kod kuće
I sada da se referiramo na tezu s početka priče: Pijemo li čisto ili u nekoj kombinaciji s drugim pićima? Ukupno je 4% više onih koji jaka alkoholna pića piju čista, bez miješanja s bilo kojim drugim pićem, te ih sada ima nešto više od dvije trećine, točnije 67%. Preostala trećina konzumenata ipak voli svoje jako alkoholno piće pomiješati s nekim drugim pićem i tako zadovoljiti svoje nepce.
Zadnje se pitanje odnosilo na mjesto konzumacije i tu nije bilo nekih značajnih promjena u odnosu na prethodno istraživanje. I dalje se najčešće pije kod kuće (svoje kuće ili kod prijatelja, rođaka i sl.), što kao svoj odgovor navodi 55% konzumenata kategorije. Daljnjih 30% najčešće pije izvan kuće (kafić, restoran i sl.), a da su im ove dvije lokacije podjednako drage kaže 15% konzumenata kategorije jakih alkoholnih pića.
Istraživanje su tijekom listopada 2023. godine proveli JaTRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.