Talijani planiraju Dan oslobođenja spojiti s Praznikom rada kako bi dobili pet slobodnih dana na kraju travnja
povezane vijesti
Borsa Internazionale del Turisimo, jedan od najznačajnijih talijanskih turističkih sajmova koji vrlo jasno naznačuje ovogodišnje trendove kad su u pitanju talijanski turisti, okončan je jučer u Milanu. Ono što je najvažnije, nakon perioda krize i svojevrsne rezerviranosti Talijana prema odmoru u inozemstvu, došlo je vrijeme novog optimizma i naglašenije želje za dužim i kraćim odmorima izvan domovine. Kako se čini, prema iskazanom zanimanju, u svemu tome profitirati bi mogla upravo Hrvatska, barem ako je suditi prema »opsadi« hrvatskog štanda koji je organiziralo Predstavništvo HTZ-a u Italiji, a na kojem je svoju ponudu i programe predstavilo šest suizlagača – Amber travel iz Rijeke, TZ Kvarnera, Rivijera Opatija, TZ Zadarske, TZ Ličko-senjske i TZ Splitsko-dalmatinske županije.
Dobra posjećenost
– Hrvatski štand iznimno je dobro posjećen kako od strane publike, tako i od poslovnih partnera, s kojima se razgovaralo o dosadašnjoj suradnji, budućim projektima i mogućnostima razvoja novih inicijativa u svrhu zadržavanja pozitivnih trendova s ovog tradicionalno snažnog tržišta za Hrvatsku. Najviše upita odnosilo se na odmor na otvorenom, biciklističke staze i šetnice, jedrenje, hrvatske otoke i plaže, komentirala je Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Italiji, nadodavši da je uz brojne posjetitelje, medije i poslovne partnere, štand posjetio i generalni konzul Hrvatske u Milanu Stjepan Ribić.
Na sajmu karaktera, kako je istaknula i Vukelić, B2B i B2C, dakle namijenjenog ljudima kojima je turizam posao ali i građanima kojima znači odmor i zabavu, ove godine sudjeluje 1.100 izlagača iz 66 država, a manifestacija obuhvaća tri glavne tematske cjeline: Leisure, BeTech usmjerene digitalnim tehnologijama i startupovima u turizmu te MICE koji je fokusiran na industriju sastanaka i susreta.
Ono što daje dodatni optimizam hrvatskog turističkog sektora u odnosu na Italiju je činjenica da se uvode nove avionske linije koje će povezivati velike regije s juga Italije i dalmatinsku obalu, a na stvaranje do kraja jasne slike o ovogodišnjoj sezoni utjecat će dva predsezonska događaja. Prvi je dakako Uskrs koji ove godine dolazi 31. ožujka, ali i Dan oslobođenja Italije što »pada« u četvrtak 25. travnja. Kako se najavljuje, Talijani bi mogli napraviti »ponte«, odnosno i nama omiljeni »most« koji spaja blagdane, dakle od 25. travnja do 1. svibnja. Prema najavama, a bude li i vremenska prognoza dobra, predsezona bi mogla ostvariti novi talijanski rekord u Hrvatskoj.
Sajam u Napulju
Paralelno s nastupom na sajmu, Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Italiji sudjelovalo je i na vrlo posjećenom poslovnom susretu Travel Open Village u organizaciji Travel Quotidiano magazina, specijaliziranog za B2B segment. Riječ je o networkingu koji posjećuju agencije, turoperatori, prijevoznici, inozemna turistička predstavništva i strukovne udruge iz cijele Italije.
Sudjelovalo je oko 80 agenata i poslovnih partnera, a cilj sudjelovanja bio je uspostaviti i ojačati poslovnu suradnju s turističkim agencijama, turoperatorima i prijevoznicima te im pružiti najvažnije informacije o destinaciji. Nastavak predstavljanja hrvatskog turizma na talijanskom tržištu, svakako će obilježiti nastup Hrvatske na poslovnom sajmu BMT (Borsa Mediterranea del turismo) u Napulju od 14. do 16. ožujka gdje će Hrvatska biti zemlja partner. To je najvažniji sajam turizma na jugu Italije, a na kojem se predstavljaju sve mediteranske zemlje.
Uspješna lanjska sezona
Turistička 2023. je s talijanskog tržišta zaključena vrlo pozitivno s 981.442 dolazaka, što je 5 posto više u odnosu na 2022. te s 4,2 milijuna noćenja, što je 1 posto više u odnosu na 2022. S obzirom na to da većina tržišnih studija na 2024. gleda kao na godinu rasta i dalje se očekuje jak doprinos ovog tržišta sveukupnim rezultatima hrvatskog turističkog sektora.