Predsezona

I susjedi su “majstori” u spajanju slobodnih dana. Već u travnju se očekuje rekordni val talijanskih turista

Edi Prodan

Talijani planiraju Dan oslobođenja spojiti s Praznikom rada kako bi dobili pet slobodnih dana na kraju travnja



Borsa Internazionale del Turisimo, jedan od najznačajnijih talijanskih turističkih sajmova koji vrlo jasno naznačuje ovogodišnje trendove kad su u pitanju talijanski turisti, okončan je jučer u Milanu. Ono što je najvažnije, nakon perioda krize i svojevrsne rezerviranosti Talijana prema odmoru u inozemstvu, došlo je vrijeme novog optimizma i naglašenije želje za dužim i kraćim odmorima izvan domovine. Kako se čini, prema iskazanom zanimanju, u svemu tome profitirati bi mogla upravo Hrvatska, barem ako je suditi prema »opsadi« hrvatskog štanda koji je organiziralo Predstavništvo HTZ-a u Italiji, a na kojem je svoju ponudu i programe predstavilo šest suizlagača – Amber travel iz Rijeke, TZ Kvarnera, Rivijera Opatija, TZ Zadarske, TZ Ličko-senjske i TZ Splitsko-dalmatinske županije.


Dobra posjećenost


– Hrvatski štand iznimno je dobro posjećen kako od strane publike, tako i od poslovnih partnera, s kojima se razgovaralo o dosadašnjoj suradnji, budućim projektima i mogućnostima razvoja novih inicijativa u svrhu zadržavanja pozitivnih trendova s ovog tradicionalno snažnog tržišta za Hrvatsku. Najviše upita odnosilo se na odmor na otvorenom, biciklističke staze i šetnice, jedrenje, hrvatske otoke i plaže, komentirala je Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Italiji, nadodavši da je uz brojne posjetitelje, medije i poslovne partnere, štand posjetio i generalni konzul Hrvatske u Milanu Stjepan Ribić.


Na sajmu karaktera, kako je istaknula i Vukelić, B2B i B2C, dakle namijenjenog ljudima kojima je turizam posao ali i građanima kojima znači odmor i zabavu, ove godine sudjeluje 1.100 izlagača iz 66 država, a manifestacija obuhvaća tri glavne tematske cjeline: Leisure, BeTech usmjerene digitalnim tehnologijama i startupovima u turizmu te MICE koji je fokusiran na industriju sastanaka i susreta.




Ono što daje dodatni optimizam hrvatskog turističkog sektora u odnosu na Italiju je činjenica da se uvode nove avionske linije koje će povezivati velike regije s juga Italije i dalmatinsku obalu, a na stvaranje do kraja jasne slike o ovogodišnjoj sezoni utjecat će dva predsezonska događaja. Prvi je dakako Uskrs koji ove godine dolazi 31. ožujka, ali i Dan oslobođenja Italije što »pada« u četvrtak 25. travnja. Kako se najavljuje, Talijani bi mogli napraviti »ponte«, odnosno i nama omiljeni »most« koji spaja blagdane, dakle od 25. travnja do 1. svibnja. Prema najavama, a bude li i vremenska prognoza dobra, predsezona bi mogla ostvariti novi talijanski rekord u Hrvatskoj.


Sajam u Napulju


Paralelno s nastupom na sajmu, Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Italiji sudjelovalo je i na vrlo posjećenom poslovnom susretu Travel Open Village u organizaciji Travel Quotidiano magazina, specijaliziranog za B2B segment. Riječ je o networkingu koji posjećuju agencije, turoperatori, prijevoznici, inozemna turistička predstavništva i strukovne udruge iz cijele Italije.


Sudjelovalo je oko 80 agenata i poslovnih partnera, a cilj sudjelovanja bio je uspostaviti i ojačati poslovnu suradnju s turističkim agencijama, turoperatorima i prijevoznicima te im pružiti najvažnije informacije o destinaciji. Nastavak predstavljanja hrvatskog turizma na talijanskom tržištu, svakako će obilježiti nastup Hrvatske na poslovnom sajmu BMT (Borsa Mediterranea del turismo) u Napulju od 14. do 16. ožujka gdje će Hrvatska biti zemlja partner. To je najvažniji sajam turizma na jugu Italije, a na kojem se predstavljaju sve mediteranske zemlje.


Uspješna lanjska sezona


Turistička 2023. je s talijanskog tržišta zaključena vrlo pozitivno s 981.442 dolazaka, što je 5 posto više u odnosu na 2022. te s 4,2 milijuna noćenja, što je 1 posto više u odnosu na 2022. S obzirom na to da većina tržišnih studija na 2024. gleda kao na godinu rasta i dalje se očekuje jak doprinos ovog tržišta sveukupnim rezultatima hrvatskog turističkog sektora.