Standardiziranje pošiljki

Hrvatska pošta: Cijena slanja paketa ista ako se koristi standardizirana ambalaža

Aneli Dragojević Mijatović

Foto Sanjin STRUKIĆ/PIXSELL

Foto Sanjin STRUKIĆ/PIXSELL

Pošiljke koje nisu adekvatno zapakirane ili svojom veličinom odstupaju od standardnih mjera stvaraju značajne troškove u svim segmentima dostavnog procesa – od prijama, sortiranja, prijevoza do isporuke



RIJEKA – Standardiziranje paketa je praksa koju provode svi logistički distributeri u EU-u, a za posljedicu ima bržu i kvalitetniju uslugu za korisnike, poručuju iz Hrvatske pošte, dodajući da je cijena slanja paketa ostala ista za sve njihove korisnike – koji koriste standardiziranu ambalažu.



– Uz povećanje cijene univerzalne usluge slanja paketa do 10 kg, paralelno je uveden i popust u istom iznosu za korištenje ambalaže standardnih dimenzija, priopćili su iz Hrvatske pošte. Kažu da pošiljke koje nisu adekvatno zapakirane ili svojom veličinom odstupaju od standardnih mjera stvaraju značajne troškove u svim segmentima dostavnog procesa – od prijama, sortiranja, prijevoza do isporuke.


– Pošiljke koje nisu odgovarajuće zapakirane mnogo teže prolaze kroz automatizirane sustave i usporavaju sortirni proces te otežavaju maksimalno korištenje prostora u poštanskom uredu i u vozilima. Isto tako, pošiljke nestandardnih dimenzija češće uzrokuju probleme prilikom transporta te oštećuju druge pošiljke, što osim povećanih troškova utječe i na kvalitetu usluge i zadovoljstvo korisnika našim uslugama. Primjerice, neadekvatno zapakirana boca ulja ili vina koja se razbije ošteti i druge pošiljke, pojašnjavaju u Hrvatskoj pošti. Kažu da se standardne kutije mogu kupiti u poštanskim uredima ili u drugim trgovinama koje prodaju ambalažu za pakiranje.




– Ako korisnici šalju pošiljke u takvim kutijama (vlastitim ili kupljenim u poštanskom uredu), konačna cijena se za njih zapravo ne mijenja, odnosno ista je kao i prije 1. svibnja, poručuju iz Hrvatske pošte.