Turistička burza u Njemačkoj

Hrvatska ponuda na ITB-u u Berlinu: Njemački turoperatori očekuju promet iz rekordne 2019.

Alenka Juričić Bukarica

Foto TZG RIJEKE

Foto TZG RIJEKE

Cilj je nadograditi hrvatsku poziciju na njemačkom tržištu u kontekstu cjelogodišnjeg putovanja Nijemaca u Hrvatsku, što je trend koji se iskristalizirao u posljednje dvije godine, kazala je ministrica turizma Nikolina Brnjac na skupu na kojem je istaknuto da je početak godine donio i veće rezervacije nego 2019.



 


RIJEKA – Europski turizam nada se većem broju putnika iz trećih zemalja, koji su činili oko četvrtinu gostiju prije pandemije. No, turisti ove godine moraju biti spremni na više cijene, a lovci na povoljne last minute ponude na to da će ih ovog ljeta biti malo. Njemački turoperatori računaju na vraćanje prometa na razine iz rekordne 2019., s time da je početak godine donio čak veće rezervacije nego tada. Rezervacije njemačkih turista krenule su ranije nego obično, no za očekivani uzlet u ovoj godini bitan je i stabilan zračni promet. Poručio je to Norbert Fiebig, predsjednik Njemačkog udruženja turoperatora i turističkih agencija (DRV) prilikom otvorenja najveće svjetske turističke burze ITB-a, koja se nakon pandemije ove godine konačno vratila u svojem pravom izdanju. Pozitivni signali, dakle, stižu sa sajma koji ovog tjedna u njemačkoj metropoli okuplja izlagače iz više od 160 zemalja svijeta, a među kojima svoju turističku ponudu predstavlja i Hrvatska.


Cjelogodišnje avioveze s Njemačkom

 




Avioveze s Njemačkom bile su jedna od tema sastanaka hrvatske delegacije u Berlinu.


Iako je Hrvatska za njemačko tržište prvenstveno autodestinacija s obzirom na izvrsnu prometnu povezanost, a izgradnjom Pelješkog mosta i sam jug Hrvatske sada je zapravo dostupniji nego ikada prije, cilj nam je uspostaviti i direktne aviolinije, i to tijekom cijele godine, na čemu radimo i s našim nacionalnim avioprijevoznikom i s ostalim partnerima poput primjerice Eurowingsa, kazala je Nikolina Brnjac.

Strateški partneri


Hrvatsku delegaciju predvodi ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, koja je održala niz sastanaka sa strateškim partnerima, konferenciju za medije za njemačke medije te sudjelovala na ministarskom okruglom stolu pod nazivom Mastering Transformation on a Global Scale. Ukupnu hrvatsku turističku ponudu u Berlinu predstavlja Hrvatska turistička zajednica (HTZ) u okviru čijeg štanda se predstavlja 20 suizlagača, odnosno turističkih zajednica i drugih turističkih subjekata.


Nastup u Berlinu je nova prilika za jačanje odlične pozicije Hrvatske na za nju najvažnijem turističkom emitivnom tržišt

Nastup u Berlinu je nova prilika za jačanje odlične pozicije Hrvatske na za nju najvažnijem turističkom emitivnom tržišt


Danas su tako njemačke medije na press konferenciji o rezultatima hrvatskog turizma i očekivanjima od ove turističke godine izvijestili ministrica Brnjac, Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, Gordan Bakota, hrvatski veleposlanik u Njemačkoj, te Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva HTZ-a u Njemačkoj.


Tom je prilikom ministrica Brnjac istakla da je nastup u Berlinu još jedna prilika koju će se iskoristiti u cilju jačanja već odlične pozicije Hrvatske na za hrvatski turizam najvažnijem emitivnom tržištu.


Riječki štand u znaku pjesme “Mama ŠČ”

 


Na ITB sajmu u Berlinu turističku ponudu Rijeke predstavila je i Turistička zajednica grada Rijeke u suradnji s riječkim putničkim agencijama, Travelana, MedAdria i Arriva te tvrtkom Jadran hoteli d.d. Prvog dana sajma riječki štand posjetili su brojni predstavnici agencija i turoperatora, javili su iz TZG-a Rijeke, govoreći da su promidžbu dopunili posebnim dizajnom štanda i prezentacijom Rijeke kao ovogodišnje predstavnice Hrvatske na Euroviziji s pjesmom “Mama ŠČ” riječkog benda Let 3.

Njemačka je apsolutni rekorder po broju stranih turista i u prošloj godini, a i sam početak ove godine to je također potvrdio. Naime, ostvareno je 3 posto više dolazaka i 44 posto više noćenja u odnosu na siječanj i veljaču 2019. Ovi izvrsni rezultati nisu se dogodili slučajno, sve to plod je kontinuiranog rada, inovativnosti i konstantnog osluškivanja njemačkog tržišta, kao i ciljanih promotivnih aktivnosti. U Berlinu predstavljamo svu raznolikost i autentičnost koju Hrvatska nudi tijekom cijele godine, od kvalitetne smještajne ponude, prirodne i kulturne baštine na obali i unutrašnjosti do aktivnog odmora i enogastronomskih užitaka, rekla je na ITB-u Nikolina Brnjac navodeći da je cilj nadograditi hrvatsku poziciju na njemačkom tržištu u kontekstu cjelogodišnjeg putovanja Nijemaca u Hrvatsku, što je trend koji se iskristalizirao u posljednje dvije godine, a dugoročno doprinosi održivosti.


Nikolina Brnjac sudjelovala je na ministarskom okruglom stolu gdje se raspravljalo o budućnosti turizma


To je istaknuto i na sajmu u Stuttgartu i nedavno u Münchenu, gdje je Hrvatska bila zemlja partner, i sada je to istaknuto i u Berlinu, a to će biti vodilja i za nadolazeće aktivnosti poput primjerice otvorenja Europa Parka u Rustu, gdje će se prvi put otvoriti tematska cjelina posvećena Hrvatskoj, uz tematske cjeline koje su posvećene drugim europskim državama, i to Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Grčkoj, Nizozemskoj. Kao najava nove tematske cjeline već je snimljen film o Hrvatskoj iz zraka koji će se prikazivati u Parku.


– S obzirom na veliki broj posjetitelja i poziciju Europa Parka, smatramo da će i to značajno doprinijeti turističkoj promociji Hrvatske te planiramo ostvariti suradnju s Parkom putem HTZ-a, najavila je hrvatska ministrica turizma.


HTZ i brojni partneri na sajmu

 


Uz Hrvatsku turističku zajednicu kao suizlagači na sajmu je još 20 partnera, i to Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije, Turistička zajednica Grada Zagreba, Aminess Hotels&Campsites, Croatia Airlines, Nacionalni park Plitvička jezera, Turistička zajednica grada Dubrovnika, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, Turistička zajednica Šibensko-kninske županije, Arena Hospitality Group, Perfecta Travel, ID Riva, Plava Laguna, Valamar, Liburnia Riviera Hoteli, Maistra, Turistička zajednica Ličko-senjske županije, Elite Travel, Klaster Središnja Hrvatska, Maslinica d.o.o. i Bluesun hoteli.

Interes medija


Direktor HTZ-a Kristjan Staničić je, pak, dodao da interes njemačkih medija, kao i povratne informacije najvažnijih partnera s kojima se hrvatska delegacija susrela tijekom prvog dana sajma u Berlinu dodatno potvrđuju odličnu poziciju Hrvatske na nama najvažnijem turističkom tržištu.


– Partneri su optimistični, potražnja za putovanjima je velika te očekuju ostvarenje rekordnog prometa iz rekordne 2019. godine. Oporavak je vidljiv i putem ponovnog trenda ranog bukiranja pa tijekom ožujka krećemo s posebnom kampanjom za rano bukiranje aranžmana na najvećim travel platformama u Njemačkoj poput Expedie i Weg.de, poručio je Staničić navodeći i da se razgovaralo s partnerima iz Jet2.coma, Jet2holidaysa, Eurowingsa, KLM-a i drugima, dok se o dodatnim promotivnim aktivnostima i kampanjama razgovaralo s predstavnicima TripAdvisora, National Geographica, Lonely planeta, SkyScannera… Tu su i razgovori s Olimarom, turoperatorom za luksuznija putovanja, koji je među vodećim turoperatorima u Njemačkoj, Trendtoursom, turoperatorom za grupna putovanja, Secret Escapesom, touroperatorom za luksuzna putovanja i drugima.


Na ministarskom okruglom stolu raspravljalo se, pak, o budućnosti turizma i nužnosti zelene i digitalne tranzicije. Na okruglom stolu ministrica Brnjac tako je predstavila aktivnosti koje Hrvatska čini prema održivom i cjelogodišnjem turizmu s naglaskom na zelenu i digitalnu tranziciju. Istakla je da je Hrvatska donijela strategiju razvoja održivog turizma do 2030. godine, a sve ciljeve povezala je s izvorima financiranja “teškima” 1,27 milijardi eura.


Strategija je važan korak sveobuhvatne reforme upravljanja razvojem turizma, koja će doprinijeti, ali i već sada doprinosi kvalitetnijem, otpornijem i konkurentnijem turizmu, a za stvarne promjene Vlada je osigurala do sada najveći paket potpora koji je već danas dostupan hrvatskom turizmu, a vrijedan je 1,27 milijardi eura, izvijestila je resorna ministrica jučer u Berlinu navevši i da je Hrvatska u ovu turističku godinu ušla s još dvije velike novosti koje će olakšati putovanja iz Njemačke. Riječ je, naime, o korištenju zajedničke europske valute i ulasku u Schengen, što bi trebalo dati dodatni poticaj njemačkim turistima na kraće dolaske u Hrvatsku izvan ljetne sezone.


U sklopu hrvatskog štanda na ITB-u održana je i prezentacija te degustacija vrhunskih hrvatskih vina i sireva u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, a u sklopu štanda postavljena je posebna Škrinja blaga s eksponatima koji prikazuju bogatu hrvatsku kulturno-povijesnu i materijalnu baštinu.