
Photo: Emica Elvedji/PIXSELL
povezane vijesti
Hrvatska gospodarska komora procjenjuje da ćemo u ovogodišnja četiri tjedna pred Uskrs potrošiti više od 1,95 milijardi eura, što je devet posto više nego u tjednima pred lanjski Uskrs.
HGK procjenu temelji na podacima o fiskaliziranim računima čiji broj prema zadnjim dostupnim podacima blago raste za 2,1 posto u odnosu na prošlu godinu, kao i iznos na računima za 9,54 posto, dok je iznos prosječnog računa veći za 5,75 posto.
U četiri tjedna pred Uskrs prošle godine ostvareno je 1,8 milijardi eura prometa u trgovini na malo, osim trgovini motornih vozila i motocikla.
Najveći promet zabilježen je lani na Veliki petak, 97 milijuna eura, a nešto je slabiji bio na Veliki četvrtak, podsjećaju u HGK-u.
Dodaju da već 23. mjesec zaredom maloprodaja bilježi rast prometa na godišnjoj razini, a u prva dva mjeseca ove godine realno je porastao 3,5 posto u odnosu na isto razdoblje u 2024. godini.
– S obzirom na to da je osobna potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), nastavak rasta maloprodajnog prometa u prvim mjesecima ove godine upućuje na stabilan gospodarski rast i u prvom tromjesečju 2025., unatoč izazovima koje sa sobom nose geopolitičke neizvjesnosti. Uskrs, koji ove godine kalendarski pada kasnije, tradicionalno se povezuje s početkom turističke sezone, što može dodatno utjecati na potrošnju, kaže direktorica Sektora za trgovinu HGK-a Maja Bogović.
Gledajući po grupama proizvoda koje sudjeluju u uskrsnoj potrošnji, u odnosu na travanj prošle godine, od namirnica za pečenje kolača pojeftinili su brašno (0,4 posto), jaja (0,9 posto) i šećer (9,1 posto), a poskupjeli suho voće i orašasti plodovi (12,5 posto) i čokolada (26 posto).
Od drugih namirnica koje su česte na blagdanskom stolu, pojeftinili su svinjetina (2 posto), svježe povrće (1 posto) i krumpir (9 posto), smrznuta riba (2,5 posto) te maslinovo ulje (5 posto), a poskupjeli janjetina (5 posto), meso peradi (0,5 posto), suho ili usoljeno meso (3,3 posto) i svježa ili rashlađena riba (9,3 posto).
Iz HGK-a pritom pozivaju potrošače da i ovih blagdana, ako je moguće, kupuju kvalitetne domaće proizvode jer time potičemo proizvodnju i jačamo konkurentnost hrvatskog gospodarstva.