Screenshot naslovnice portala Logično
Takvi alternativni mediji šire dezinformacije, a u većini slučajeva nisu prijavljeni kao pravni subjekti u Hrvatskoj, ističu iz Gonga
povezane vijesti
Alternativni mediji koji šire dezinformacije, odnosno njihovi nakladnici, u većini slučajeva nisu prijavljeni kao pravni subjekti u Hrvatskoj, pa je samim time njihovo financiranje netransparentno, a podaci nepotpuni, izvijestili su u utorak iz Gong-a.
Prema dostupnim podacima, njihovi prihodi temelje s na Google oglasima i donacijama podržavatelja, pokazala je Gongova analiza pod naslovom “Jesu li dezinformacije isplative: Analiza financijskih modela alternativnih medija koji šire dezinformacije”, autora Mateja Mikašinovića-Komše.
Dok su podaci o ostvarenim prihodima putem Google oglasa nepotpuni i nedostupni, volonterski rad i donacije čitatelja omogućuju i podržavaju “digitalni dezinformacijski ekosustav”, pokazala je Gongova analiza.
“Alternativni mediji, koji objavljuju dezinformacije i promoviraju teorije zavjera, smatrajući sebe korektivom mainstream medija, u Hrvatskoj su uvelike rasprostranjeni, posebice u digitalnom prostoru.
Za potrebe analize je odabrano 13 alternativnih medija iz Hrvatske i regije, upečatljivih po širenju dezinformacija i teorija zavjera tijekom COVID-19 pandemije, kako bi se njihovim istraživanjem i analizom utvrdila procjena načina financiranja te ostvarivanja prihoda.
Koristeći kombinaciju digitalnih alata (CrowdTangle i SimilarWeb) za procjenu prometa i pregleda oglasa, Google oglasi su se pokazali iznimno važnima za takve medije”, naveli su su iz Gonga.
Primjerice, kažu, portal Logično mjesečno ostvaruje 7.167 eura, dok Paraf mjesečno uprihođuje 420 eura, Epoha 327 eura, Provjeri 281 eura, Novi Svjetski Poredak 91 euro te Flash 27 eura.
U usporedbi s vodećim mainstream medijima, poput Indexa, koji prema Similarwebu mjesečno putem Google oglasa uprihodi 489.146 eura, portal Logično (najuspješniji u pogledu ostvarenih prihoda) uprihodi oko 70 puta manje.
Premda se, kako su istaknuli u analizi, radi o skromnim iznosima koji alternativni mediji uprihode od Google oglasa, oni svoju snagu crpe iz predane publike, volonterskog rada, kao i iz donacija svojih podržavatelja, koji su uvjereni da takvi mediji predstavljaju borce za istinu.
Autor je upozorio i da alternativni mediji predstavljaju ozbiljnu prijetnju novinarstvo, demokraciju i društvo.
“Takvi mediji koji šire dezinformacije odvlače građane i građanke iz svjetla pluralističke javne rasprave u tamu osamljenih i zabačenih internetskih kutaka, u kojima nerijetko kruže dezinformacije i teorije zavjera.
Umjesto doprinosa raspravi s drugačijim uvidima, dolazi do gubitka povjerenja u druge građane i građanke, institucije i medije; odbija se dijalog i rasprave s drugom stranom”, stoji u radu objavljenom na stranicama Gonga.