“Mislim da je u prvoj stepenici trebalo to puno agilnije i žustrije rješavati na razini škole, nije se smjelo dogoditi da cijela stvar ode ovoliko daleko koliko je otišla”, izjavio je Fuchs nakon otvaranja Srednje škole u Petrinji komentirajući slučaj zagrebačke osnovne škole iz koje su se ispisali svi učenici četvrtog razreda zbog dječaka koji je, kako navode roditelji, zlostavljao ostatak razreda.


Ministar je rekao i da je u tijeku sastanak s roditeljima i s predstavnicima grada o tom pitanju.




“Nadam se da su oni svi skupa došli da se iznađe rješenje kako dalje, samo rješenje ispisa djece nije nešto što treba pozdravljati, mislim  da je to možda ad hoc donesena odluka”, rekao je Fuchs.


Bilo bi bolje, kaže, da se to rješavalo tijekom vremena i smatra da bi se tako našao odgovor.


“Svaki oblik nekog nasilničkog vršnjačkog ponašanja u školama treba rješavati odmah i treba se svakako fokusirati na uzroke ponašanje koji najčešće nisu samo unutar škole, ali tu škola, ali i socijalne institucije bi trebale puno možda agilnije reagirati”, poručio je Fuchs.


U školama se, dodao je, većinom bave posljedicama, a ne uzrocima takvog ponašanja.


Za vršnjačko nasilje javnost doznala u ožujku


Za taj slučaj vršnjačkog nasilja javnost je doznala u ožujku kada je u medijima objavljeno da 15 učenika iz razreda jedne zagrebačke osnovne škole dva tjedna nije dolazilo na nastavu zbog jednog učenika koji ih zlostavlja i maltretira. Roditelji su tada angažirali i odvjetnicu kako bi riješili ovaj slučaj. Ona je navela kako se radi o dugotrajnom fizičkom, psihičkom i seksualnom uznemiravanju.


Učeniku je to druga škola nakon što je premješten jer je u prvoj školi drugom učeniku slomio ruku. Ravnateljica je rekla kako škola radi sve po protokolu, odnosno sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju.


Na inicijativu Grada Zagreba, problematični učenik tada je izdvojen iz učionice te je pohađao online nastavu. Bio je smješten u knjižnicu i pratio nastavu online na računalu, a uz njega je stalno bio jedan učitelj.


Osim toga, uvijek je bio u pratnji odrasle osobe, nije jeo kad i učenici iz njegovog razreda, a djeca se nisu usuđivala odlaziti u knjižnicu. Dječak je u tu školu došao nakon fizičkog nasilja u prethodnoj školi.


U posebnoj učionici pratio je nastavu sve do svibnja kada su roditelji s njim došli pred razred i zahtijevali da im se sin vrati na nastavu zbog čega se učiteljica s učenicima zaključala u razred. U školu je tada došla i policija a roditelji su udaljeni.


Oglasilo se i Ministarstvo obrazovanja iz kojeg su poručili da ih je ravnateljica izvijestila o tijeku događanja i poduzetim mjerama, te da “sigurnost učenika nije bila ugrožena”


Odvjetnica Ana-Marija Vegar, koja zastupa roditelje, ustvrdila je da su roditelji  u strahu za sigurnost svoje djece i očekuju da problem riješi prvenstveno škola koja prati učenika cijelo vrijeme i ima potrebne informacije. Roditelji ostale djece očekivali su da se učenika problematičnog ponašanja preseli u drugu školu, te poručili da će, u suprotnom, svoju djecu ispisati.


Odvjetnica je ocijenila da u školi vlada strah, neizvjesnost, psihoza i frustracije, te da je od travnja do svibnja policija intervenirala tri puta.


Rekla je i da dječak problematičnog ponašanja pokazuje osvetničke namjere, osobito prema trojici dječaka iz razreda, a navodno ga u tome podupiru i njegovi roditelji.