Foto: Luka Jeličić
Brojni govornici, stručnjaci iz poduzetničkog i političkog sektora raspravljaju o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji, crnim točkama i inovacijama
povezane vijesti
Zadarska regija trenutno se nalazi na prekretnici, gdje s jedne strane stoji masovni kupališni turizam, koji je desetljećima bio osnovica naše turističke ponude, dok ona u zaleđu praktički nije niti postojala. S druge je strane pak moderan pogled na putovanja i turističke trendove, koji teži spajanju svih najboljih karakteristika, proizvoda i baštine naše regije u specifičan visokokvalitetni turistički proizvod. No, da bi se on mogao realizirati, do zaokreta mora doći na razini cijele regije, kako poslovno, tako i osjećajno jer ništa se ne događa preko noći i na prečac.
Zadarskoj se županiji, a i Zadru kao najvećem urbanom središtu, već godinama spočitava manjak smještajnih kapaciteta najviše kategorije u hotelskom smještaju, što se često ističe kao najvažnija kočnica daljnjem razvoju premium turizma u našoj regiji. Od početka pandemije koronavirusa industrija bilježi brojne promjene u trendovima i potrebama turista, koji sve češće od svog odmora traže bijeg u luksuz, koji prati i cijela lepeza različitih aktivnosti, programa i malih izleta.
Upravo se o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji raspravlja na današnjoj konferenciji Zadarskog lista. Brojni govornici, stručnjaci iz poduzetničkog i političkog sektora raspravljaju o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji, crnim točkama i inovacijama kojima se kotač može okrenuti u korist posjetitelja veće kupovne moći, koji u destinaciji prosječno ostaju duže, troše više i putuju izvan same destinacije, javlja Zadarski list.
Na konferenciji sudjeluju Tonči Glavina, državni tajnik Ministarstva turizma i sporta, Božidar Longin, župan Zadarske županije, Branko Dukić, gradonačelnik Grada Zadra, Ankica Kruljac, predsjednica Uprave, Novi list d.d., Mihaela Kadija, direktorica, Turistička zajednica Zadarske županije, Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i Službe za komunikacije i marketing pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Goran Ražnjević, predsjednik Uprave, Ilirija d.d., Elizabeta Roža, Regional Marketing Lead SEE, Falkensteiner Hotels & Residences, Josip Klišmanić, direktor, Zračna luka Zadar, Dino Martinović, direktor marketinga, Stanić Beverages d.o.o., Josip Stulić, AWAZE europska turistička grupacija za najam privatnog smještaja.
U ime organizatora okupljenima se obratila Ankica Kruljac istakuvši kako je Zadar baš pravo mjesto za ovu temu jer je Zadarska županije perjanica nautičkog turiuma, koji je samo dio luksuznog turizma.
– Svi znamo da je turizam jedna od najvažnih grana i zato sve ponude koje idu u smjeru luksusnog turzima stvaraju i nove turiste koji traže nešto novo, bolje i kavlitetnije. Naša destinacija mora biti upravo takva da im ponudi nešto više. Imamo prirodna bogastva, ali trebamo težiti i razvoju bogate gastro ponude. Danas će nam sudionici reći kako se radi na premijum ponudi, kako su postigli dobre rezultate i koji su planovi za daljni rad, rekla je Kruljac.
Gradonačelnik Branko Dukić staknuo je kako je ovo dobro ciljan termin održavanja konferencije s obzirom na završetak glavnog dijela turističke sezone i početak priprema za onu iduću.
– A ova je bila itekako uspješna gledajući turističke statistike – sa zadnjim danom rujna broj ostvarenih noćenja premašio je onaj iz 2019. godine, a kako vidimo, turisti nam i dalje dolaze. Pritom, jako je važno istaknuti kako se produžuje i vrijeme njihovog boravka u Zadru što ukazuje kako naš proizvod nudi sve raznovrsniju i privlačniju ponudu. Zadar se odredio kao destinacija koja teži visoko kvalitetnom i cjelogodišnjem turizmu, a zadarska ponuda na turističkom tržištu svake nove sezone to i dokazuje. U proteklom razdoblju fokus nam je bio na diferencijaciji zadarskog turističkog proizvoda, pristupačnosti destinacije, obnovi spomeničke i kulturne baštine, izgradnji javnih sportskih i kulturnih sadržaja, komunalne infrastrukture, digitalizacije i uređenju javnih prostora, konačno na atrakcijama koje jamče doživljaj i iskustvo posjetitelja jer upravo ekonomija doživljaja izravno utječe na formiranje visoko kvalitetnih, možemo reći i luksuznih, turističkih proizvoda, istaknuo je gradonačelnik Dukić.
Župan Longin u svom je govoru istaknuo kako je već općepoznato da je turizam najjača grana gospodarska grana Zadarske županije, međutim treba nastaviti pronalaziti način kako turizam učiniti boljim, a naglasio je i gradnju dva luksuzna hotela koji će sasvim sigurno poboljšato ponudu županije.
– Održivost i dugoročnost ključni su pojmovi za sve gospodarske aktivnosti pa tako i one u sektoru turizma. Brza i laka zarada ni u kom slučaju ne mogu se svesti pod taj nazivnik. Stoga je važno dobro strateško planiranje kako bi od turizma imali jaku, održivu i otpornu te inovativnu gospodarsku granu. Ono što je nužno stvoriti kao nadgradnju jesu smještajni kapaciteti što više kategorije te jednako tako što kvalitetnija gastronomska ponuda. U Zadarskoj županiji, nažalost, tek je četrdesetak kuća za odmor s pet zvjezdica, a i broj hotela je vrlo mali. To je ono što se mora promijeniti ukoliko želimo podići razinu našeg turističkog proizvoda u cjelini, rekao je župan Longin dodavši kako ga veseli što vrlo dobro napreduje gradilište budućeg hotela Hyatt Maraska u Zadru, ali i najava koju smo čuli na Danu Općine Preko da uskoro kreće gradnja novog hotela u Preku koji će djelovati u sklopu grupacije Hilton, rekao je Longin.
Državni tajnik Tonči Glavina okupljene je pozdravio u ime ministrice Nikoline Brnjac istaknuvši kako je ovo period izrazito važnih aktivnosti za turistički sektor, privatni i javni.
– Ovog se tjedna po prvi put čita prijedlog novog Zakona o turizmu u Hrvatskom saboru, koji će se, nadamo se, usvojiti do kraja godine, staviti točku na i cjelovitog reformskog procesa koju radimo još od prošlog mandata, tj. čak sedam godina, kako bi promijenili njegovu percepciju i budućnost. U sljedećih će se deset godina tako kroz reformske mjere i rekordne ulaganja cjelokupna industrija okrenuti održivijem turizmu, što u infrastrukturnom, što u kreativnom pogledu, kazao je Glavina, poručivši kako će svi dionici turističke industrije biti svjesni budućnosti turizma i njihove uloge u ostvarenju kvalitetnog turizma, rekao je Glavina istaknuvši kako smo kao turistička zemlja posljednjih 20-ak godina bili najviše usmjereni na rast svih kapaciteta i dijelova industrije, a osvrnuo se i na Zadar i Zadarsku županiju.
– U Zadru je na primjer učinjen značajan iskorak u zaštiti i očuvanju kulturne baštine, kako bi se isti mogli bolje i kvalitetnije turistički predstaviti, naravno uz iskorak ka turizmu više vrijednosti u pogledu infrastrukturne izgradnje. Manje turistički razvijen dio županije daje nam priliku da stvorimo dodanu vrijednost koja je trenutno tražena na tržištu. Luksuz je i prostor, vrijeme i usluga. Zadarsko je zaleđe u posljednjih 10 – ak godine eno -gastro raj, poručio je državni tajnik, dodavši kako u zaleđu vlada simbioza između turističke destinacije i drugih proizvodnih i industrijskih grana koje se na njega naslanjaju.