Foto Jurica Galoic/PIXSELL
„Problem HŽ putničkog prijevoza je kronična neorganiziranost prometa. HŽ putnički prijevoz pod izlikom koronakrize ukida pojedine vlakove iz voznog reda, a zatim i same vozne redove. Učenici sada nemaju adekvatan prijevoz na svoje školske i fakultetske obaveze te samim time se moraju snalaziti i tražiti vlastiti prijevoz“, rekao je Kristian Čarapić
povezane vijesti
ZAGREB Predstavnici Foruma mladih SDP-a održali su performans na Glavnom željezničkom kolodvoru u Zagrebu kako bi na početku školske i akademske godine ukazali na problem ukidanja pojedinih željezničkih linija što najviše utječe na mlade, učenike, studente i dobar dio stanovništva koje svakodnevno putuje na posao.
„Problem HŽ putničkog prijevoza je kronična neorganiziranost prometa. HŽ putnički prijevoz pod izlikom koronakrize ukida pojedine vlakove iz voznog reda, a zatim i same vozne redove. Učenici sada nemaju adekvatan prijevoz na svoje školske i fakultetske obaveze te samim time se moraju snalaziti i tražiti vlastiti prijevoz“, rekao je Kristian Čarapić, v.d. predsjednik Foruma mladih SDP-a.
Ističe da je sramotno je da su glavni grad i najveća luka Hrvatske povezane samo jednom direktnom linijom u danu (iz Zagreba u 08:08h te iz Rijeke u 13:58h). Ti polasci su vremenski jako loše tempirani jer uopće ne odgovaraju velikoj studentskoj populaciji koja cirkulira između ova dva grada. Pored još dva putnička vlaka potrebno je uvesti i barem jedan brzi vlak, popodne iz Rijeke i iz Zagreba, ističe.
„Za studente i mlade najviše su značili vlakovi B703 i B702 (Rijeka – Osijek; Osijek – Rijeka), zbog lakšeg načina prometovanja do mjesta studiranja, bez nepotrebnih i zamornih predsjedanja prvo u Zagrebu, a nažalost i po svakom novom voznom redu u Ogulinu. Smatramo da se ta linija treba pod hitno vratiti. Sramotno je da se u Europskoj godini željeznice putnički vlakovi kod nas reduciraju i ukidaju. U HŽ-u vjerojatno duže vremena nisu napravili istraživanje “tržišta”, ili makar po regijama istražili koje su potrebe građana, učenika, studenata i kakve su migracije stanovništva obzirom na njihove ostale potrebe“, rekao je Čarapić.
Navodi kako nedostaje vlak na relaciji Koprivnica-Zagreb i Križevci-Bjelovar. Ističe kako učenici u Slavonskom Brodu koji idu na izvannastavne aktivnosti, za okolna sela spojena željezničkom linijom, u večernjim satima moraju čekati vlak do 23:15h. Od Čakovca i Varaždina prema Zagrebu preko Zaboka vlak nije konkurentan brzinom. Pun pogodak je bio tzv. “Hitri Varaždinec” na relaciji Čakovec – Varaždin – Koprivnica – Zagreb, koji iako je bio popunjen, sad vozi samo na relaciji Koprivnica – Zagreb i jasno da ima manje putnika.
„Smatramo da bi HŽ trebao biti u službi građana i osluškivati njihove potrebe te na iste odgovoriti promjenom voznog reda, uvođenjem novih lokalnih vlakova i osigurati adekvatan broj mjesta u vlakovima gdje sada zna biti gužva zbog povećanog broja putnika.“