Foto Marko Prpic/PIXSELL
USKOK je napisao priopćenje koje je savršen vodič po bespućima hrvatske regionalne i lokalne zbiljnosti. A ta je zbilja takva, kao što smo i naveli, da se lokalna i regionalna samouprava vrlo često doživljava ne kao javno dobro već kao poslijeizborni plijen, a mehanizmi zloupotrebe su savršeno opisani – od poništavanja natječaja, prilagođavanja natječajnih uvjeta odgovarajućim kandidatima, dilanja pitanja kako bi se postigao najbolji rezultat na testiranjima...
povezane vijesti
Međimurski župan Matija Posavec pao je zbog 10.000 kuna mita koje je uzeo da bi sredio zapošljavanje te zbog trgovanja utjecajem i zlouporabe položaja i ovlasti. Bivšem međimurskom županu istražitelji stavljaju na teret da je primio 10.000 kuna mita od člana upravnog vijeća županijskih cesta Josipa Kobala u zamjenu za njegovo imenovanje, ali i da je zaposlio nećakinju poznanice i još jednu osobu. Uskok je u priopćenju detaljno naveo o kakvim je inkriminiranim djelima riječ, a iz tih navoda jasno je da se i, kako su ga svi voljeli karakterizirati, uzorni župan koji je nekada dio član HNS-a, dao korumpirati i da je postao jedan od onih majstora koji javno dobro doživljavaju kao privatnu prćiju i ratni plijen. Prema navodima USKOK-a u razdoblju od 29. ožujka do 28. travnja ove godine u Čakovcu, koristeći autoritet župana Međimurske županije, traži od pročelnika Upravnog odjela za opću upravu i imovinsko-pravne poslove te županije da u Odsjeku za imovinskopravne poslove zaposli nećakinju svoje poznanice na radnom mjestu koje bi bilo adekvatno njezinoj stručnoj spremi sveučilišnog ili stručnog prvostupnika javne uprave i za koje se ne traži radno iskustvo na odgovarajućim poslovima, iako je znao da postojećim Pravilnikom o unutarnjem redu upravnih tijela u navedenom Odsjeku nije sistematizirano nijedno radno mjesto za koje bi kao uvjet stručnog znanja bio propisan takav stupanj stručne spreme. Mijenja se Pravilnik kako bi se posao dovršio, sistematizira novo radno mjesto prilagođeno stupnju stručne spreme osobe koju je trebalo zaposliti. Ukratko, volja milostivog župana je uspješno provedena.
Također se osnovano sumnja da je donedavno međimurski župan poduzeo radnje radi zapošljavanja jedne osobe na radno mjesto samostalnog upravnog referenta za udruge u Upravnom odjelu za opću upravu i imovinsko-pravne poslove Međimurske županije koja u postupku na temelju raspisanog oglasa za prijam u službu na određeno vrijeme u navedenom Upravnom odjelu nije zadovoljila na testiranju te po broju bodova nije ostvarila ni pravo izlaska na intervju. Naime, nakon što je po provedenom postupku doneseno rješenje o prijemu druge izabrane kandidatkinje koja je u međuvremenu odustala od zaposlenja, prvookrivljeni je koristeći autoritet župana Međimurske županije, zatražio od trećeokrivljenog pročelnika tog Upravnog odjela da poništi predmetni oglas iako je postojala i mogućnost izbora drugog kandidata s rang-liste kandidata prijavljenih na isti oglas. Jednako tako je od njega zatražio da tijekom provedbe ponovljenog oglasa osigura ostvarivanje najboljeg rezultata osobi koja nije zadovoljila na testiranju u postupku po prvom oglasu i da na navedenom radnom mjestu zaposli upravo tu osobu. Oglas se poništava, ponovno raspisuje za isto radno mjesto, a prije provođenja testiranja osobi koju je trebalo zaposliti omogućava se uvid u pitanja i zadatke i time joj osigurao ostvarivanje najboljeg rezultata i zapošljavanje. Volja međimurskog župana je uspješno provedena još jednom.
Dakle, USKOK je napisao priopćenje koje je savršen vodič po bespućima hrvatske regionalne i lokalne zbiljnosti. A ta je zbilja takva, kao što smo i naveli, da se lokalna i regionalna samouprava vrlo često doživljava ne kao javno dobro već kao poslijeizborni plijen, a mehanizmi zloupotrebe su savršeno opisani – od poništavanja natječaja, prilagođavanja natječajnih uvjeta odgovarajućim kandidatima, dilanja pitanja kako bi se postigao najbolji rezultat na testiranjima… Posavec je imao nesreću da je uletio u USKOK-ovu istragu. Mnogi čelnici lokalne i regionalne samouprave su imali sreću da nisu uletjeli u domet istražiteljskih prislušnih uređeja.
Recimo, bilo bi zanimljivo vidjeti što se to i kako zaista događalo kada je riječ o zapošljavanju pročelnika Upravnog odjela za kulturu Primorsko-goranske županije Valerija Jurešića 2013. godine, a čiji je izbor poništen jer je poništen natječaj zbog neispunjavanja natječajnih uvjeta, da bi na ponovljenom natječaju opet bio izabran Jurešić, a onda je i taj natječaj poništen. Cijeli slučaj trajao je godinama dok Jurešić nije napustio Adamićevu 10 i baš je šteta da se nije potrefilo da PU PGŽ također izda jedno priopćenje o bespućima regionalne hrvatske zbiljnosti. Ovdje nije riječ samo o novcu ma koliko iznos bio nebitan, ovdje je riječ o ubijanju demokratskih i ustavnih načela na kojima ova država počiva.