
foto: arhiva NL
U takvim izvanrednim okolnostima nacionalni avioprijevoznik je lani zabilježio pad putničkog prometa od 72 posto u odnosu na 2019. godinu. Zbog toga bilo kakva usporedba reda letenja iz 2019. godine s redom letenja u 2020. godini i ovoj godini, nije realna i doista nema smisla.
povezane vijesti
RIJEKA – Croatia Airlines povukao je iz prodaje 10 međunarodnih linija na kojima je prometovao u ljeto 2019. godine, prije izbijanja globalne pandemije. Naime, prema portalu Croatianaviation, izgledno je da kompanija u nadolazećem ljetnom redu letenja neće obnoviti promet na 10 međunarodnih linija iz zagrebačke zračne luke, i to za Barcelonu, Bukurešt, Lisabon, Mostar, Milano, Prag, Oslo, Stockholm, Helsinki i St. Petersburg.
Na linijama iz Barcelone i Lisabona trebale bi prometovati kompanije Vueling i TAP Portugal, a za Milano Ryanair. Riječ je o međunarodnim linijama iz Zagreba koje su prometovale u ljetnom redu letenja. Iz Croatia Airlinesa jučer su na naš upit o tome ukidaju li navedene linije, odgovorili kako je epidemiološka kriza u svijetu, koja je počela lani potkraj veljače, drastično smanjila potražnju za uslugama zračnog prijevoza te Croatia Airlines od tada dijeli sudbinu cjelokupne avioindustrije u svijetu, koja se suočila s najvećom krizom u svojoj povijesti.
Prilagođavanje linija
– U takvim izvanrednim okolnostima nacionalni avioprijevoznik je lani zabilježio pad putničkog prometa od 72 posto u odnosu na 2019. godinu. Zbog toga bilo kakva usporedba reda letenja iz 2019. godine s redom letenja u 2020. godini i ovoj godini, nije realna i doista nema smisla. Ono što je važno naglasiti jest da Croatia Airlines tijekom cjelokupnog ovog razdoblja ne ukida linije, nego ih postupno ponovo uspostavlja, prateći svakodnevno aktualnu epidemiološku situaciju i konkretnu tržišnu potražnju te se istima stalno prilagođava. Pritom treba istaknuti da se tvrtka fokusira na tržišta na kojima zasad postoji potražnja i kontinuirano optimizira red letenja, što znači da je spremna obnoviti pojedine linije i uvesti dodatne letove na postojećim linijama, ako u međuvremenu dođe do pojačane potražnje za uslugom zračnog prijevoza, kazao je Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa. Dodao je kako u travnju ove godine Croatijini zrakoplovi lete u 13 međunarodnih odredišta, uz redovite letove u domaćem prometu.
Stigla konkurencija
– Načelno je definiran i red letenja za ovogodišnju sezonu u kojoj su planirani letovi iz Zagreba, Splita, Dubrovnika i Rijeke u ukupno 18 europskih destinacija. Za cjelokupno razumijevanje situacije treba pojasniti da je red letenja Croatia Airlinesa, kao i svih ostalih aviokompanija, podložan ad hoc promjenama, ovisno o razvoju epidemiološke situacije u Hrvatskoj i svijetu, odnosno ograničenjima i pravilima pojedinih država u vezi s protokom putnika, koja izravno utječu na potražnju za uslugama zračnog prijevoza, istaknuo je Janušić napominjući kako nacionalni avioprijevoznik i dalje poduzima sve potrebne korake kako bi se zdravstvena sigurnost putnika i članova posade zrakoplova zadržala na najvišoj mogućoj razini, uz maksimalno održavanje poslovnih aktivnosti, što se od nacionalnog avioprijevoznika s pravom i očekuje.
Inače, Croatia Airlines je za sredinu travnja odgodio unutardržavne letove iz Osijeka za Dubrovnik i Split, kao i onu za Brač. S druge strane, u Zagreb je hrvatskom nacionalnom avioprijevozniku stigla konkurencija. Kako je poznato, prošlog tjedna su iz niskobudžetnog Ryanaira najavili kako će četiri njihova zrakoplova imati bazu u Zagrebu te da će iz hrvatskog glavnoga grada imati čak 12 linija sa 36 letova tjedno. U svoju novu bazu planiraju uložiti oko 200 milijuna kuna, a cijene karata će kretati od 20-ak eura naviše.