Boris Jokić / NL arhiva
Kostović se u svom prilogu javnoj raspravi, tvrde članovi radnih skupina, poslužio i službenim materijalom iz obrazovnog sustava susjedne države iz 2010. godine, koji je objavljen u Službenom glasniku Republike Srbije
ZAGREB Akademike Vladimira Paara i Ivicu Kostovića zbog neetičnog su ponašanja danas prozvali članovi stručnih radnih skupina za kurikularnu reformu, tvrdeći da su se spomenuta dvojica u stručnoj raspravi o kurikulumima, ne navodeći izvore služili njihovim radovima te službenim materijalom obrazovne politike susjedne Srbije.
Ministra znanosti i obrazovanja Pavu Barišića na to su danas upozorili otvorenim pismom, kojim ga pozivaju na zaštitu ugleda svih zaposlenih u sustavu odgoja i obrazovanja i akademskoj zajednici.
U otvorenom pismu navode, a to i dokumentiraju, da je akademik Kostović u svom prilogu stručnoj raspravi o kurikulumu biologije i prirodoslovnog područja iz travnja ove godine izravno kopirao dokumente nekoliko autora kurikularne reforme.
Spomenuti radovi napisani su 2011. godine, a objavljeni su u okviru Izvješća o provedbi projekta ispita vanjskog vrednovanja iz Biologije u osmim razredima, te u Strategiji izrade pitanja za nacionalne ispite u osnovnoj školi 2010/2011.
Oba su dokumenta izrađena za Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje. Identičan je prilog, tvrde članovi radnih skupina, ponovno u rujnu u javnu raspravu o kurikulumima uputio Vladimir Paar, pod vlastitim imenom, uz Kostovićev potpis na dnu teksta.
Kostović se u svom prilogu javnoj raspravi, tvrde članovi radnih skupina, poslužio i službenim materijalom iz obrazovnog sustava susjedne države iz 2010. godine, koji je objavljen u Službenom glasniku Republike Srbije.
Tekst u Kostovićevom prilogu stručnoj raspravi u potpunosti je identičan integralnom tekstu iz tamošnjeg Pravilnika o opštim standardima postignuća – obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja, ali izvor iz kojeg je preuzet Kostović nije naveo.
– Smatramo da se radi o neetičnom postupanju koje u pitanje dovodi profesionalni integritet, osnovu znanstvenog i akademskog djelovanja, šalje štetnu poruku svim dionicima sustava odgoja, obrazovanja i znanosti te, prepisujući dokumente druge države bez jasnog referenciranja, u nezavidan položaj dovodi Republiku Hrvatsku i njezin sustav odgoja i obrazovanja – upozorava 15 članova kurikularnih radnih skupina, zajedno s Borisom Jokićem, koji potpisuju otvoreno pismo. U pitanje je, tvrde, dovedena regularnost postupaka stručne i javne rasprave, a ministra pozivaju da čim prije razriješi tu situaciju.
Prozvani akademici sve to opovrgavaju. Kostović je portalu Srednja.hr otkrio da je napisao samo jednu stranicu o kognitivnoj zrelosti djeteta, a drugi su tekstovi, kaže, vjerojatno zabunom došli pod njegovim imenom u javnu raspravu. Članove radnih skupina proziva za »zlonamjerno podmetanje«. Akademik Paar za isti je izvor odbio bilo kakvu vezu s pisanjem ili slanjem komentara o kurikulumu biologije.