Muke iznajmljivača

ČISTAČICE NA CIJENI KAO DOKTORI Sat vremena čišćenja apartmana u Istri dosegao 100 kuna

P. N.

Foto Slavko Midzor/PIXSELL

Foto Slavko Midzor/PIXSELL

Određen broj iznajmljivača požalio se upravo na uslugu koja nije opravdala njihova očekivanja. Nakon čišćenja, neki su se požalili kako su bili prisiljeni čistiti iznova, a što su smatrali grubim kršenjem dogovora



Koliko ćete morati platiti čistačicu ovog ljeta, ako se bavite iznajmljivanjem apartmana, kuća za odmor, vila ili čega god drugog, što imate u ponudi? Cijena koju je jedna zabrinuta iznajmljivačica podijelila sa svojom grupom na društvenoj mreži, a za koju je informacije pronašla u bespućima interneta, za neke je izrazito visokih 100 kuna na sat, piše Glas Istre.


Većina iznajmljivača smatra kako je ova cijena previsoka dok, s druge strane, one ili oni koji taj posao obavljaju, cijenu pravdaju porastom troškova (goriva, sredstva za čišćenje), ali i povremenim radom, koji također podiže samu cijenu.


Ono u čemu se svi slažu jest da cijena mora opravdati kvalitetu. Određen broj iznajmljivača požalio se upravo na uslugu koja nije opravdala njihova očekivanja. Nakon čišćenja, neki su se požalili kako su bili prisiljeni čistiti iznova, a što su smatrali grubim kršenjem dogovora.




Stvari nikada nisu crno-bijele te tako ima i iznajmljivača koji posao čišćenja iznimno poštuju, znajući da im usluga izravno ovisi o čistoći apartmana, a recenzija gosta nerijetko u sebi sadrži i dio koji se tiče čistoće prostora. Neki iznajmljivači smatraju da se čistačice bave iznimno zahtjevnim, a nerijetko i vrlo neugodnim poslom, s obzirom na to što se sve može pronaći čisteći korištene prostore. Zato neki posebno cijene ovu uslugu od, za njih, iznimne važnosti, piše Glas Istre.


Osim toga, imati ugovoreno čišćenje za cijelu sezonu i sigurnost da se možete pouzdati na odrađenu uslugu, za neke je iznajmljivače neprocjenjivo. Odnos obostranog povjerenja i poštovanja većina je istaknula kao najvažniju stavku.


Kako za sve postoji ponuda i potražnja, iznimka nije ni u ovom poslu. Manjak raspoloživog osoblja doveo je do porasta cijena koje uvjetuje upravo veća potreba u stvarnom vremenu. Dobro je poznato da se smjene događaju najčešće subotom, a u najfrekventnijem periodu, špici sezone, potrebe za čišćenjem višestruko se uvećavaju, piše Glas Istre.


Sandra Lorenzin, moderatorica jedne od najbrojnijih Facebook grupa iznajmljivača i dopredsjednica Udruge obiteljskog smještaja Istre iznijela nam je svoje mišljenje, ali po svemu sudeći i mišljenje većine iznajmljivača, piše Glas Istre.


“Cijena usluge čišćenja apartmana/kuće za odmor od 100 kuna po satu već se naveliko spominje u medijima, ali i među iznajmljivačima. Naravno, cijenu diktira tržište jer sve je veći broj smještajnih jedinica, a broj osoba koje su voljne i koje znaju raditi taj posao sve manji. Međutim, ovdje se ne radi samo o visini cijene već i vrijednosti koju iznajmljivači dobiju za tu cijenu.


Iznajmljivaču je najvažnija kvaliteta čišćenja jer je to za gosta jedno od presudnih obilježja apartmana na temelju čega odabiru smještaj u kojem će boraviti. Iz tog razloga iznajmljivači za tu, visoku cijenu, očekuju temeljito, kvalitetno čišćenje. U grupi Zajednice iznajmljivača Istre provedeno je kratko ispitivanje iznajmljivača o zadovoljstvu usluga čišćenja koje koriste, omjeru cijene i kvalitete, odnosno vrijednosti koje dobivaju.


Pa je tako anketom utvrđeno da od ukupno 195 iznajmljivača 61,69 posto čišćenje vrši samostalno. Od preostalih 59 iznajmljivača koji koriste vanjske usluge čišćenja, 44,07 posto nije zadovoljno vrijednošću koje dobiva, 5,09 posto je izrazito nezadovoljno, 42,37 posto je zadovoljnih iznajmljivača, a 8,47 izrazito zadovoljnih”, kaže Lorenzin.


Sandra Božac, vlasnica firme za čišćenje iz Istre, upozorila je da upravo ugovorom s agencijom iznajmljivač štiti svoja prava te na taj način strana koja vrši uslugu čišćenja daje garanciju kako će se usluga izvršiti prema svim dogovorenim stavkama. Planiranje čišćenja unaprijed također je jedan od njezinih prijedloga iznajmljivačima. Naime, ona im poručuje “kako planirate booking, planirajte i čišćenje”. Tada, smatra Božac, ne bi smjelo biti iznenađenja i neugodnih situacija. Na naš upit detaljnije nam je izložila sve s čime se i ona susreće:


“Kada tražite osobe za čišćenje često je to ravno dobitku na lutriji. Obično se na oglase javljaju osobe koje već rade, ne žele prijave u radni odnos zbog samo njima znanih razloga i s javnim stavom da neće raditi ispod određene satnice koja se kreće od minimalno 80 kuna, a nerijetko prelazi 100 kuna na sat. Na pitanje da li će čistiti dobro, stoji li iza svoga rada, često su odgovori kako njih ne zanima odgovornost jer nek’ kontrolira netko drugi, tko je za to plaćen”,  ističe Božac.


“Vrtimo se u začaranom krugu. Vlasnici servisa za čišćenje su na mukama pronaći djelatnike. Kad objaviš oglas za zapošljavanje, zavod ti pošalje listu od 100 kandidata. Javi se njih deset od kojih netko ne želi izgubiti naknadu, pa neće prijavu, drugi prima socijalnu pomoć, pa opet neće prijavu, treći čeka neki drugi posao, pa se javlja samo formalno, četvrti pristane na usmeni razgovor, prihvati uvjete i kad treba realizirati ugovor, ne odaziva se”, ističe Božac, kako javlja Glas Istre.